Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

JohannaR schreef:Kortom: rijden is niet leuk en ik ben een beetje bang voor haar aan het worden. Ook mijn instructrice heeft er veel moeite mee.
..... Ze is zo ontzettend wisselvallig in haar gedrag en ik vind het steeds minder leuk worden.
Kortom: ik loop vast. Ik ben geen ster ruiter, heb geen 40 jaar paardenervaring en ik ben zo bang dat ik de verkeerde keuze heb gemaakt. We zijn nu eigenlijk al een jaar aan het aanklooien, en soms gaat het een weekje oké en dan schieten we weer 30 stappen terug. Ik vind het steeds minder leuk om met haar bezig te zijn, er zit geen ontspanning meer bij. Ik vind haar moeilijk en nukkig en ga soms met tegenzin naar stal als ik eerlijk ben. ....
Ik mis bij mijn huidige paard het idee dat ze het leuk vindt bij mij, ik heb het gevoel dat ik alles verkeerd doe en dat er totaal geen stijgende lijn in zit.
Ik zit dit met tranen in mijn ogen te typen want ik vond (vind) haar zo leuk, maar ik ben echt al het plezier kwijt.

Cer schreef:Wat moet TS nog meer doen dan dit:
"Ze is helemaal nagekeken door tandarts, dierenarts, osteopaat en hoefsmid en die verklaren haar gezond. Uit de foto's komt niets. " ?
Naar hoeveel klinieken moet je dan?
Cer schreef:Wat moet TS nog meer doen dan dit:
"Ze is helemaal nagekeken door tandarts, dierenarts, osteopaat en hoefsmid en die verklaren haar gezond. Uit de foto's komt niets. " ?
Naar hoeveel klinieken moet je dan?

DuoPenotti schreef:Dreigen met longeren vind ik geen uiting van ongemak.
Dreigen als je met een zadel aankomt weer wel.
Dus imo lopen hier meer dingen
Cer schreef:Bowo schreef:Ik zou op zn minst ook dingen als maagzweren willen uitsluiten.
Dat schrijf ik in een eerder bericht ook, maar dan hoeft dat dier toch niet opnieuw naar een kliniek voor het hele verhaal? Dan hoeven er nog maar 1 of 2 dingen gecheckt te worden toch?
Amber_anne schreef:DuoPenotti schreef:Dreigen met longeren vind ik geen uiting van ongemak.
Dreigen als je met een zadel aankomt weer wel.
Dus imo lopen hier meer dingen
Mijn pony dreigt momenteel ook bij longeren. Is bij haar geen uiting van pijn want die is ondertussen weg genomen maar ze zit wel nog in een cyclus van pijn herinnering en is zodra er druk komt helemaal over haar toeren.
Ik denk dus ook dat het paard van ts maar door gepusht is en steeds minder is gaan pikken en steeds meer in opstand is gekomen. Tot ze hem nieteens meer kan poetsen
Niekj_Jente schreef:Heel stom misschien maar is 24/7 buiten geen optie.
Ik heb al 10 jaar een ruin wat normaal iedere avond op stal ging, gekocht toen hij 4 was en na een aantal maanden begon de ellende. Bokken, wegrennen, trappen met longeren, ik kon er helemaal niet mee en was na een aantal jaar ook bang voor hem geworden. Jaren vanalles geprobeerd lesgevers wisten het niet, dierenarts kon niets vinden.
Ik wilde hem verkopen maar was bang dat hij verkeerd terecht zou komen.
Het enige wat ik nog niet had geprobeerd is hem 24/7 buiten te laten.
Dit vorig jaar gedaan (na dik 9 jaar ellende met hem) en ik heb een totaal ander paard gekregen.