Paardenmarkt Hedel 2025

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

Re: Paardenmarkt Hedel 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:56

Iemand toevallig een plekje (shet veulen) in de trailer over richting Breda?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:00

Ook weet terug , de apaloosa met veulen stond er indd weer, nu met deken om.

Ook de oude tinkerhengst weer, wat dingen over gevraagd.

Verder best wat erg mooie paarden en pony,s gezien en me uitgeleefd aan spulletjes kopen.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:12

Peachy schreef:
Iemand toevallig een plekje (shet veulen) in de trailer over richting Breda?

Laten omroepen. Er is vast wel iemand die plek heeft die die kant op moet.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:31

Een shet veulen past wel op de achterbank toch :')

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:36

Wij zijn ook op de terugweg. Mijn vriendin twijfelde over een shettie maar toen ze terug wou lopen om de prijs te vragen was em weg.
Afbeelding

Die hengst was echt niet rustig. Stond ook niemand bij voor een prijs te vragen.
Afbeelding

En ben heel benieuwd wie deze tinker merrie gekocht heeft uiteindelijk.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:39

Dit zijn de twee van de buurman, mocht iemand ze kopen, hoor het graag!
Afbeelding

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:47

MarjanB schreef:
Dit zijn de twee van de buurman, mocht iemand ze kopen, hoor het graag!
[ Afbeelding ]

Ik vind dit echt zo sneu om te zien, deze foto raakt mij echt. Hopelijk krijgen ze een goed huis..

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:49

Ja hoop het ook! Gelukkig staan ze wel bij elkaar

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:50

wat een lieve snoetjes allemaal

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:58

Dank voor alle foto’s weer!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:07

Tjonge jonge. Als ik gegaan zou zijn dan had ik binnenkort mijn faillissement kunnen aanvragen, want echt een heleboel leuke paarden die ik niet had kunnen weerstaan. En ik ben afhankelijk van een pensionstalling, dat is mijn probleem. 1. Die witte hengst, echt een Penny-paard. 2.Appaloosa met veulen. Die had ik allebei genomen, maar 2 paarden onderhouden op pensionstalling, dat gaat problemen met mijn bank opleveren. En verder een heleboel schattige Shetjes en ezeltjes....Was ik maar heel rijk met grondbezit. Toch ergens spijt dat ik niet gegaan ben maar ik zou vast en zeker een onverstandige keuze gemaakt hebben. (weet iemand wat die hengst gekost zou hebben, of die stippel met veulen? )

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:17

Wij waren natuurlijk rond half 7 alweer weg, dus best leuk om de foto's met daglicht nu te zien! Al vind ik het donker altijd wel wat hebben bij fototopics van markten waar ik zelf niet geweest ben... de traditie van het nachtwerk en het sfeertje. Maar wel eens lastig om goed de kleuren te zien, zoveel leuke minipony's gezien met leuke kleurtjes maar soms twijfel je wel wat het nu echt precies is.

Zag ook een ezel op de foto's die wij niet gezien hebben -O- , dus die moet dan later aangevoerd zijn? Tot hoe laat gaat dat aanvoeren dan nog door? We dachten nu er juist goed op tijd te zijn, maar twijfel of we een volgende keer niet net zo goed of beter wat later kunnen gaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:31

SaraViavia schreef:
Ik heb er ook al meerdere verkocht op de markt, maar ben even benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Er loopt natuurlijk allerlei (ook vreemd) volk op de markt. Vorig jaar toen we er eentje mee naar Zuidlaren hadden kwamen er een aantal Bulgaren/Roemenen etc op onze pony af en ik ben vast niet de enige die z'n pony liever niet daar aan mee geeft.. Of zijn andere marktverkopers van mening dat als je ervoor kiest om ze op de markt aan te bieden je ook niks over de koper te zeggen hebt?

In principe als verkoper een bedrag vraagt en potentiële koper is akkoord dan is er een deal.. Maar was even benieuwd naar andere mensen hun idee.

Wij hebben tot nu toe altijd pony's bij gehad waarbij de "lage segment handelaren" meteen doorliepen nadat ze de prijs hadden gevraagd en we hebben voor zover ik weet wel leuke plekjes gevonden voor onze pony's via de markt maar kan me voorstellen dat dat niet altijd zo loopt..

De Roemenen en Bulgaren zijn niet zo lief voor de paarden en het gaat om paardenvlees.

Dus ik snap je wel dat je liever met hun geen zaken doet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:32

nieky1993 schreef:
Die hengst was echt niet rustig. Stond ook niemand bij voor een prijs te vragen.
[ Afbeelding ]

[
Afbeelding ]

Wow die hengst. <3

Al heeft de vos bonte ook wel iets. <3

Vond de fjord en kruising fjord ook wel wat hebben.

Sitenote er komt geen paard meer. -O-

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:51

Tinkermuts schreef:
Ook weet terug , de apaloosa met veulen stond er indd weer, nu met deken om.

Ook de oude tinkerhengst weer, wat dingen over gevraagd.

Verder best wat erg mooie paarden en pony,s gezien en me uitgeleefd aan spulletjes kopen.

Nomen Nescio toch? 19 jaar?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:57

Ja, hij had hem va veulen en mocht nu het veld ruimen ivm teveel de familie op stal.
Zag dat ie 12 geregistreerde nakomelingen heeft bij ics.
Geen idee of ie ook bij nst is

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:00

Tinkermuts schreef:
Ja, hij had hem va veulen en mocht nu het veld ruimen ivm teveel de familie op stal.
Zag dat ie 12 geregistreerde nakomelingen heeft bij ics.
Geen idee of ie ook bij nst is

Niet NSvT gekeurd, wel 4 nakomelingen geregistreerd.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:03

Karina schreef:
Al vind ik het donker altijd wel wat hebben bij fototopics van markten waar ik zelf niet geweest ben... de traditie van het nachtwerk en het sfeertje.

Weet jij, of iemand van jullie, waarom het van ouds s nachts gebeurt? Omdat de koeien s ochtends moeten gemolken }:0 :') ? Omdat boeren overdag géén tijd hebben?

Want de nacht incl kermis & drank brengt ook wel wat onnodige toestanden met zich mee. Ook al is het de laatste jaren een stuk rustiger dan 10 of 15 jaar geleden. Toen ging de dronken jongelui om de beurt "proefrijden" etc, hup in draf door de menigte :roll: .

En voor een hobbymatige particulier voelt het ook als nogal schimmige handel zo :o .

En dan moest ik nog denken aan dit topic (aanrader, hilarisch) [PP] Die stok van paardenhandelaren... :D

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:05

Wij zijn ook weer thuis. Wel wat leuke dieren gezien maar niks waarvan ik dacht wauw.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:28

Zijn dit volwassen paarden met afgeknipte staarten of lijkt dat zo..? Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:30

ik zat vooral naar die bulten te kijken bij dat paardenhoofd

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:30

SaraViavia schreef:
Zijn dit volwassen paarden met afgeknipte staarten of lijkt dat zo..? [ Afbeelding ]

Volgens mij beide vlecht

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:31

Ragdollcat schreef:
SaraViavia schreef:
Ik heb er ook al meerdere verkocht op de markt, maar ben even benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Er loopt natuurlijk allerlei (ook vreemd) volk op de markt. Vorig jaar toen we er eentje mee naar Zuidlaren hadden kwamen er een aantal Bulgaren/Roemenen etc op onze pony af en ik ben vast niet de enige die z'n pony liever niet daar aan mee geeft.. Of zijn andere marktverkopers van mening dat als je ervoor kiest om ze op de markt aan te bieden je ook niks over de koper te zeggen hebt?

In principe als verkoper een bedrag vraagt en potentiële koper is akkoord dan is er een deal.. Maar was even benieuwd naar andere mensen hun idee.

Wij hebben tot nu toe altijd pony's bij gehad waarbij de "lage segment handelaren" meteen doorliepen nadat ze de prijs hadden gevraagd en we hebben voor zover ik weet wel leuke plekjes gevonden voor onze pony's via de markt maar kan me voorstellen dat dat niet altijd zo loopt..

De Roemenen en Bulgaren zijn niet zo lief voor de paarden en het gaat om paardenvlees.

Dus ik snap je wel dat je liever met hun geen zaken doet.

Wat een onzin haha. Ze betalen soms nog grof geld voor paarden hoor. En wat dacht je van het transport en de papieren die er tegenwoordig bij komen kijken? Tegen die tijd dat ze in zo’n land zijn verdienen ze er al niks meer op bij de slacht. Zijn zat buitenlandse handelaren die ze in hun eigen land weer doorverkopen omdat nederlandse paarden daar toch wel geliefd zijn. Alleen hebben ze wel andere normen en waarden dus zou er zelf ook geen zaken mee willen doen als verkoper zijnde.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:44

Ja die staarten zijn ingevlochten maar volgens mij ook afgeknipt.. Zullen niet de eerste zijn die voor slacht verkocht waren en vervolgens op de markt staan.

Nee ik denk ook dat Roemenen en Bulgaren enzo niet (per definitie) slacht betekent maar inderdaad over het algemeen wel een wat andere omgang en manier van houden.
Wat me wel verbaasd.. Ik heb toevallig zo 'n Roemeen op Facebook en hij verkoopt juist wekelijks pony's en paarden naar de Benelux. En anderzijds komen ze juist weer hier pony's en paarden halen.

Wij hebben er altijd met correcte goed verzorgde pony's gestaan en niet met koopjesjagersponys. Nooit last gehad van kopers waar ik me niet prettig bij voelde, maar nogmaals kan me voorstellen dat dat soms wel zo kan zijn.
Laatst bijgewerkt door SaraViavia op Vandaag, 13:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:45

Dat Welsh ponytje met het blauwe halster <3
En dat trekpaard zou ik ook niet kunnen weerstaan.

Dat Friesje met de doorgezakte rug :(:)

Ik geloof best dat een groot deel van deze dieren boventallig is, maar afgaand op de foto's alleen lijkt er soms ook wel sprake te zijn van afdanken. -O-