Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Baron schreef:ik vind een trap in de buik ook wel hard hoorbij ons hielp castreren wel maar als je dat niet wilt tja...dan moet je idd wel hard zijn..maar toch......miss íets minder hard? ik denk dat je em wel het best op zijn neus kan slaan..omdat het daar echt om gaat
Cassidy schreef:@ Baron. Een van de meest foute dingen die je bij een paard kunt doen (en dan maakt het niet uit of hij hengst is, ruin of merrie) is een bestraffing geven waar het paard niet van onder de indruk is. Als je iedere keer met een opgeheven vingertje "foei"roept als hij over de schreef gaat, is op een gegeven moment het eind zoek. Hij heeft dan geen respect voor je. En dat is waar het uiteindelijk om gaat: om respect. Maar dat moet je eerst zien te verdienen.
Dus corrigeren: zo zacht als het kan en zo hard als het moet. En daar moet dan een stijgende lijn in zitten. En een schop is bij lange na nog niet het meest extreme wat je als bestraffing kunt voorstellen. Sommig hengsten gaan ook in een gevecht met een andere hengst tot de dood er op volgt. Op het moment dat je een hengst corrigeert, moet je hem in principe de indruk geven dat je hem levend vilt.
Cayusejuhh schreef:ik wil zeker niet hengsten een stempel op drukken van MONSTERS. want dat zijn ze zeker niet.
Cassidy schreef:Een hengst is een potentiele moordenaar en daar blijf ik bij. En dat moet je altijd in je achterhoofd houden als je in de buurt van een hengst bent. Hij zal altijd een moment zoeken dat jij niet lekker in je vel zit om je uit te dagen en de baas over je te worden.
Cayusejuhh schreef:ervaring?? dat jij een verkeerde ervaring heb gehad met een hengst mischien. Maar erg leuk dat je een stempel op drukt. ik denk dat een zuren merrie erger is dan een hengst. IK heb jaren ervaring met verschillende type hengsten . Ik heb dus met andere dingen een slechte ervaring wel eens gehad moet ik dus meteen alles over 1 kam scheren??![]()
je bent wel overdreven hoor. je kan beter een boek schrijven want fantasie genoeg!
Zulke larikoek heb ik nog nooit gehoord..!!!!!
Cayusejuhh schreef:ja en lekker kop schuw worden!!
Cassidy schreef:@ Casyusejuhh.
Rij jij auto? In het geval dat jij auto rijdt: Realiseer je je dat jij, net als ieder ander, ook kans maakt iemand hartstikke dood te rijden, iedere keer dat je in die auto stapt? Hoeft niet jouw schuld te zijn, maar dat gevaar is zeer zeker aanwezig. Sta je daar bij stil? Nee, natuurlijk niet. Doe ik ook niet, want anders heb je geen leven meer. Heb ik een rijke fantasie als ik me voorstel dat het zeer zeker binnen de mogelijkheden ligt om iemand dood te rijden als ik in de auto stap?
Jij vindt dat ik in mijn formulering in mijn eerder geplaatste berichten overdrijf. Dat ik vind dat niet. Want als je het zachter of anders formuleert, komt de waarschuwing misschien niet zo aan als hij aan zou moeten komen, en denken er teveel mensen "dat het wel kan". Een hengst is niet voor iedereen. Een hengst moet je alleen hengst laten als hij potentie heeft om als vaderdier te dienen,en niet omdat het leuk/gaaf/stoer is. Dat soort paarden zie ik in de westernsport helaas maar al te vaak. Ze zijn een gevaar voor zichzelf en hun omgeving. Zoals jij en ik potentieel iemand dood kunnen rijden met die auto, kunnen zij potentieel iemand vermoorden omdat ze alleen maar instincten volgen en niets horen en niets meer zien.
Je vroeg om ervaring? Ik zie ieder jaar aan de 20 hengsten op stal langskomen. En dat zie ik intussen al 6 jaar achter elkaar. Zoeterds, en complete etterbakken. Het hele scala heb ik al langs zien komen. Ik zie genoeg situaties/aanvaringen tussen hengsten en hun eigenaren/mensen die er mee om moeten gaan, en ik hoef geen nare ervaring zelf te maken om te weten dat een hengst levensgevaarlijk kan zijn.
Samanthaaaaa schreef:Ik sla de mijne ook op zijn neus/eigenlijk lippen als hij bijt,dan kan ik veel sneller reageren en straf ik hem op de plek waar hij me mee pijn heeft gedaan,ik vidn een schop in zijn buik ook niet erg als hij echt fout zit maar ik kan sneller reageren door een tik op zijn neus of lippen,en mijne is daar echt niet kopschuw van want hij weet dat hij fout zit en weet ook dat ik het niet doe als hij niet hapt