Melina schreef:Ik zou toch aanraden aan jullie alletwee, om toch les te nemen. Als dit voor Nerootje moeilijk word, kan de verzorgster wel les nemen. En niet voor 1 keer in de maand, want dit schiet niet veel op. Gewoon elke week een half uurtje les, hierdoor gaan de pony en ruiter veel meer vooruit. Ik vind het nogal raar klinken dat alleen nerootje de verzorgster kan helpen met de problemen van de pony. Meestal is het beter er iemand van buitenaf bij te halen, die er onafhankelijk naar kijkt.
Was het maar zo makkelijk. Ik heb iedere week zoiezo een manege les. Daarin heb ik helemaal niet de problemen die ik heb met nero!! Die paarden durf ik gewoon strenger aan te pakken. Daar ben ik ook niet bang voor. Maar met nero, als ik daar les op zou nemen, zou ik 3 keer per maand manege les hebben en 1 keer privee. Anders word het te duur (denk ik).
De laatste keer dat ik op hem reed heb ik weer eens los gereden. Deeniej heeft al flink commentaar gehad hoe ze me kan helpen en hoe echt niet, en we gaan al vooruit! We hebben veel gepraat, elkaar standpunten en meningen duidelijk gemaakt. Tuurlijk vind ik het jammer dat ik niet mag springen, want daar heeft deeniej dan weer meer angst voor als ik, maar dan nog...Ik ben ontzettend blij dat ik nero mag verzorgen en ik hoop er nog lang te blijven!! En iedereen zegt van: wegsturen die verzorgster, kom op zeg mensen, hoe makkelijk en lomp kan je met mensen omgaan! De meeste mensen kunnen toch zeker wel problemen uitpraten