Reëel verkoopbedrag voor jong paard met klasse 2 op rugfoto?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 13:59

Netjes aangereden staat er. Braaf. Goedgekeurd. Zeker niet lager dan 15.000

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:00

Little_Gift schreef:
Elisa2 schreef:
Ah nee, dat komt omdat veel mensen tegenwoordig enorm zeiken..ze willen een brandschoon paard op de foto's tegen een zo laag mogelijke prijs. Enig realiteitsbesef is bij sommige ver te zoeken.

TS verzwijgt niks, anders had ze dit topic ook niet geopend aangezien dit zo terug te vinden is. Paard mankeert gewoon niks, heeft alleen een opmerking ipv een bemerking.

In advertenties staat rontgenologisch ggk voor de sport en dat is deze gewoon en meer hoeft er niet gezegd te worden in een advertentie. Dat kan altijd op het moment dat iemand meer contact zoekt en/of het keuringsrapport in kijkt.

15 000 is nou niet meteen een zo laag mogelijke prijs :')

Bovendien verzwijgt TS wel iets, als ze beslist het niet te vermelden en dat is net wat ze specifiek benoemde in haar laatste posts.

Nee hoor, alleen niet in de advertentie zetten en dat lijkt me meer dan logisch. Dat is niet hetzelfde als verzwijgen. ;)
Bovendien is paard gewoon ggk voor de sport, dus dit voelt een beetje als van een mug een olifant maken.

TS: succes met de verkoop! Hopelijk vindt je een fijne plek.

Little_Gift

Re: Reëel verkoopbedrag voor jong paard met milde kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:01

Nou ja daar verschillen we dus van mening. Eerlijke communicatie begint met de advertentie, bovendien maak je het jezelf ook misschien wel minder tijdrovend als je geen nutteloze bezichtigingen krijgt die dan afhaken na het rapport.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 14:02

Little_Gift schreef:
Elisa2 schreef:
Ah nee, dat komt omdat veel mensen tegenwoordig enorm zeiken..ze willen een brandschoon paard op de foto's tegen een zo laag mogelijke prijs. Enig realiteitsbesef is bij sommige ver te zoeken.

TS verzwijgt niks, anders had ze dit topic ook niet geopend aangezien dit zo terug te vinden is. Paard mankeert gewoon niks, heeft alleen een opmerking ipv een bemerking.

In advertenties staat rontgenologisch ggk voor de sport en dat is deze gewoon en meer hoeft er niet gezegd te worden in een advertentie. Dat kan altijd op het moment dat iemand meer contact zoekt en/of het keuringsrapport in kijkt.

15 000 is nou niet meteen een zo laag mogelijke prijs :')

Bovendien verzwijgt TS wel iets, als ze beslist het niet te vermelden en dat is net wat ze specifiek benoemde in haar laatste posts.

Eeh? De vraag waarom ik het juist wél zou moeten vermelden moet je eens beantwoorden. Er is namelijk niks aan de hand. Hij heeft een 2tje op één van de rugfoto's. Waarom zou ík dat wel moeten vermelden, terwijl het bij iedere andere aanbieder gebruikelijk is alléén te vermelden dat er een röntgenologische goedkeuring is voor een te verkopen paard?
Wat verzwijg ik dan?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:05

Little_Gift schreef:
Nou ja daar verschillen we dus van mening. Eerlijke communicatie begint met de advertentie, bovendien maak je het jezelf ook misschien wel minder tijdrovend als je geen nutteloze bezichtigingen krijgt die dan afhaken na het rapport.

Wat snap je niet aan goedgekeurd voor de sport?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:05

Ik heb beide vragen daarnet al beantwoord.

Maar goed, je insteek is duidelijk.

Hopelijk krijg je niet teveel nutteloze bezichtigingen op jouw manier van aanpak.

En waarom jij wel en een ander niet? Tja, misschien omdat jij het beter zou willen aanpakken?
Ik meet mijn eigen daden en acties namelijk nog altijd aan wat ik zelf belangrijk vind en niet aan wat een ander ook niet doet.

Succes.

Edit: goedgekeurd voor de sport wil niet zeggen dat er niks is, immers, er is een 2 en een opmerking. Dat zegt dus niet automatisch dat paard er noooooooit last van zal hebben, dat zegt enkel dat hij momenteel verwacht wordt de sport aan te kunnen.

Gini

Re: Reëel verkoopbedrag voor jong paard met milde kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:11

Het kan in je voordeel werken om het wel te vermelden. De dramaqueens die een tweetje niet willen of als reden zien om een belachelijk tegenbod te doen houd je zo van je erf af. De nuchtere personen die weten dat een tweetje niks voorstelt houd je over.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 14:26

Little_Gift schreef:
Ik heb beide vragen daarnet al beantwoord.

Maar goed, je insteek is duidelijk.

Hopelijk krijg je niet teveel nutteloze bezichtigingen op jouw manier van aanpak.

En waarom jij wel en een ander niet? Tja, misschien omdat jij het beter zou willen aanpakken?
Ik meet mijn eigen daden en acties namelijk nog altijd aan wat ik zelf belangrijk vind en niet aan wat een ander ook niet doet.

Succes.

Edit: goedgekeurd voor de sport wil niet zeggen dat er niks is, immers, er is een 2 en een opmerking. Dat zegt dus niet automatisch dat paard er noooooooit last van zal hebben, dat zegt enkel dat hij momenteel verwacht wordt de sport aan te kunnen.

Mooi dat mijn insteek duidelijk is voor jou. Nergens zeg ik dat ik iets ga verzwijgen, maar prima!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:40

FloortjeM schreef:
het is best wel bijzonder om het contrast te zien tussen alle topics waarbij iemand een (misschien) non-conform paard heeft gekocht en iedereen de verkoper, die iets wist maar dat niet deelde, een oplichter noemt, en dit topic.

Normaliter is een 2/7 op de rug geen bezwaar om het paard te laten goedkeuren voor de sport. Maar dat is iets anders dan dat je er niks over hoeft te zeggen, als je weet dat jouw eigen dierenarts het wel relevant genoeg vond om het aan jou te vertellen.

De wet zegt gewoon dat je alles waarvan je je kan voorstellen dat een koper het redelijkerwijs zou willen weten, uit eigener beweging moet vertellen. Dus als jij zegt 'paard heeft een 2/7 op de rug gekregen, de dierenarts noemt dat meer een normaalafwijking dan een bemerking, maar laat de foto vooral door je eigen dierenarts beoordelen', dan is dat prima en dan hoef je niks met de prijs te doen. Dan kan een koper zijn of haar eigen afweging maken. Ik vind het echt best wel ongelooflijk hoeveel mensen hier zeggen 'je kaken over op elkaar houden hoor, anders haken kopers af'. Zouden jullie willen dat iemand zo met jullie omging als je een nieuw vriendje voor de komende twintig jaar aan het zoeken was?

Hoe bedoel dit precies FloortjeM? Ik zie volgens mij enkel gezegd worden dat het niet in de advertentie hoeft, en dat is toch ook zo?

Of moet je alles wat je weet aan de hele wereld openbaar maken en niet enkel aan potentiële kopers?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:49

Je moet het aan een koper melden. Dat hoeft dus niet in de advertentie, je kan gewoon bij het telefoongesprek aangeven dat hij een 2tje op denrug heeft gekregen zoals FloortjeM het schrijft. Je hoort het wel te melden namelijk uit eigen beweging, dus niet wachten tot mensen het rapport vragen oid. Maar het hoeft niet in de advertentie. Het kan ook bij de bezichtiging, maar ik zou het bij afspraak maken doen, dan kunnen degene afhaken die daarom gaan zeuren zonder dat het jullie beide veel tijd kost.

Je kan heel plat namelijk ook zeggen dat de mensen die de advertenties bekijken geen kopers zijn. Alleen mogelijk geïnteresseerden. Bij telefoongesprek zijn het geïnteresseerden en potentiële kopers. Enzovoorts

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:51

TS, ik neem aan dat je op verzoek van de eventuele koper het rontgenologisch rapport opstuurt?
Staat de 2 daar vermeld of staat er nog iets bij opmerkingen? Zo ja, dan geef je mensen alsnog de keuze om het wel of niet aan te durven toch? Want hij is voor de sport goedgekeurd maar je hebt mensen die het risico toch niet zouden aandurven. En dat is hun goed recht, ook al vinden sommige Bokkers blijkbaar dat je dan een zeikerd bent en onrealistisch :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:55

Gini schreef:
Het kan in je voordeel werken om het wel te vermelden. De dramaqueens die een tweetje niet willen of als reden zien om een belachelijk tegenbod te doen houd je zo van je erf af. De nuchtere personen die weten dat een tweetje niks voorstelt houd je over.

Precies dit ja.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 14:56

MyWishMax schreef:
Je moet het aan een koper melden. Dat hoeft dus niet in de advertentie, je kan gewoon bij het telefoongesprek aangeven dat hij een 2tje op denrug heeft gekregen zoals FloortjeM het schrijft. Je hoort het wel te melden namelijk uit eigen beweging, dus niet wachten tot mensen het rapport vragen oid. Maar het hoeft niet in de advertentie. Het kan ook bij de bezichtiging, maar ik zou het bij afspraak maken doen, dan kunnen degene afhaken die daarom gaan zeuren zonder dat het jullie beide veel tijd kost.

Je kan heel plat namelijk ook zeggen dat de mensen die de advertenties bekijken geen kopers zijn. Alleen mogelijk geïnteresseerden. Bij telefoongesprek zijn het geïnteresseerden en potentiële kopers. Enzovoorts

Maar FloortjeM zegt;
Citaat:
Ik vind het echt best wel ongelooflijk hoeveel mensen hier zeggen 'je kaken over op elkaar houden hoor, anders haken kopers af'.

Maar niemand heeft gezegd dat iets verzwegen moet worden volgens mij maar enkel dat het niet in de advertentie hoeft.

Dus kom ik bij mijn vraag aan FloortjeM uit :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:01

office schreef:
Ik zou dat plekje even weg werken voor de verkoop foto .Als je een paard in de hogere prijsklasse aanbied kun je verwachten dat de mogelijke kopers kritisch zijn .Twijfel kan een reden zijn om niet te komen kijken.Net zo als slecht bekapt dat de voorhoeven ongelijk lijken bijvoorbeeld.

Dit advies kan echt niet. Het is bedrog en mensen die plekjes op de foto wegwerken zou ik voor de rest ook niet vertrouwen want er kan nog veel meer verborgen worden. Daarbij weet iedereen dat volmaakte levende wezens niet bestaan dus als je een foto te zien krijgt van een tot schijnperfectheid gefotoshopt paard ( of ander dier of mens maar dat is offtopic) dan snap je vanzelf dat er iets niet klopt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:04

anjali schreef:
office schreef:
Ik zou dat plekje even weg werken voor de verkoop foto .Als je een paard in de hogere prijsklasse aanbied kun je verwachten dat de mogelijke kopers kritisch zijn .Twijfel kan een reden zijn om niet te komen kijken.Net zo als slecht bekapt dat de voorhoeven ongelijk lijken bijvoorbeeld.

Dit advies kan echt niet. Het is bedrog en mensen die plekjes op de foto wegwerken zou ik voor de rest ook niet vertrouwen want er kan nog veel meer verborgen worden. Daarbij weet iedereen dat volmaakte levende wezens niet bestaan dus als je een foto te zien krijgt van een tot schijnperfectheid gefotoshopt paard ( of ander dier of mens maar dat is offtopic) dan snap je vanzelf dat er iets niet klopt.

Als ik dat zou merken bij een bezichtiging zou ik de rest ook niet meer vertrouwen. Schandalig en dom 'advies'.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:08

Bielsje: Omdat er juist best wel een aantal reacties zijn die zeggen dat je niks hoeft te benoemen, want het zorgt voor positief advies of ze zien het wel in het rapport, ook ts zelf zegt dat het in het rapport staat en zendat kunnen inzien. Maar dat vermelden moet dus wel. Er iets is gevonden, wel positief advies, maar je moet als verkoper wel alles melden uit eigen beweging zoals in haar bericht staat. Niet wachten tot mensen rapport opvragen en ernaar vragen oid en niet gewoon niks zeggen.

Daar gaat het om. Want niks zeggen, omdat het goed is is ook verzwijgen van een bevinding heel bot gezegd. Je moet het dus gewoon melden aan de koper en die mag zelf beslissen of ze dan eigen da laten kijken of niet (beter van wel want het is aan ze gemeld)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:19

Nicky1963 schreef:
FloortjeM schreef:
het is best wel bijzonder om het contrast te zien tussen alle topics waarbij iemand een (misschien) non-conform paard heeft gekocht en iedereen de verkoper, die iets wist maar dat niet deelde, een oplichter noemt, en dit topic.

Normaliter is een 2/7 op de rug geen bezwaar om het paard te laten goedkeuren voor de sport. Maar dat is iets anders dan dat je er niks over hoeft te zeggen, als je weet dat jouw eigen dierenarts het wel relevant genoeg vond om het aan jou te vertellen.

De wet zegt gewoon dat je alles waarvan je je kan voorstellen dat een koper het redelijkerwijs zou willen weten, uit eigener beweging moet vertellen. Dus als jij zegt 'paard heeft een 2/7 op de rug gekregen, de dierenarts noemt dat meer een normaalafwijking dan een bemerking, maar laat de foto vooral door je eigen dierenarts beoordelen', dan is dat prima en dan hoef je niks met de prijs te doen. Dan kan een koper zijn of haar eigen afweging maken. Ik vind het echt best wel ongelooflijk hoeveel mensen hier zeggen 'je kaken over op elkaar houden hoor, anders haken kopers af'. Zouden jullie willen dat iemand zo met jullie omging als je een nieuw vriendje voor de komende twintig jaar aan het zoeken was?

Dankjewel FLoortjeM voor je reactie.
Het paard is goedgekeurd voor de sport, met een complete röntgenologische keuring (hals, rug, benen). De bevindingen (cijfers) staan in een geschreven rapportage.
Ik ga niks verzwijgen.
Het rapport kan ingezien worden evenals de röntgenfoto's.

Dat men allerlei meningen en gedachten deelt in mijn topic is prima. Dat is wat bokt is.
Je hebt een punt als mensen anderen (mij) adviseren om te zwijgen of zelfs te sjoemelen.
Maar zwijgen kan toch?
Er is tenslotte niks aan de hand en alles staat in het rapport wat ter inzage is. Dus wat moet ik dan zeggen?
Dat er een 2 op een van de rugfoto's is gegeven? Wat dus ook in het rapport staat?
Of is het echt van belang dat ik dit specifiek benoem in een eventuele advertentie of bij telefonisch contact? Mijn wens is dat mijn paard een nieuw blijvend supergeschikt huis vindt tegen normaal geld. Dat is voor mij het belangrijkst.

Ik ben (nog) niet op zoek, maar ik vind jouw paard een héél aansprekend dier met een solide lijf en bot. Ik vind dit een mooi type, als hij normaal beweegt is hij zeker met deze keuringsrapporten erachter het geld waard wat je ervoor vraagt . Ik vind eerlijk dat je niet veel vraagt en zou in mn handen knijpen als ik er straks zo een tegen kom voor dit geld

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:33

MyWishMax schreef:
Bielsje: Omdat er juist best wel een aantal reacties zijn die zeggen dat je niks hoeft te benoemen, want het zorgt voor positief advies of ze zien het wel in het rapport, ook ts zelf zegt dat het in het rapport staat en zendat kunnen inzien. Maar dat vermelden moet dus wel. Er iets is gevonden, wel positief advies, maar je moet als verkoper wel alles melden uit eigen beweging zoals in haar bericht staat. Niet wachten tot mensen rapport opvragen en ernaar vragen oid en niet gewoon niks zeggen.

Daar gaat het om. Want niks zeggen, omdat het goed is is ook verzwijgen van een bevinding heel bot gezegd. Je moet het dus gewoon melden aan de koper en die mag zelf beslissen of ze dan eigen da laten kijken of niet (beter van wel want het is aan ze gemeld)

Nogmaals, ik zie die reacties dus nergens (heel heel heel misschien eentje). En juist dat is wat me aan het twijfelen maakt want ik denk net als jou.

Vandaar de vraag aan FloortjeM.

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-25 15:36

knollentuin schreef:
Ik ben (nog) niet op zoek, maar ik vind jouw paard een héél aansprekend dier met een solide lijf en bot. Ik vind dit een mooi type, als hij normaal beweegt is hij zeker met deze keuringsrapporten erachter het geld waard wat je ervoor vraagt . Ik vind eerlijk dat je niet veel vraagt en zou in mn handen knijpen als ik er straks zo een tegen kom voor dit geld

:D Wie weet is hij straks nog beschikbaar!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 15:47

Nicky1963 schreef:
Met zoiets geconfronteerd worden? Wat bedoel je? Dat 2tje op het rapport voor 1 van de röntgenfoto's?
Want? Serieus, ik heb nog nooit een advertentie gelezen waarin cijferbeoordelingen van röntgenologische keuringen vermeld worden. Het enige dat vermeld wordt bij advertenties, is dat het paard röntgenologisch goed bevonden/ goedgekeurd is. Niemand zet daar de beoordelingscijfers bij.
Waarom zou ik dit dan wel moeten doen? Er wordt toch niks achtergehouden? Het paard is goed, goedgekeurd én er is géén sprake van KS. Dat is mij wel duidelijk geworden, ook na overleg met mijn dierenarts.

Mijn paard nu 8 heb ik gekocht onbeleerd met een klasse 3 op 1 plek recht onder het zadel. Toen was hij nog onbeleerd. Een jaar geleden nog eens een foto gemaakt en toen was hij nog een klasse gedaald. Mijn dierenarts zei bij het keuren toen ook dat het een "normaalbevinding" is; veel jonge dieren hebben dit. Hij is nu Z2 en is echt nooit gevoelig op de rug geweest. Zou het zo weer doen. Ik vind het ook geen bemerking die van invloed is op de waarde van het paard.

Qua prijsklasse zou ik een VP van 20K niet heel gek vinden. Een poosje terug zou ik nog wel 10 meer hebben gezegd, maar de prijzen zijn op dit moment echt wel wat gezakt voor net zadelmak.
Zou lekker rustig doorrijden en kan zijn met wat meer meters in de benen hij ook nog wat beter gaat bewegen en kan de prijs ook best nog flink wat omhoog. Ik vind het echt een fraai goed gebouwd paard. En dan ook nog eens braaf. Vind ze maar eens :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:14

Ik heb nog nooit de cijfers van fotos in een advertentie gezien. Hoogstens: paard is goedgekeurd met 1tjes en 2tjes op de foto. Ik denk dat er geen enkel paard bestaat met enkel 1en. Een een 2tje op de kogel hoort je dus niemand over en de rug zou ineens ernstiger moeten zijn?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:24

Gini schreef:

Ik zou oorspronkelijk gezegd hebben: dit is niet vernoemenswaardig in een advertentie. Maar na wat andere reacties gelezen te hebben zou ik de opmerking van gini toch ook in overweging nemen.
Je wil toch eigenlijk ook niet jullie tijd verdoen aan zo'n non discussie. En het lijkt me verder een paard wat een redelijk brede doelgroep aanspreekt.

Concreet: Zo'n paard gaat, als dit het enige is, gewoon weg voor normaal geld volgens mij. het omgekeerde is wel waar misschien: Een paard met géén énkele bemerking is iets meer waard. Omdat er toch een groepje mensen is die daar naar op zoek is en weten dat ze daar nog meer voor moeten betalen. Maar dat is omdat paarden zonder enige bemerking enigszins unicorns zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:27

Heel eerlijk, vind 15000 eigenlijk heel weinig voor een paard als dit :o .

Ik betaal dit al voor een veulen in onze sport (reining) Wat zeg ik, voor enkele dekking van een hengst met bewezen nakomelingen in de sport uit de US en dan moet het nog via Ixci ook!!

Voor een paard van deze leeftijd met dit talent, karakter, aangereden en net rapport betaal je bij ons al snel rond de 30+
Het heet dan een ,prospect,
Ofwel talent voor de toekomst.

Nu is er bij ons niet zo veel aanbod maar ik denk dat je in je handjes mag knijpen met zo een keurings rapport.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:31

Daarom zei ik al eerder, gewoon noemen.

Citaat:
Recent röntgonologisch goedgekeurd voor de sport met alleen 1-tjes en 2-tjes,
Rapport en foto's beschikbaar voor serieus geintereseerden.
Herkeuren toegestaan op kosten koper

Als je zoiets er bij zet, zou ik dat persoonlijk zelfs écht als een pre zien als ik op zoek was naar dit type paard.

Jij bent volledig eerlijk, potentiele koper weet wat hij kan verwachten en dat dit dier alleen maar 1 en 2 heeft (wat een serieuzere koper echt wel naar waarde weet te schatten, nl als iets positiefs ;) )
En de dromers die denken dat er een paard bestaat in een leuke prijsklasse, braaf, mooi in elkaar en aansprekend én alleen maar 1tjes die vallen je alvast niet lastig met allerlei bezichtigingen en vragen met onmogelijke verwachtingen en wensen.
Kan een hoop tijd en irritatie schelen :')

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-25 16:40

Ik ben juist van mening dat tegenwoordig veel te veel word gezien. Voor 9 jaar geleden heb ik een paard gekocht en deze alleen klinisch laten keuren en dat zag er allemaal goed uit. Dus paard gekocht en al 9 jaar intens veel plezier van, als ik haar destijds ook röntgen had laten keuren en daar iets uit was gekomen had ik haar hoogstwaarschijnlijk laten staan en dus deze fantastische jaren met haar gemist. Het is wat het is en er komt wat er komt is dan ook mijn motto.

Maaaarrrr ik snap dan echter wel, als je een paard koopt voor echt enorme bedragen dat je dan het risico niet wil lopen maar goed dan koop je een paard met een totaal ander doel.

Dus ik bedoel maar te zeggen: zoveel mensen zoveel wensen. De een gaat dit een mega probleem vinden de ander maakt het helemaal niks uit. Met de prijs zou ik overigens zeker niet zakken (ik ken een paard die ik zelf nog geen 5000 euro waard vond voor 12000 euro weg zien gaan), dit klinkt als een heel fijn amateur paard en hij is ook nog eens knap. :)