Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Little_Gift schreef:Elisa2 schreef:Ah nee, dat komt omdat veel mensen tegenwoordig enorm zeiken..ze willen een brandschoon paard op de foto's tegen een zo laag mogelijke prijs. Enig realiteitsbesef is bij sommige ver te zoeken.
TS verzwijgt niks, anders had ze dit topic ook niet geopend aangezien dit zo terug te vinden is. Paard mankeert gewoon niks, heeft alleen een opmerking ipv een bemerking.
In advertenties staat rontgenologisch ggk voor de sport en dat is deze gewoon en meer hoeft er niet gezegd te worden in een advertentie. Dat kan altijd op het moment dat iemand meer contact zoekt en/of het keuringsrapport in kijkt.
15 000 is nou niet meteen een zo laag mogelijke prijs![]()
Bovendien verzwijgt TS wel iets, als ze beslist het niet te vermelden en dat is net wat ze specifiek benoemde in haar laatste posts.
Little_Gift schreef:Elisa2 schreef:Ah nee, dat komt omdat veel mensen tegenwoordig enorm zeiken..ze willen een brandschoon paard op de foto's tegen een zo laag mogelijke prijs. Enig realiteitsbesef is bij sommige ver te zoeken.
TS verzwijgt niks, anders had ze dit topic ook niet geopend aangezien dit zo terug te vinden is. Paard mankeert gewoon niks, heeft alleen een opmerking ipv een bemerking.
In advertenties staat rontgenologisch ggk voor de sport en dat is deze gewoon en meer hoeft er niet gezegd te worden in een advertentie. Dat kan altijd op het moment dat iemand meer contact zoekt en/of het keuringsrapport in kijkt.
15 000 is nou niet meteen een zo laag mogelijke prijs![]()
Bovendien verzwijgt TS wel iets, als ze beslist het niet te vermelden en dat is net wat ze specifiek benoemde in haar laatste posts.
Little_Gift schreef:Ik heb beide vragen daarnet al beantwoord.
Maar goed, je insteek is duidelijk.
Hopelijk krijg je niet teveel nutteloze bezichtigingen op jouw manier van aanpak.
En waarom jij wel en een ander niet? Tja, misschien omdat jij het beter zou willen aanpakken?
Ik meet mijn eigen daden en acties namelijk nog altijd aan wat ik zelf belangrijk vind en niet aan wat een ander ook niet doet.
Succes.
Edit: goedgekeurd voor de sport wil niet zeggen dat er niks is, immers, er is een 2 en een opmerking. Dat zegt dus niet automatisch dat paard er noooooooit last van zal hebben, dat zegt enkel dat hij momenteel verwacht wordt de sport aan te kunnen.
FloortjeM schreef:het is best wel bijzonder om het contrast te zien tussen alle topics waarbij iemand een (misschien) non-conform paard heeft gekocht en iedereen de verkoper, die iets wist maar dat niet deelde, een oplichter noemt, en dit topic.
Normaliter is een 2/7 op de rug geen bezwaar om het paard te laten goedkeuren voor de sport. Maar dat is iets anders dan dat je er niks over hoeft te zeggen, als je weet dat jouw eigen dierenarts het wel relevant genoeg vond om het aan jou te vertellen.
De wet zegt gewoon dat je alles waarvan je je kan voorstellen dat een koper het redelijkerwijs zou willen weten, uit eigener beweging moet vertellen. Dus als jij zegt 'paard heeft een 2/7 op de rug gekregen, de dierenarts noemt dat meer een normaalafwijking dan een bemerking, maar laat de foto vooral door je eigen dierenarts beoordelen', dan is dat prima en dan hoef je niks met de prijs te doen. Dan kan een koper zijn of haar eigen afweging maken. Ik vind het echt best wel ongelooflijk hoeveel mensen hier zeggen 'je kaken over op elkaar houden hoor, anders haken kopers af'. Zouden jullie willen dat iemand zo met jullie omging als je een nieuw vriendje voor de komende twintig jaar aan het zoeken was?
MyWishMax schreef:Je moet het aan een koper melden. Dat hoeft dus niet in de advertentie, je kan gewoon bij het telefoongesprek aangeven dat hij een 2tje op denrug heeft gekregen zoals FloortjeM het schrijft. Je hoort het wel te melden namelijk uit eigen beweging, dus niet wachten tot mensen het rapport vragen oid. Maar het hoeft niet in de advertentie. Het kan ook bij de bezichtiging, maar ik zou het bij afspraak maken doen, dan kunnen degene afhaken die daarom gaan zeuren zonder dat het jullie beide veel tijd kost.
Je kan heel plat namelijk ook zeggen dat de mensen die de advertenties bekijken geen kopers zijn. Alleen mogelijk geïnteresseerden. Bij telefoongesprek zijn het geïnteresseerden en potentiële kopers. Enzovoorts
Citaat:Ik vind het echt best wel ongelooflijk hoeveel mensen hier zeggen 'je kaken over op elkaar houden hoor, anders haken kopers af'.
office schreef:Ik zou dat plekje even weg werken voor de verkoop foto .Als je een paard in de hogere prijsklasse aanbied kun je verwachten dat de mogelijke kopers kritisch zijn .Twijfel kan een reden zijn om niet te komen kijken.Net zo als slecht bekapt dat de voorhoeven ongelijk lijken bijvoorbeeld.
anjali schreef:office schreef:Ik zou dat plekje even weg werken voor de verkoop foto .Als je een paard in de hogere prijsklasse aanbied kun je verwachten dat de mogelijke kopers kritisch zijn .Twijfel kan een reden zijn om niet te komen kijken.Net zo als slecht bekapt dat de voorhoeven ongelijk lijken bijvoorbeeld.
Dit advies kan echt niet. Het is bedrog en mensen die plekjes op de foto wegwerken zou ik voor de rest ook niet vertrouwen want er kan nog veel meer verborgen worden. Daarbij weet iedereen dat volmaakte levende wezens niet bestaan dus als je een foto te zien krijgt van een tot schijnperfectheid gefotoshopt paard ( of ander dier of mens maar dat is offtopic) dan snap je vanzelf dat er iets niet klopt.
Nicky1963 schreef:FloortjeM schreef:het is best wel bijzonder om het contrast te zien tussen alle topics waarbij iemand een (misschien) non-conform paard heeft gekocht en iedereen de verkoper, die iets wist maar dat niet deelde, een oplichter noemt, en dit topic.
Normaliter is een 2/7 op de rug geen bezwaar om het paard te laten goedkeuren voor de sport. Maar dat is iets anders dan dat je er niks over hoeft te zeggen, als je weet dat jouw eigen dierenarts het wel relevant genoeg vond om het aan jou te vertellen.
De wet zegt gewoon dat je alles waarvan je je kan voorstellen dat een koper het redelijkerwijs zou willen weten, uit eigener beweging moet vertellen. Dus als jij zegt 'paard heeft een 2/7 op de rug gekregen, de dierenarts noemt dat meer een normaalafwijking dan een bemerking, maar laat de foto vooral door je eigen dierenarts beoordelen', dan is dat prima en dan hoef je niks met de prijs te doen. Dan kan een koper zijn of haar eigen afweging maken. Ik vind het echt best wel ongelooflijk hoeveel mensen hier zeggen 'je kaken over op elkaar houden hoor, anders haken kopers af'. Zouden jullie willen dat iemand zo met jullie omging als je een nieuw vriendje voor de komende twintig jaar aan het zoeken was?
Dankjewel FLoortjeM voor je reactie.
Het paard is goedgekeurd voor de sport, met een complete röntgenologische keuring (hals, rug, benen). De bevindingen (cijfers) staan in een geschreven rapportage.
Ik ga niks verzwijgen.
Het rapport kan ingezien worden evenals de röntgenfoto's.
Dat men allerlei meningen en gedachten deelt in mijn topic is prima. Dat is wat bokt is.
Je hebt een punt als mensen anderen (mij) adviseren om te zwijgen of zelfs te sjoemelen.
Maar zwijgen kan toch?
Er is tenslotte niks aan de hand en alles staat in het rapport wat ter inzage is. Dus wat moet ik dan zeggen?
Dat er een 2 op een van de rugfoto's is gegeven? Wat dus ook in het rapport staat?
Of is het echt van belang dat ik dit specifiek benoem in een eventuele advertentie of bij telefonisch contact? Mijn wens is dat mijn paard een nieuw blijvend supergeschikt huis vindt tegen normaal geld. Dat is voor mij het belangrijkst.
MyWishMax schreef:Bielsje: Omdat er juist best wel een aantal reacties zijn die zeggen dat je niks hoeft te benoemen, want het zorgt voor positief advies of ze zien het wel in het rapport, ook ts zelf zegt dat het in het rapport staat en zendat kunnen inzien. Maar dat vermelden moet dus wel. Er iets is gevonden, wel positief advies, maar je moet als verkoper wel alles melden uit eigen beweging zoals in haar bericht staat. Niet wachten tot mensen rapport opvragen en ernaar vragen oid en niet gewoon niks zeggen.
Daar gaat het om. Want niks zeggen, omdat het goed is is ook verzwijgen van een bevinding heel bot gezegd. Je moet het dus gewoon melden aan de koper en die mag zelf beslissen of ze dan eigen da laten kijken of niet (beter van wel want het is aan ze gemeld)
knollentuin schreef:Ik ben (nog) niet op zoek, maar ik vind jouw paard een héél aansprekend dier met een solide lijf en bot. Ik vind dit een mooi type, als hij normaal beweegt is hij zeker met deze keuringsrapporten erachter het geld waard wat je ervoor vraagt . Ik vind eerlijk dat je niet veel vraagt en zou in mn handen knijpen als ik er straks zo een tegen kom voor dit geld
Nicky1963 schreef:Met zoiets geconfronteerd worden? Wat bedoel je? Dat 2tje op het rapport voor 1 van de röntgenfoto's?
Want? Serieus, ik heb nog nooit een advertentie gelezen waarin cijferbeoordelingen van röntgenologische keuringen vermeld worden. Het enige dat vermeld wordt bij advertenties, is dat het paard röntgenologisch goed bevonden/ goedgekeurd is. Niemand zet daar de beoordelingscijfers bij.
Waarom zou ik dit dan wel moeten doen? Er wordt toch niks achtergehouden? Het paard is goed, goedgekeurd én er is géén sprake van KS. Dat is mij wel duidelijk geworden, ook na overleg met mijn dierenarts.
Gini schreef:Het kan in je voordeel werken om het wel te vermelden. De dramaqueens die een tweetje niet willen of als reden zien om een belachelijk tegenbod te doen houd je zo van je erf af. De nuchtere personen die weten dat een tweetje niks voorstelt houd je over.
Citaat:Recent röntgonologisch goedgekeurd voor de sport met alleen 1-tjes en 2-tjes,
Rapport en foto's beschikbaar voor serieus geintereseerden.
Herkeuren toegestaan op kosten koper