Een dag om nooit te vergeten, 12-7-03 Floortje RIP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 20:01

Ik heb dit met tranen in m'n ogen gelezen...zo mooi geschreven van zo'n erge gebeurtenis! Heb het er helemaal koud vangekregen! Heel veel sterkte Linda! veel liefs Cindy

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:52

Nou ik zit te grienen hoor... wat ontzettend erg...

Mizz_mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 22:59

Wat onwijs mooi geschreven! het zet je toch wel even aan het denken zeg niet te geloven dat zoon mooi dagje/ ritje in zoon drama kan eindigen ik heb er geen woorden voor!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 23:08

ow echt poedersuiker!
heel veel sterkte ermee Ach gut
vandaag nog een buitenrit gemaakt alleen het idee al dat het zo geeindigd zou zijn....*slik*

LBroekhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:00

heb de tranen in me ogen Verdrietig
Heb er echt geen woorden voor Scheve mond

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:35

verschrikkelijk zeg als jedat moet meemaken zeg.
heb er geen woorden voor,alleen heel veel sterkte linda

frances_boo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 23:22

Jeetje wat vreselijk erg Scheve mond ik heb nog steeds de tranen in mijn ogen... Verdrietig
Heeeel erg veel sterkte.... ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar ik leef met jullie mee.... Ach gut

Frances

Bertus_Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 22:32

ik kom uit uit gouda en ik had dat verhaal dus ook gehoort maar geloofde het niej maar nu weer ik dat het waar is ohh wat onwijs erg man sterkte he

Imaginary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:11

Ik vind het echt vreselijk, ik weet niet wat ik moet zeggen maar echt heel veel sterkte..ik leef ook heel erg mee met jullie Ach gut Scheve mond

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-04 21:43

jezus ben er stil van.... Verdrietig heel veel sterkte meid!

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 18:36

heel veel sterkte er nog mee!! Ach gut

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-04 02:05

Het is nu bijna een jaar geleden...Het zit me allemaal nog heel hoog. Ik raak dit verdriet nooooooit maar nooit meer kwijt. Huilen
Het is nu al een tijdje goed weer, we gaan vast binnenkort met onze les weer buitenrit maken, zie er als een berg tegenop. Andere lessen zijn allang naar buiten geweest maar mijn les nog niet.
Ik mag natuurlijk op dit moment ook niet rijden (voor me rug) ik mag volgende week weer rijden.
Maar het idee weer een buitenrit te maken, ookal ben ik na het ongeluk ook meegeweest met buitenrit (met veel moeite dan). Het zit me toch niet lekker, vind het moeilijk.
Gister heb ik het verhaal aan iemand verteld die het nog niet wist, en moest bijna weer huilen...
Vriendjes zijn?
Mijn vraag is nogsteeds: WAAROM, moest dit gebeuren, WAAROM?????
Zoveel pijn, zoveel verdriet! Ik gun zoiets niemand, kijk dan ook in vredesnaam uit met paarden die het niet gewend zijn om buitenritten te maken. Zoals de paarden op de manege hier, het is pas een paar jaartjes zo dat er buitenritten worden gemaakt. Zitten gewoon risico's aan.
Huilen
*Ook wil ik graag weten of er op forum iemand is die een mooie tekening kan maken van Floortje (heb mooie foto van haar) en dan de geboortedatum en datum overlijden erbij. Ik wil graag soort van gedenk-plaatje/schilderij/steen ofzo, voor aan me muur in me kamer.
Of zijn er andere ideeen?
Weet iemand bijvoorbeeld of er een mogelijkheid is om een gedenk-monumentje ofzo bij de gemeente aan te vragen. Wie helpt me bij dit idee? PB maar!*

Floortje, ik mis je voor altijd! Je blijft altijd in mijn hart, vergeten zal ik je nooit! Huilen

Groetjes....

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 19:49

ik zit hier gewoon te huilen....nee echt hoor wat erg! ik woon wel vlakbij gouda, maar heb hier niet van gehoord! oh wat erg!.... het spijt me voor je...heel erg veel sterkte...ohw....wat erg....

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 22:25

Vriendjes zijn? Floortje, ik mis je voor altijd! Je blijft altijd in mijn hart, ik zal je nooit maar dan ook nooit vergeten! Huilen

jessikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:26

ow wat erg!! Huilen

k heb ook zoiets meegemaakt alleen dan had het paardje waar k zo van hield waarschijnlijk bloedarmoede dem laatste 4 dagen.
en ze werd verkouden. en dat was een week vantevoren. daarop werd nog een longontsteking gestoken wat ik toch wel heel erg vond.
k was er nog bij toen k haar zag lijden en je dacht alleen maar, ga nou maar staan!!! dan kun je weer beter worden.
maar neej. Huilen Huilen
als k dit verhaal weer lees denk k er weer aan en dan heb k zoiets........
ow melissa k mis je zo en nu dit verhaal er weer boven op.
k leef met iedereen mee die er moeite mee heeft dat ze dood is, veel sterkte!!!! Ach gut

xx (verdrietige) jessica Huilen

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-04 22:47

Het verliezen van een dierbaar dier is heel erg, wat er ook mee aan de hand is. Maar Floortje heb ik voor mijn ogen op een verschrikkelijke manier zien overlijden...
Zal proberen om zelf een kort verhaaltje te schrijven...
Zoals in het verhaal staat ben ik met paard en al in de sloot belandt, ik was er heel snel weer uit, maar Floortje niet.
Ik heb haar dus in de sloot zien liggen waar het dus echt mis ging. Floortje heeft zelf een paar pogingen gedaan om eruit te komen met hulp van Cees en andere mensen maar toen ze het zelf probeerde viel ze met haar hoofd tegen een soort bruggetje aan, vlakbij haar oog raakte ze dat bruggetje, het bloed spoot eruit, toen ben ik echt helemaal doorgedraait omdat ze na die knal onder water verdween en onder het bruggetje terecht kwam (waar overigens weinig ruimte onder was). Ze is dus door de shock, de wond op haar hoofd en een wond in haar lies (van de val de sloot in?) eigenlijk verdronken onder dat kleine rotbruggetje en daar overleden. De lieve Floor was dus al overleden toen ze later door de brandweer uit de sloot werd gehaald...
Het ging allemaal zo snel, maar voor mijn idee heeft het allemaal juist heel lang geduurt...
Het speelt zich nog allemaal als een filmpje in me hoofd af, zie het steeds weer gebeuren.

Zo ongeveer is het gebeurd, vind het heel moeilijk om het op te schrijven en erover praten gaat me weer steeds meer moeite kosten omdat het alweer bijna een jaar geleden is....

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-04 21:53

Afbeelding

Dit bordje heb ik op 3 juli 2004 bij Concours Hippique Breda laten maken, ben er erg blij mee, moet alleen nog een laagje vernis op...
Eindelijk een eigen herdenkingsbordje...

Onderstaande fotoos heb ik van Sepha (Koetjespaard) gekregen...Thnxxx

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hanneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-04 23:55

joh, wat een verhaal, ben er helemaal stil van.
Echt heel erg veel sterkte en onwijs goed hoe je ermee omgaat. Door er vee over te praten /schrijven kun je het iig voor zover mogelijk verwerken.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-04 08:29

inderdaad, wat een verhaal Scheve mond Heel veel sterkte...

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-04 09:47

Ik zie tegen mijn les van zaterdag 10 juli op, dan komt die datum zo dichtbij.
Ik ga maar gewoon naar de manege en ik zoek wel steun bij de mensen uit mijn les. Gewoon maar gaan rijden en me best weer doen. En even stilstaan om aan Floortje te denken ofzo.
Vind deze periode zo moeilijk...

Floortje, ik mis je...

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 19:32

meis ik heb zitten janken bij dit verhaal en ik wens je nu echt heel veel sterkte toe in deze periode Verdrietig

LinnieLin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 21:04

Thnx, allemaal voor het medeleven...kan echt wel wat steun gebruiken, zeker nu...

nielsforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 21:40

Scheve mond hallo linda.alles is al gezecht maar ook ik wil je heel veel sterkte wensen.ik ben er stil van,er zijn geen woorden voor.wat een nare gebeurtenis Ach gut

korlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 10:46

wat sneu, voor floortje en voor alle anderen. gelukkig lag niet alle paarden en pony's in de sloot maar toch, dit is wel heel erg. floortje zou zelf ook wel geschrokken zijn. maar waneer is dit dan precies gebeurd? en komt er ook een nieuw paard of pony om de manege in ruil voor floortje? wij hebben ook een floortje op de manege die is ook lichtbruin.
heb je een foto van floortje?

nog heel veel sterkte toe gewenst, en hoefjes van annemarie ( ike) en KORLIN ( paardje!)

tijger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 15:21

hoi linda.

onwijs veel sterkte. Ach gut .
het lijkt me vreselijk om zoiets mee te maken.
jullie hebben het verhaal wel heel mooi neergezet. krijg er helemaal kippenvel van.
heel veel sterkte