Ongesteld zijn & Paardrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-01 21:42

ben vandaag dus het haasje Extreme duivel
niet rijden en pillen slikken en dan ben ik ook nog eens een beetje ziek Misselijk

NNDCTR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 15:31

iK heb gewoon een 'aangepast' trainingsrooster:

1e dag: Helemaal rust, de eigenaar laat haar in
de bak / land als ik niet kom
2e dag: Longeren met touwtjes
3e dag: Rijden (1/2 uurtje)
4e dag: Rijden
5e dag: rijden

Zo hebben het paard, de iegenaar en ik het minst last van mijn maandelijkse buien.

Ik rijd overings met maandverband. Heb mij nog nooit opengereden en ik zou ook niet weten hoe ik dat voor elkaar moet krijgen Verward

Maarre, succes dames, als het weer eens zover is!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 15:45

meestal schrijf ik zoals ik spreek ja omdat k et er rap rap op wil zetten en ja dan geeft da soms es rare results ja (da was dus ff offtopic ja) Party!!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 20:31

Ik rijd gewoon, ook wedstrijden. Haha! ik heb er nooit zoveel last van, geen buikpijn, niks Party!! Tong uitsteken

Imposante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 20:49

Ow bah inderdaad erg k*t. Gelukkig ben ik het nog nooit op een wedstrijd geweest Lachen . Maar het blijft erg kl*te. Maar ik rijd wel altijd gewoon hoor, niets kan mij stoppen om te rijden!!!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 13:00

O Sannetje, mijn moeder zou zeggen: Gut, nu ben je een echte vrouw, gefeliciteerd!!!! Haha! En dat terwijl jij je eigen hartstikke poedersuiker voelt. Het wordt allemaal wel verdraaglijker.
Ik heb zelf niet zo'n problemen met ongesteld zijn, want ik moet van mijn gyneacoloog de pil minimaal 3 maanden achter elkaar doorslikken, omdat ik last heb van endometriose. (dan gaat je baarmoederweefsel niet via "de normale weg" naar buiten, maar komt in je buikholte terecht en gaat daar lekker ontsteken. Ik ben er al een keer voor geopereerd, en da's geen lolletje.
Dus ik slik vrolijk door en hoef maar 3 of 4 x per jaar. Daarentegen heb ik dan wel 100x zo veel buik- hoofdpijn en chagrijn... (leuk voor mijn wederhelft)
Het is altijd wel wat, maar OB biedt toch de uitkomst:

Haha! ODE AAN DE OB!!!!!!!!!!!! Haha!

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:32

Was ik maar een meisje! In he begin was het niet zo erg nu zit ik aan de maximale dosis ibuprofen, mag niet meer slikken. Alleen de eerste 2 dagen rijdt ik niet daarna gewoon wel alleen dan loop ik veel sneller leeg, tenminste dat idee heb ik dan. Ik heb met maandverband de dunne van always nooit problemen! gr gabrycha

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 19:50

Ik rij ook altijd met maandverband, en ik heb me ook nog nooit opengereden.. zou ook niet weten hoe k dat zou moeten doen Verward Haha!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 20:18

Ik heb nauwelijks ergens last van. Alleen een beetje kramp, maar Joop is geduldig, die gaat lekker staan slapen terwijl ik voorover lig.
Nee, ik mag me gelukkig prijzen! Alleen moet ik wel opletten dat ik niet doorlek, maar lang leve de techniek, want die staat voor niets. Ben echt superblij met zowel dun maandverband als tampons. Ik rij dan ook niet zo snel door, en op die manie ris zelfs een lange bosrit (ik moet toch echt trainen af en toe) nog wel uit te houden. Als ik er dan afstap ren ik naar de dichtsbijzijnde plee en dan is alles weer geregeld... Haha!

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 22:51

Ik ben een van de gelukkigen die van dit alles niet zoveel last heeft.
Geen pijnen enz.
Trouwens altijd handig voor je op je paard gaat bij een wedstrijd je maarverbandje te verwisselen.............

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 23:07

Ik heb nooit problemen met ongesteldheid ik heb niks geen hoofdpijn en geen buikpijn ben alleen heel saggi tegen mijn moeder Tong uitsteken

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 13:52

nou sannetje jij mag blij zijn dat je het 'pas'op je 14 de voor het eerst ongesteld bent geworden. ik werd het voor het eerst toen ik 11 jaar was en was elke maand 2 dagen ziek. ben toen ibuprofen gaan slikken,maar na 2 jaar hielp dat niet meer dus toen ik 13 jaar was ja 13 erg vroeg dus moest ik wel aan de pil en dat werkt echt super Haha! . niet meer ziek zelf uit dokteren wanneer je het wilt worden. en ik vind zelf ob's maar niks. ik heb altijd maandverband always met vleugels en om toch een rijbroek aan te kunnen doen waar ze niet de naden van je onderbroek in zien heb ik de uitvinding!!!! onderbroek met pijpjes lijkt een beetje op een string je ziet v/d buitenkant niet die stomme randjes. zelf heb ik er nu ook geen last van tijdens het rijden scheurt niet perfect gewoon,maar helemaal uit meer ongesteld zijn en toch als ik zou willen kinderen krijgen zou wel super zijn. als ik later weer problemen krijg met de pil wil ik net als jippie ook z'n injectie gaan halen.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 16:35

Jee, ikke blij als ik dit allemaal hoor dat ik nergens, en nul komma nix last van heb als ik ongesteld ben.
Had er al nooit geen last van en sinds ik aan de pil ben, is t met 2 - 3 daagjes weer pleite! ideaal!
En ik ga ff met de anderen mee, Ik en mn OB, geweldige uitvinding die dingen.

Over t doorslikken zijn idd de meningen verdeeld.

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 18:27

Ik heb er ook bijna geen last van!
Gelukkig maar! Als ik die verhalen zo hoor...
Alleen de eerste dag isut ff erg (maar geen pijn ofzo), en dan gaatut alweer weg! Lachen Ik rijd dan meestal ook niet, die eerste dag, gewoon geen zin in. Maar ik heb niet dat mijn pony's het merken ofsow hoor Verward (dat ze vervelender zijn)
Ik heb mijn pil alleen niet zo slim geplant Clown Ik heb geplant dat ik het 's maandags word maar juist dan heb ik gym Frusty Effe veranderen dus Haha!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 19:06

ik slik dus ook de pil gewoon door, ik heb overlegd met de dokter en hij zei dat ik dan om de 3 maanden (4 keer per jaar) een stopweek moest doen.

Ik heb dus als ik ongesteld ben, verschrikkelijke pijn in mijn rug, vreselijke zeurende buikpijn, zware hoofdpijn, misselijk kortom niet in staat om wat te doen laat staan rijden. Ik ben ook niet te genieten dan, snauw iedereen af, maak ruzie om niks.

Maandverband gebruik ik alleen `s nachts omdat ik het niet zo fris vind om een tampon 8 uur te laten zitten, overdag ob`s, en tip voor de mensen moeilijkheden hebben met inbrengen, koop ze met inbrenghuls dat doe ik ook hoef je niet meer te prutsen er zit nl een glad laagje op de inbrenghuls.

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 22:27

Ik heb nooit ergens last van. Ik heb gewoon een tampon in en dan heb je nergens last van (als ie ver genoeg naar boven zit en je geen buikpijn hebt)

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 11:56

Lang leve OB!! Maar wat bij mij het lastige is is dat mijn benen vaak van elastiek zijn....ik heb dus weinig kracht en dat frustreert wel eens, en dat op mijn toch al niet al te labiele dagen... Haha!

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 11:56

Uh, juist wel labiele dagen! Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:23

ik heb ook lekker de prikpil. Net als jippie.

dus nooit meer ongesteld...

Ik hoef hem alleen te halen eens per half jaar...

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:28

Inderdaad: Lang leve O.b.!!!!!! *LOL*
Perfect, ik heb nooit last van dat hele ongesteldheidsgedoe.
Ik vind het ook schoner dan die maandverbandjes.
Alleen de eerste dag buikpijn, dan kan ik echt niet rijden Frusty .

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 13:39

Hoe komt het toch dat sommige vrouwen zo verrekte moeten lijden vanwege iets dat zo natuurlijk is? Is het dan werkelijk zo natuurlijk en normaal als je zoveel bloed verliest (met gevolg op anemie) en zo'n pijn hebben dat je normale leven onderbroken wordt? Waarom slik je daarvoor dan geen pil? Daar moet toch een oplossing op te vinden zijn?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 14:08

Dit is een behoorlijk oud topic, dat weer even flink opgerakeld is. Geeft niet, wel gezellig zo dames onder elkaar Knipoog

Desiree, ik vraag me ook wel eens af wat het 'nut' er van is. Het heeft natuurlijk wel een lichamelijk nut, het afstoten van het baarmoederslijmvlies als er geen bevruchting opgetreden is, maar kan dat niet op een andere manier? Gewoon pijnloze terugresorptie ofzo, of hergebruik. Of alleen (heel snel!) baarmoederslijmvlies opbouwen als er een eicel bevrucht is en onderweg is vanuit de eileider. Het moet toch veel makkelijker kunnen!
Foutje van moeder natuur? Of heeft het echt een reden? (behalve dan dus het afstoten van het slijmvlies blablablabla)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 14:14

Ja, foutje van de natuur, of degeneratie of zo, ik weet het niet. Maar dit moet toch niet zo verlopen dat het lijdensweg is? menstruatie is geen maatschappelijk excuus naar je werkgever toe, dus dan moet het ook op te lossen zijn, dat de situatie goed leefbaar is dunkt me.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-02 14:52

In sommige gevallen zelfs een regelrechte blunder van moeder natuur! De pil slikken levert al een hoop verbetering op, maar het is toch eigenlijk volkomen belachelijk dat je een pilletje moet slikken of een injectie moet halen om iets dat volkomen natuurlijk is draaglijk te maken! Als ik dat hele systeem had moeten bedenken dat had ik het toch echt anders gedaan! *LOL*

Net als dat in Nederland maatschappelijk nog lang niet geaccepteerd is om verdoofd te worden tijdens de bevalling terwijl dat volgens mij toch verrekte zeer doet! (geen ervaring mee Haha! ) Wat is daar dan het nut van die pijn? Volgens sommigen waardeer je je kind dan meer ofzo omdat je er echt wat voor hebt moeten doen, ammehoela!