Kleinste paardje van de wereld..zielig :-(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 08:36

Kheops schreef:
ik zou niet te snel conclusie trekken over zielig kwa stokmaat, want hij is zo geboren neem ik aan

welnee! hij is met een stok op zijn rug geslagen om hem te laten krimpen! toen dat niet werkte hebben ze hem lekker heet gewassen, en dat hielp! Haha!

ff ontopic: wel schattig, zo klein, maar hij ziet er nogal raar uit Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:08

Natasja91"]
[quote="Kheops schreef:
ik zou niet te snel conclusie trekken over zielig kwa stokmaat, want hij is zo geboren neem ik aan

welnee! hij is met een stok op zijn rug geslagen om hem te laten krimpen! toen dat niet werkte hebben ze hem lekker heet gewassen, en dat hielp! Haha!

ff ontopic: wel schattig, zo klein, maar hij ziet er nogal raar uit Tong uitsteken
[/quote]
En he tis toch denk ik een foutje van moeder natuur nu heeft hij het iig goed i.p.v misvormd naar de slacht ^^

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:21

Ik denk inderdaad ook dat dit een dwerg is.
Zoals eerder vermeld, die eigenschap is genetisch bepaald, en wel recessief. De fokkers met een hart zorgen er dan ook voor dat een merrie en hengst die samen een dwerg opgeleverde hebben, nooit meer gecombineerd worden.
Dwergen zijn inderdaad "foutjes" van moeder natuur, vragen verschrikkelijk veel speciale zorgen en kunnen door hun misvormingen vaak niet als een normaal paard leven/gehouden worden. (Deze ziet er nog goed uit...)
Er zijn mensen die er voor kiezen deze dieren een zo goed mogelijke verzorging te geven, zodat zij een zo gezond, pijnloos en gelukkig mogelijk leven kunnen leiden (wat overigens altijd erg kort is), zij steken daar bloed, zweet, tranen en enorm veel geld en tijd en liefde! in. Ik denk dat deze mensen heel wat respect verdienen.

Daarentegen mensen die bewust dwergen gaan fokken, zomaar een dwergje willen omdat het leuk is en alle medische en andere problemen die de beestjes ondervinden negeren, er willen aan verdienen, ... heb ik één smiley voor Misselijk

Deze zit er wat tussenin, van het geld dat ie verdient wordt wel gezegd dat het aan goede doelen wordt geschonken, langs de andere kant: het blijft nog steeds een paard, en hoewel hij misschien niet de hele dag op de wei kan lopen, hoort hij toch niet thuis op tv of in opnamestudio's, of moet er niet de hele tijd met dat beestje van hot naar her gesleept worden.

Dat laatste, en de gezondheidsproblemen, zijn ook enkele redenen waarom ik tegen het feit ben dat dwergen opgeleid worden tot blindegeleidepony's !

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:35

Dit is absoluut een dwerg, hetzelfde genetische foutje van ook bij friezen ook weleens voorkomt zegmaar.
Het is alleen misselijk dat mensen zoiets het kleinste paardje noemen, het namelijk geen gezond paardje, maar om het even heel banketstaaf te zeggen een misbaksel.
Deze paardjes hebben vaak heel veel operaties nodig, (aan de beentjes), en worden vaak geen 5 jaar oud.....
Dit komt dus voor bij american miniature horses, waar ik toevallig een beetje verstand van heb.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 09:38

Op Neville (waar mijn Sanne op Arie rijd) hebben ze er ook een. Beessie had eigenlijk afgemaakt moeten worden na de geoorte maar de VA kon het 40 cm hoge bolletje wol niet afspuiten en heeft het meegenomen. Tot zn 5de schouwhengstje geweest Haha! Haha! gewoon optillen en snuffen maar Haha! Haha! Nu gecastreerd en mag hij bij Irma zn dagen volmaken, loopt vaak los en heeft het prima naar zn zin. Ukkepuk heettie!

Is gewoon een mongooltje onder de paarden, beetje autistisch ook, maar zo een leuk ding

aardbei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:21

Agghhh ik vind het echt zielig...hij wordt gewoon gebruikt als voorwerp om mensen te laten lachen of te vertederen, maar ik vind het gewoon zielig....Dalijk gaat het net als met de Milka-Koe....er zijn al een paar koeien overleden aan die paarse en witte verf op hun huid, want dat sluit de huid af van de buitenlucht....Je weet nooit wat ze nog gaan doen met zo'n beestje....ik vind het maar zielig Boos! Boos! Boos!

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:29

Hij kijkt zo sneu uit zijn oogjes

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 11:36

Ziet er op het eerste gezicht wel schattig uit indd.. maar als ik dan die foto met dat karretje zie denk ik ook van echt vollop zielig ! Boos!

Weet zeker dattie erop gefokt is en dattie als ze zo door gaan met hem/haar ook nie erg oud gaat worden !

Maarjah lang leven Hollywood en de mooie Film Studios he !

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:07

ZO ZIELIGg hé , ik schrok ook en vond het zo erg!!
Schandalig en da bazinneke keifier op tv !ARGH! stoem mens!
Dat paard ziet er echt niet gelukkig uit! dat hoofd en de uitdrukking spreekt van zich..voor iemand die er iets van kent!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:24

Dit is inderdaad niet bepaald moeders mooiste.

Maar om er dan meteen zo'n slaatjes uit te slaan.
Ik hoop maar dat hij ook nog gewoon in de wei kan lopen.

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:54

Afbeelding

Ik weet zeker dat dit de kleinste pony is. Boy heeft een schofthoogte van 42 cm, is 5 jaar en groeit niet meer.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 12:57

Zielig !
ze willen wel kleine paardjes fokken, maar goed doen ze het niet..

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:04

Word er een beetje stil van ..

Als het echt een genetische afwijking is, was het (denk ik?) niet gewenst. Maar dat ze dit diertje dan niet afgemaakt hebben, of gewoon op een landje gezet hebben, want dit heen en weer gesleep vind ik nergens op slaan

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:08

O wat vreselijk zeg! Die buik...... Tjongejonge dit is niet gezond meer!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:09

manic schreef:
Ik snap de ophef ook niet zo... Ik ga er gewoon van uit dat het dier niet zo gefokt is, maar zo geboren is. nav Het bericht van Anke heb ik even gegoogled op dwarves en uitgevonden dat dit een genetische (?) afwijking is die nogal eens voorkomt bij het fokken van minipaardjes, maar absoluut nergens niet gewenst is. De paardjes hebben over het algemeen slechte benen en kunnen vaak niet eens normaal lopen. Er staat nergens op die pagina dat ze met her diertje fokken. Tuurlijk, het heen en weer slepen van studio naar studio is een beetje erg vaag... maar als je de gemiddelde levensverwachting van de dwarf paardjes op <a href="http://www.minibreeders.com/horsieheaven/">deze pagina ziet, dan doen deze mensen het zo slecht nog niet. Ze pompen duidelijk erg veel geld in het paardje om hem nog een beetje redelijk leven te geven.

Paar linkjes:
http://www.mini-horse.org/dwarf_horse_types.html
http://www.mini-horse.org/dwarf_horse_origin.html

hier ben ik het helemaal mee eens ja....
maar die eerste site die je opgaf, die horsieheaven ofzo...
echt vreselijk... Verdrietig

WizzeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:45

Wat een liefie! *LOL*
Maar wel onwijs zielig dat dat arme beestje de hele dag in de spotlights moet staan... Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig Verdrietig

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:33

Kurby schreef:
Afbeelding

Ik weet zeker dat dit de kleinste pony is. Boy heeft een schofthoogte van 42 cm, is 5 jaar en groeit niet meer.

Jeetje, die buik! Dat lijkt wel een waterzak.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:52

Ik dacht echt dat boy op het punt stond te bevallen, maar het is natuurlijk een menneertje Cool

leentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 16:59

Mietje schreef:
maar die eerste site die je opgaf, die horsieheaven ofzo...
echt vreselijk... Verdrietig

het leek me wel belangrijk om een stukje tekst vanop horsie heaven te quoten:

Citaat:
This Memorial page is dedicated to all of our wonderful "special little friends"(miniature horse dwarfs) that have touched the lives of their owners that did the best they could, to give them the best quality of life possible while they lived. Sadly, they have since left us for "Horsie Heaven". Each and every one of these precious little horses has touched our hearts, and will never be forgotten! Our fond memories will keep us close to one another, until we meet again. These dwarfs were not deliberately bred for, but were born this way, just as with humans, sometimes dwarf babies are born. Please remember this...Dwarfs ARE a REALITY of raising Miniature Horses and are nothing to be ashamed of, as long as they are not bred for deliberately!!

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:05

_Romana_ schreef:
Aah schattig, echt zo'n knuffelpaardje.. Maar wel raar gebouwd ja! En hij heeft ook niet echt een leven lekker op de wei met vriendjes ofzo, wel zielig..

Als ze hem in de wei zetten, vinden ze hem niet meer terug door het hoge gras Bloos!
(o, sorry Schijnheilig )
Ik vind hem super schattig, hij ziet er gezond uit(vind ik)

Die boy, is echt super klein, en super dik!
Hij heeft 2 buiken lijkt wel

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:50

Nou ik kan jullie garanderen dat Boy niet zielig is. Zijn buikje valt mee, hij moet zijn organen toch ook kwijt. Nee Boy heeft een zeer goed leven.

Hij heeft schik in zn leven als ie dat niet had zag ie er ook niet zo goed uit!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:57

Idd typisch geval van dwerggroei. Ik wordt er niet vrolijk van, en als ik ooit een veulen met dwerggroei zou krijgen is het "gelijk pang" Die Boy wordt ik op de foto ook niet vrolijk van trouwens, maar dat is maar 1 foto.
In amerika zijn er mensen die trots op zo'n scharminkel zijn, terwijl bijv het Nederlands minipaarden stamboek er alles aan doet om zulke dingen te voorkomen (voor zover dat kan).
Een kennis van mij heeft een paardje staan wat eruit ziet als een paardje met dwerggroei. Dit is hier echter niet het geval, maar zij is als jaarling erg ziek geweest en toen gestopt met groeien in de hoogte (wel in de breedte). Zodra zij pijn krijgt is het ook over, en er wordt ook absoluut niet mee gefokt, ze fungeert een beetje als mascotte zeg maar (zij ziet er trouwens niet zo erg uit als deze 2, maar het is wel duidelijk dat ze niet klopt.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 17:59

asjoe4ever"]
[quote="_Romana_ schreef:
Aah schattig, echt zo'n knuffelpaardje.. Maar wel raar gebouwd ja! En hij heeft ook niet echt een leven lekker op de wei met vriendjes ofzo, wel zielig..

Als ze hem in de wei zetten, vinden ze hem niet meer terug door het hoge gras Bloos!
(o, sorry Schijnheilig )
Ik vind hem super schattig, hij ziet er gezond uit(vind ik)

Die boy, is echt super klein, en super dik!
Hij heeft 2 buiken lijkt wel
[/quote]

wat vind je die schattig en gezond?
wel eens een echt gezond paard gezien dan...

geloof niet dat dit gezond is..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 18:17

ik vind hem in elk geval niet vrolijk uit zijn ogen kijken. Hij laat ook op elke foto zijn hoofd hangen. Nee ik denk niet dat hij het leuk vind dat er van die idiote grappen met hem worden uitgehaald. Making fun is hier niet op zijn plaats...

chloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 20:01

Ach nou ik vind het best wel heel zielig hoor! Scheve mond
Dat ruggetje is ook zo bol!!! Verward Denk ook niet dat het
beestje zo gelukkig is tenminste zo ziet hij er niet uit vind ik!
En van die trieste oogjes!