Van droom naar nachtmerrie: wat een bizarre verkoopervaring...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:44

TheoLeo schreef:
Hannanas schreef:
“Echte stallen “ gaan net zo vaak mis.
En beter nu kopen nu halen. Nu is hij heel. Misschien straks voor of na het ruinen niet meer.

Met echte stallen bedoel ik meer zakelijk ingeschreven als stal en niet iemand die een paard zomaar kan verkopen zonder contract en garantie. Iets wat een verkoper wel moet doen wettelijk gezien

Met echte stallen als in handelstal?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:45

Laat dat paard keuren en laat je eigen dierenarts de fotos beoordelen.

Maar goed, volgens mij ben je al akkoord gegaan en dan kun je niet zomaar terugdraaien.

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:48

friezenfan2 schreef:
Ik zou hem nog eens door een onafhankelijke dierenarts laten keuren. En niet zo maar een recent keuringsrapport geloven. Je hoort te vaak dat die dingen vervalst worden.
En zeker na je beginpost. Liever alles dubbel checken dan dadelijk toch met verborgen gebreken te komen zitten.

En ik zou ook zeker meerdere keren gaan kijken met verschillende mensen elke keer.

Het is niet vakantie toch? Dit topic voelt heel erg penny aan en het is voor veel mensen een lang weekend.

Gisteren geregistreerd dus ja, de kans is groot.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:51

Ik ben nu ook benieuwd hoor ts. Als je hem al hebt gekocht is hij nu van jou en zou je ook een foto mogen plaatsen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 17:53

Laat maar ...

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 17:58

anjali schreef:
Ik ben nu ook benieuwd hoor ts. Als je hem al hebt gekocht is hij nu van jou en zou je ook een foto mogen plaatsen.

Hij moet nog geruind worden en overgekeurd, er is nog niks overgemaakt. Alleen akkoord gegeven dat ik hem koop nadat de arts is geweest voor de röntgen en extra klinische keuring. Ik maak niet zomaar geld over :) anders had ik bij dat andere paard ook niet gevraagd om een contract natuurlijk

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:02

pmarena schreef:
Het is wel iets om op te letten dat je het daar niet in door laat slaan :)
Want ook dat kan er weer voor zorgen dat er een paard aan je neus voorbij gaat.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat TS op dit moment dat risico loopt. Ze zit momenteel aan de heel andere kant van de evenwichtsbalk met 100% emotie.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 18:03

Gini schreef:
pmarena schreef:
Het is wel iets om op te letten dat je het daar niet in door laat slaan :)
Want ook dat kan er weer voor zorgen dat er een paard aan je neus voorbij gaat.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk niet dat TS op dit moment dat risico loopt. Ze zit momenteel aan de heel andere kant van de evenwichtsbalk met 100% emotie.

Heyy wat betekent ts? Ik ben nieuw op Bokt haha

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:04

Elisa2 schreef:
Heel eerlijk, ik denk dat ze je probeerden op te lichten met dit dier en dat deze ook niet door de keuring zou komen en daarom hebben ze het maar op zo'n manier afgeketst.

Trek het je aub niet persoonlijk aan, het werd ze gewoon te heet onder de voeten.

Contract is tegenwoordig heel normaal, ook bij particuliere koop/ verkoop. :j

Dat denk ik ook. Ze wilden niet dat je hem liet keuren.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:05

even de kop aanpassen boven dit topic!!! van droom via nachtmerie naar droom

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:05

TheoLeo schreef:

TS ben jij, Topic Starter.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:09

TheoLeo schreef:
anjali schreef:

Hij moet nog geruind worden en overgekeurd, er is nog niks overgemaakt. Alleen akkoord gegeven dat ik hem koop nadat de arts is geweest voor de röntgen en extra klinische keuring. Ik maak niet zomaar geld over :) anders had ik bij dat andere paard ook niet gevraagd om een contract natuurlijk

Het wordt steeds onwaarschijnlijker. Een uur geleden schreef je dat overkeuren nog zou kunnen, en nu is de koop ineens onder voorbehoud van de keuring. Ik ga temmen.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 18:11

mce schreef:

Aahww ja ❤️❤️is het toch nog goed gekomen ( hopelijk ik duim ! ) ik denk oprecht dat het van me afschrijven heeft geholpen en het zo had moeten zijn

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 18:12

Suzanne F. schreef:
TheoLeo schreef:

TS ben jij, Topic Starter.

Thanks suzanne!

Tieme

Re: Van droom naar nachtmerrie: wat een bizarre verkoopervaring...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:13

Ben heel benieuwd bij welke stal je hem gekocht hebt...

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:14

TheoLeo schreef:

Hopelijk wel je eigen dierenarts/ 1 die je zelf uitgekozen hebt en niet hun eigen dierenarts?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:14

mce schreef:

Volgens mij is dit hele topic een grote droom/fantasieverhaal....
Rammelt aan alle kanten.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 18:16

Mars schreef:
mce schreef:

Volgens mij is dit hele topic een grote droom/fantasieverhaal....
Rammelt aan alle kanten.

Ja het is een vreemde ervaring. Vandaar dat ik het heb geplaatst. Kan ik weinig aan doen denk ik?

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 18:17

Tieme schreef:
TheoLeo schreef:

Hopelijk wel je eigen dierenarts/ 1 die je zelf uitgekozen hebt en niet hun eigen dierenarts?

Zelf uitgekozen maar wel een daar in de buurt. Het is 2uur rijden vanaf onze DA. Dus die rijd helaas niet tot zo ver. Is in België en heb de reviews gelezen en die zijn allemaal top

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 18:18

Tieme schreef:

Tieme kan ik jou een berichtje sturen of mag ik het wel hier plaatsen? Volgensmij nog je niet promoten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:20

TheoLeo schreef:
Tieme schreef:

Tieme kan ik jou een berichtje sturen of mag ik het wel hier plaatsen? Volgensmij nog je niet promoten

Als je wat letters weg laat zullen de meeste wel begrijpen wie je bedoelt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:24

Ik vind je erg naïef overkomen, TS. En dat geeft niet, maar trek je lering uit de mensen hier met ervaring, die je advies geven over de gebondenheid van contracten en het belang van overkeuren door een zelfgekozen arts. Ik hoop maar dat er sprake is van een klinische keuring en het overkeuren van de röntgenfoto's. Anders veranderd je nachtmerrie naar droom weer in een nachtmerrie.

Ik hoop niet dat Lieser gelijk heeft in deze, maar het zou me niet verbazen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:27

TheoLeo schreef:
anjali schreef:

TheoLeo schreef:
Jaa precies het overkeuren kan nog; en hij staat sowieso nog een poos daar op stal ivm dat hij nog geruind moet worden. En ik heb nu een contract met 6 maand garantie omdat het van een echte stal komt en niet van een particulier.

Sorry hoor maar nu spreek jij jezelf helemaal tegen.

Je weet niet wat ts is. Misschien wel wat sa is.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-25 18:33

germie schreef:
Heel simpel, het is gewoon dan jouw paard niet, en je zoekt verder. Wel jammer, maar helaas.

Een contract zou ik bij een particuliere verkoop overigens niet toesturen. Dat iemand daar op reageert kan ik me heel best voorstellen. Heb dat ook nog nooit meegemaakt overigens. Keuren kosten koper valt over te praten, maar een contract hoort niet bij een particuliere overeenkomst in mijn ogen. Dat doe je ook niet bij een auto van Marktplaats.

Onzin.
Alles wat hier gekocht of verkocht wordt (volledig van en naar particulier), gaat onder contract.
Zeker een auto van Marktplaats zelfs.
Mijn trailer 3 weken geleden verkocht van particulier naar particulier.
Onder contract.

TheoLeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-25 18:37

Little_Gift schreef:
germie schreef:
Heel simpel, het is gewoon dan jouw paard niet, en je zoekt verder. Wel jammer, maar helaas.

Een contract zou ik bij een particuliere verkoop overigens niet toesturen. Dat iemand daar op reageert kan ik me heel best voorstellen. Heb dat ook nog nooit meegemaakt overigens. Keuren kosten koper valt over te praten, maar een contract hoort niet bij een particuliere overeenkomst in mijn ogen. Dat doe je ook niet bij een auto van Marktplaats.

Onzin.
Alles wat hier gekocht of verkocht wordt (volledig van en naar particulier), gaat onder contract.
Zeker een auto van Marktplaats zelfs.
Mijn trailer 3 weken geleden verkocht van particulier naar particulier.
Onder contract.

ja toch? lijkt mij ook niet gek als iemand niets te verbergen heeft waarom zou dat dan niet mogen..
plus het is ook als een soort eigendomsbewijs dat je hem hebt gekocht lijkt mij? idk ik heb zelf nog nooit een paard gekocht dus het is wat nieuw voor me. Maar een contract lijkt me echt niet meer dan normaal.