Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
egnie schreef:Ik snap je zorgen. Een paard is geen zorgvrij leven meer.
Geef hem even de tijd. Een verhuizing is niet niks voor een paard. Sommigen onderschatten het. Je hebt ook een koudbloed dat kunnen vaak ook wel binnenvetters zijn.
Zoals je het omschrijft klinkt het als een prima plek en zou ik niet nog meer voerpunten/voer ophangen. De bak is niet leeg dus hij heeft voldoende.
Kent hij 24/7 buiten staan? Anders kan dit ook wennen zijn.
Je bent geen animatieteam wat hem 24-7 moet vermaken.

Captain schreef:Probeer het los te laten.Ik had dit aan het begin ook heel erg maar inmiddels niet meer. Ze kunnen zichzelf meer dan prima zonder ons vermaken. Hij wordt in zijn basisbehoeften voorzien en de rest zoekt hij maar uit.

c_alsemgeest schreef:Hij is waarschijnlijk gewoon op onderzoek uit, sommige paarden zijn wat oraler ingesteld en onderzoeken graag met hun mond.
Qua wilgen takken iets om in je achterhoofd te houden (veel mensen weten dit niet).
Wilgen takken bevatten salicylzuur.
Het percentage is te laag voor bloedverdunnende bijwerkingen, maar het kan wel de maag irriteren en is daardoor bv een no go voor paarden met maagzweren.
SjonnieZ schreef:Mij paard gaat ook graag op onderzoek uit met z’n tanden. Is ook een teken van nuchterheid dat onderzoekende hè
Fijn dat je nu al een schrik reactie hebt mogen ervaren.. hoop wel dat je wandelt met halster en bit of een kinketting onderlangs met halster.. (kan het niet goed zien op de foto’s).

Hennos schreef:Hij is een schwarzwalder dat zijn ook wel een beetje clowns. Jammer dat hij echt bijt in de paal maar misschien raakt zijn focus op de wilgentakken idd.
Mijn 2-jarige schwarzwalder liep laatst met een afgezaagde paal rond in haar mond net als een hond. Want wij hadden hem nog niet opgeruimd![]()
Ben je met schrikdraad bezig, jat ze of de schrikdraadrol, of gereedschap of iets anders wat in haar mond past![]()
Kruiwagen snel omgooien en hard weg galloperen is ook heel erg grappig.