De tropenjaren heb je echt geen 'onbezorgde' vrije tijd meer, er zit altijd een klok op. Hoe onafhankelijk je ook bent.
Spijt herken ik wel, en ik heb absoluut géén spijt van ons kind. Wél heb ik van tevoren onderschat dat je nooit meer je oude, onbezorgde en onafhankelijke zelf wordt en dat de vader dat veelal anders ervaart dan de moeder.
Die van ons is nu 2,5 jaar. Een eigen paard zou ik op dit moment echt niet kunnen combineren met de zorg voor hem. Eind van de dag ben ik gewoon te moe en ben ik blij dat mijn man en ik op de bank kunnen ploffen met ieder onze eigen series.
Los van het financiële plaatje...hier gaat al ons 'spaargeld' naar de kinderopvang (voor 3 dagen opvang ruim 700 euro netto per maand door ons te betalen, de andere 700 euro wordt betaald door de overheid). Ik zou echt financieel krom moeten liggen als ik dan óók nog 500 euro naar een pensionstalling moet brengen.
Fysiek een goede zwangerschap gehad. Ik heb er niet meer opgezeten sinds ik wist dat ik zwanger was. Daarvoor was de (IVF) baby me te kostbaar. Ik vond dat gewoon een dingetje. Je figuur kun je prima fit terug krijgen na de 1e bevalling, vooral als je BV geeft, maar je lichaam verandert wel en sommige klachten die hier al zijn genoemd moet je gewoon mee leren functioneren, in mijn ervaring. Je bent nog jong, geniet nog van je vrijheid zou ik zeggen! Je merkt vanzelf wanneer je/jullie er aan toe zijn om het te gaan proberen.
Superfijn dat over het moederschap echt eerlijk(er) wordt gesproken door tegenwoordig!
) en vind het leven met kinderen véél mooier dan zonder. Maar een heel stuk oud leven is kwijt. Met name vrijheid en rust
. Mijn geduld is thuis vaak sneller op dan op mijn werk.
En dan moet ik ook laat naar bed en vroeg eruit voor de paarden. Het is pittig, maar het kan. 

maar ik ben blij dat ik een paard heb, al doe ik er niet zoveel meer mee, het buiten zijn, even tijd voor mezelf, vind ik heel fijn!