Ben eraf gevallen wat nu???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 00:04

palinde schreef:
Heeft iemand nogmeer die ervaring??? Lachen

ja hoor, zéker wel, je kan er hier serieus wat topics over uitspitten Knipoog !

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:36

Ik heb met mijn jonge 3 jarige destijds hetzelfde meegemaakt als jij. En ik was toen nog een manegeruiter die bij de gevorderden reed, dus ik dacht dat ik kon rijden. Niet dus. En dat was effe een desillusie.

Ik viel nooit hard hoor, maar ben wel vele malen gevallen. Had heel veel schrik. Net als jij reed ik bij voorkeur (wel met kloppend hart in mijn keel en lood in mijn schoene) onder begeleiding want dat heb je nodig hoor. Mental coaching komt er een hoop bij kijken.\

Maar ik heb wel ondervonden dat alleen aldoende je er overheen kunt komen. Je moet namelijk niet het paard overwinnen! Je moet JEZELF overwinnen! en dat valt niet mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:54

Citaat:
Roowz, maar, als iemand anders je paard gaat rijden, en jij er niet meer op stapt, gaat jouw vertrouwen in dat paard achteruit, en durf je er vanzelf niet meer op. Je kan beter op je paard blijven rijden, maar dan onder begeleiding van iemand.
Maare, je moet er zeker weer opstappen, hoelanger de uitstel, je banger

Jaah..Ik denk dat dat verschilt per persoon..
Maar ik ben ook weleens bang geweest, en toen iemand anders zag rijden op mijn paard kreeg ik er meer vertrouwen in..(*als zij het kan, kan ik het ook..*) En zo ben ik er zelf weer opgegaan..Nadat ik had gezien dat mn paard best wel normaal kon lopen..
Maar zoals ik al zei, dat verschilt!! Je hebt in zekere zin wel gelijk..
-Roowz-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 18:55

sorry, ben niet zo goed in quotes... Bloos

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 16:47

Vanavond ga ik weer voor het eerst rijden. Mijn heup is weer genezen, maar ik ben wel zenuwachtig. Ik heb dan wel les dus is er iemand bij. Wij waren ook nog naar de fokker geweeest en die zei dat ik haar meer moest voeren want anders werd ze heel lastig. Dus dat ben ik nu aan het doen. Ze krijgt wortels, pulp, hooi en een beetje brokken. Dus ik ben beniewd wat ik vanaaf ga doen. Ik hoop echt dat het goed gaat. Dat is goed voor mijn vertrouwen. Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:50

Verstand op nul zetten, doen wat de juf zegt en vecht tegen je angstgevoelens. JE kunt er een hele hoop mee winnen! Succes he!

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 16:52

ja dank je wel. Maar ik heb wel een meneer als instructeur (hihi) Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:53

Het is overigens geen schande als je tegen je instructeur gewoon toegeeft dat je angst hebt... een goede instructeur snapt dat en zal je er echt niet om uitlachen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:54

oeps.....

oke, goed naar hem luisteren. Voel het paard aan, VOEL aankomen dat ze spatjes uit wil gaan halen, en houd die handen hoog dat ze niet met haar hoofd naar beneden kan om te bokken, achterover zitten (zodat je zwaarder wordt), en stuur haar een kleine volte op. Dan krijgt ze jou niet op de grond!

DePennyBitch schreef:
Het is overigens geen schande als je tegen je instructeur gewoon toegeeft dat je angst hebt... een goede instructeur snapt dat en zal je er echt niet om uitlachen.

angst is een veelvoorkomend iets bij ruiters, dus niets om voor te schamen nee. Maar het is tevens verrekte lastig bij het rijden. Haha!
Laatst bijgewerkt door Desiree op 22-04-04 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 16:55

Harstikke bedankt dat jullie zo meeleven en advies geven.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:56

palinde schreef:

I've been there he.....

Dus vandaar.

horssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:59

horssie schreef:
ik raad je toch aan om naar de tandarts te gaan met je paardje, mischien dat het er nu mee te maken had dat je dsaardoor gevallen bent

voor bokker die nu denken " wat brabbelt zei nou -> [VMR] Wat doe ik hieraan???

Knipoog

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:00

palinde schreef:

Ach... ik moet mezelf ook nog eens zien als mijn gebroken heup weer geheeld is....

Alhoewel ik volgens mij er weinig last van zal hebben, ik verlang nu al weer naar rijden eerlijk gezegd. Haha!

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 17:04

DePennyBitch"]
[quote="palinde schreef:

Ach... ik moet mezelf ook nog eens zien als mijn gebroken heup weer geheeld is....

Alhoewel ik volgens mij er weinig last van zal hebben, ik verlang nu al weer naar rijden eerlijk gezegd. Haha!
[/quote]

Nou dat zal dan wel een hele val zijn geweest. Beterschap :d

ingeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:16

palinde schreef:
Vanavond ga ik weer voor het eerst rijden. Mijn heup is weer genezen, maar ik ben wel zenuwachtig. Ik heb dan wel les dus is er iemand bij. Wij waren ook nog naar de fokker geweeest en die zei dat ik haar meer moest voeren want anders werd ze heel lastig. Dus dat ben ik nu aan het doen. Ze krijgt wortels, pulp, hooi en een beetje brokken. Dus ik ben beniewd wat ik vanaaf ga doen. Ik hoop echt dat het goed gaat. Dat is goed voor mijn vertrouwen. Lachen

nu hoop ik toch echt dat de fokker daar gelijk in heeft, want standaard zie je eigenlijk nét het tegenovergestelde Verward .

en ja hoor, hier nog ééntje die ontdekt heeft wat angst is op een paard, jammer genoeg Haha! .
ik wou wel dat er een knopje bestond om dat gewoon weer terug te kunnen draaien .

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:19

DePennyBitch schreef:

Ik lag na mijn val in het ziekenhuis al te bedenken wat ik allemaal ging doen als ik weer mocht rijden, de eerste keren was er ook niks aan de hand met rijden... maar na 6 weken voor de eerste keer weer iemand zien vallen, toen durfde ik alleen nog te stappen en hele kleine stukjes te draven. Langzaam ben ik daar helemaal doorheen gepraat tot ik weer gewoon durfde te rijden. Ik had het geluk dat ik mijn instructrice helemaal vertrouwde. Ik geloofde haar altijd als ze zij dat het kon.

Palinda succes vanavond! Komt vast allemaal goed, geef het tijd!

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 17:29

Ze zeggen dat je voor de angst dampo in je nek moet smeren bij jou en je paard. Daar ga je van zweten en daar word je rustig van en het paard ook. Ik geloof er niks van maar ik denk dat ik toch ga proberen. Haha!.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 21:21

palinde schreef:
Ze zeggen dat je voor de angst dampo in je nek moet smeren bij jou en je paard. Daar ga je van zweten en daar word je rustig van en het paard ook. Ik geloof er niks van maar ik denk dat ik toch ga proberen. Haha!.

Je kunt er iig vrijer van ademen... *LOL*

kelly_ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:32

We hebben wel het hele verhaal nodig, maar in ieder geval heel veel sterkte OK dan!

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 22:21

Als je dit zo leest dan heb je het hele verhaal Lachen

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 22:36

-heb alleen de 1e pagina gelezen, so excuse moi if I'm wrong-

Ik wou ff zeggen dat je absoluut moet doorzetten! Komop, gewoon lekker weer gaan rijden. Ik ben, toen ik mijn paard net 3 maanden had, er ook afgeklapt en mijn arm gebroken. Ook veel getwijfeld, maar zo ontzettend blij dat ik haar niet heb verkocht!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:33

wyko schreef:
Vallen hoort nou eenmaal bij paardrijden. Dat staat toch wel bekent.
Dus om nou meteen na de eerste keer vallen te zeggen dat je je paard gaat verkopen vind ik een beetje triest. Het zal nog wel vaker gebeuren hoor.

Als je niet wil vallen, dan moet je niet op een paard gaan zitten, maar dan moet je maar gaan dammen ofzo.

Dat zegt m'n vader ook altijd Haha!

Witvenhester

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 16:35

Nou ik ben vandaag weer voor het eerst gaan rijden na 3 weken. Het ging super. Eerst aan de longeerlijn in draf en in stap en toen ook nog galop. Het ging super. maar toen Begon ze weer en toen lach ik er weer langs. Boos! . dus nou weet ik nog niet wat ik doe ik kan zo toch niet doortobben of wel???

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:43

WAT gebeurt er nu precies dat je er afvalt? Zulke dingen moet je aan voelen komen, en kennelijk ben jij daarin nog te laat.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:58

Ik kan dit nog geen tobben noemen, maar ik denk dat je heel veel baat gaat hebben bij zitlessen, en misschien een westernzadel Haha! Heb je in ieder geval een knop om je aan vast te houden.

Wat doet je paard precies als ze gaat bokken? Gaat ze rennen? Bokt ze bij het aanspringen in galop? Bokt ze als je teveel been geeft?