welk 'menseneten' lust jou paard???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:23

HIhi dit is een leuke.
Okeej mijn gele racemonster doet een moord voor kaasstengels, waterijsjes (bij voorkeur raketjes), tosties, patat met mayonaise en eehhhh..... zal vast nog wel meer zijn maar ik probeer het binnen de perken te houden....

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:33

Licor is heel kieskeurig. Hij eet zelfs met moeite brood.

Maar Adri (haf) heeft een keertje mijn ijsje (magnum) opgegeten dat ik voor zijn neus hield, en het stokje at hij er dan ook maar bij... Haha!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:41

Festini's, evergreens, pepermuntjes, ranja (lekker hoor, 4 liter water, scheutje ranja, paard in de wolken), brood met pindakaas, speculaasjes. Maar ik geef het hem eigenlijk nooit. Van appeltjes, worteltjes en zijn vertrouwde muesli word ie ook blij.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 11:49

Ik heb nog nooit geexperimenteerd met mensen eten. Was ik eigenlijk niet van plan. Maar ik denk dat als je hem ooit een keer een frietje geeft om te kijken of hij dat lust dat hij er niet dood van gaat hoor!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:25

Mijn paard eet alles wat m voor de neus komt. Het is net een peuter van een jaar of 3, die stoppen ook alles in hun mond. Hij is al veel te vet dus hij mag het allemaal niet hebben en krijgt dus ook gewoon alleen maar gras en paardenbrokken. Ik heb een keer ine en onbewaakt ogenblik een half ijsje aan hem verloren (zo'n cornetto geval) en dat overkomt me niet meer! Ik eet wel ergens anders dan hoefthij ook niet jaloers te kijken.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 12:39

Dit is best een oud topic (lees: gestart in november 2001) Bloos

Maar Soraya krijgt eigenlijk nooit menseneten? Of je moet sla zien als menseneten?

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:14

Neeee toch he? Shame on me, maar goed, 't is best interessant toch?

HeleennAnton

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:24

SINAASAPPELSAP!!!!

Jurenko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 12:40

Mijn eerste pony at ijs en alles als er maar satesaus op zat. (was je zelf lekker patatje aan het eten en hap slik weg) ook frikandel.

Mijn tweede pony at het liefst lekkere dingen uit de vuilniszak die hij vakundig verspreiden, katten en schapen werden ook geproeft en weggeslingert. Oja ook was hij gek op alles wat maar met shag of sigaretten te maken had, of het nu op de weg lag of brandend in je hand één hap en weg.

Mijn toemalige haf was gek op alles wat in een wormenkuurspuit zat. Voor de rest probeerde ik maar niets uit om geen slechte dingen aan te leren, wat de vorige al hadden geleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:31

groentesoep
Heb ik van pokemon geleerd Haha! Knipoog

Kawa krijgt geen mensen eten behalve appel en wortel.
Paarden dingen genoeg om ze te verwennen.

Koolzuurhoudende dingen vind ik zelfs super gevaarlijk.
Ooit aan gedacht dat een paard het overgebleven koolzuur niet uit kan boeren ?
Dus moet het door de darmen heen.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 13:44

Gisteren waren we naar de MC geweest en Melano stond gewoon nog in de trailer en ik ging zo bij haar zitten en zij maar de hele tijd aandacht vragen enzo. Dus ik ging ze proberen of ze een patatje wou, en ze at het gewoon op Haha! En lekker dat ze het vond Knipoog Verder nooit echt uigeprobeerd wat ze wel en niet lust van 'menseneten'.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 18:30

Huzarensalade Haha!
verder eet ie geloof ik alles wat maar slecht voor een paard kan zijn Schijnheilig

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:17

hoe blazen we een heel erg oud topic nieuw leven in??? Haha!

Mijn paarden krijgen zelden menseneten, dus ik zou niet weten wat ze ervan lusten

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 19:58

Jordy krijgt eigenlijk ook zelden menseneten, wat hij er van op heeft was meestal per ongeluk.
Patat heeft hij ook eens per ongeluk gegeten, we haalden tijdens een buitenritje iets bij de snackbar. Stalgenootje ging het halen en ik hield de paarden vast, toen kwam er een vrouw met bakje patat vlak voor Jordy langs lopen.... *hap* Maar patat was niet lekker
We halen wel eens een enkele keer een soft-ijsje tijdens een buitenrit, dan krijgt hij wel eens het laatste stukje van het hoorntje met nog een beetje gesmolten ijs erin, dat vindt hij echt geweldig, en ik denk niet dat dat nou zoveel kwaad kan.
Mijn stalhouder heeft hem weleens bier gegeven, hij drinkt namelijk ook uit van die flesjes spa-blauw, Jordy zag het flesje en begon eraan te likken dus gaf mijn stalhouder hem een paar slokjes, hij vond het nog lekker ook Bloos!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 21:23

Zover ik weet - niets. Ik geef haar nooit iets van mij. Ja, brood zonder iets erop, maar dat ik ook voor paarden.
Maar als ik chippies eet of iets dergelijks, ga ik buiten het zicht van de knollies staan, en Genderose krijgt er ook vrijwel nooit iets van.
Pepermuntjes wel eens geprobeert - luste ze niet. Maar ze is nogal heel kieskeurig. Wel krijgt ze heeeeeeel af en toe een beetje suiker. Dan zet ik een hele bak thee voor haar, en doe daar een klein schepje in, en soms ook door haar lijnzaad een beetje met wat wortel, zodat ze het WEL eet. Maar eigenlijk krijgt ze verder niets van mij.

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-03 23:10

sharir lust groente en fruit, das ook menseneten toch Tong uitsteken.
het eerste jaar dat we hem hadden liep hij nog met schapen, en de eigenaar van die schapen (= ook de eigenaar van de wei), storte in het voorjaar heel veel spruiten in de wei voor die schapen, en sharir at vrolijk mee hoor haha! veel mensen heb ik horen zeggen dat een paard geen spruiten lusten, maargoed als al je vrienden het eten (de schapen dus), dan doe je toch gezellig mee? Tong uitsteken hij heeft toen echt weken spruiten gegeten haha!

een droge boterham of kaakje gaat er trouwens ook wel in bij hem, maargoed dat zijn graanproducten natuurlijk.

chips is lekker zout, lust hij vast ook wel, heb ik alleen nooit geprobeert geloof ik Verward

ik heb hem best weleens rare dingen voorgeschoteld, maar het meeste spuugt hij gewoon uit, of begint er geneens aan.
hij staat namelijk weleens ind e achtertuin en als je dan in de keuken bent, staat hij steeds tegen de ruit te hijgen, en al doe je dan de deur open komt gelijk die kop naar binnen in de hoop wat lekkers te krijgen. en m'n moeder vind dat dan zielig, dus dan krijgt hij weer een boterham of appel of iets dergelijks

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 13:10

Rachel is ook een veelvraat die eet volgens mij ook alles wat je haar voorlegd denk ik. Ze heeft een keer een halve kit-kat gepikt die ik op het bankje bij de longeerbak had laten liggen. Een laatst bij mijn vader thuis deed ze zo een hap van mijn broodje met boterhamworst.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 15:43

ehh alles behalve vlees en dan met name salami wordt alleen gebruikt om aan te ruiken, niet om te eten...maar verder echt waar, erg gewoon. Alles met chocolade is favoriet, als ik dat eet en haar niks geef dan heb ik ruzie en ook de multivitaminedrank is erg geliefd! Verder eet ze koekjes, alle soorten brood, mars, nuts, kit-kat, etc, dropjes. Verzin het maar, alles gaat er in!
Banaan, dat is iets wat ze nog niet zo snel eten, en mandarijn weet ik eigenlijk niet meer of ze dat wel of niet at, volgens mij wel!

Nou is het niet zo dat we dit echt allemaal voeren. Vaak doen we een poging het zelf te eten, maar dan staan ze vies te schooieren of ineens wordt er wat uit je hand gegeten....tjah, njah

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 18:33

nou ehmm die van mij lust echt ALLES Schijnheilig

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:02

Geen idee Lachen Geef haar nooit mensen eten, heb haar 1 keer een stukje liga gegeven maar dat at ze mooi niet op.. Muts :d Verder geef ik nooit mensen eten, op brood, appels ed na.. Tong uitsteken

abcfgd1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 19:24

Rosaly schreef:
Pepermuntjes!!! Al mijn verzorgpony's waren verzot op muntjes, en dan rook hun adem nadien ook véél beter.

Probeer het maar eens (niet te vaak natuurlijk!)

xxxiezz van Caroline. -xxx-

Elk paard lust toch pepermunt of heb ik het nou mis... Haha!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-03 20:37

Salvador stopt gewoon alles in zijn mond, spuugt evetueel iets uit wat hij niet lust... Brood met hagelslag, kwamen er toch echt resten met hagelslag weer uit (brood ging grotendeels naar binnen, vraag me niet hoe hij het deed)...
Ook is hij een groot liefhebber van patat, en (het is dan wel geen mensen eten, maar wel heel merkwaardig) hij eet frolic-jes... weet niet of dat wat zegt over mijn (vlees) etende pony, of over de hoeveelheid vlees in de frolicjes...
Verder zijn dit voorbeelden wat ooit een keer voorkwam, ben namelijk niet zo'n voorstander van allerlei eten erin stoppen..
Normaal krijgt hij zijn dagelijks eten, af en toe een slobbertje en lekker hooi.

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:23

Waterkippie schreef:
nou ehmm die van mij lust echt ALLES Schijnheilig

Zo heb ik er ook nog eentje *LOL*

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:28

Mijn pony was helemaal gek van Vics ademvrij, van die hele sterke snoepjes!! Ging hij echt lekker van ruiken, je rook hem al op een paar meter afstand, hihihihi Haha!

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-03 09:57

Mijn pony is gek op mars. Zat ooit eens een stuk mars te eten voor de stal. Had de deur nog open. Keek even opzij en weg was mijn mars.