Uitspraken en acties en dromen uit de Penny-tijd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Uitspraken en acties en dromen uit de Penny-tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 18:03

Ow, ja. Ik had een 3D poster. Dan kwam het paardenhoofd echt mn slaapkamer binnen......Dat was wel echt mn grootste droom. Gelukkig trekt mijn man wel ergens grenzen, hahaha

prompter

Re: Uitspraken en acties en dromen uit de Penny-tijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 19:12

Dat stripboek van Malle heb ik nog, die koester ik! En goede herinneringen aan elke maand naar de sigarenwinkel gaan om de nieuwe Ponyclub te halen, wereldmomenten waren dat :j

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 20:18

Lys_PPA schreef:
Leuke verhalen inderdaad! Die spreekbeurt ook :+

Ik sliep vroeger op zolder en daar zat een hokje voor de cv-ketel en nog wat rotzooi. In gedachten zat daar een lift die gelijk als stal diende voor een shetlander, met zo'n typische staldeur die aan de bovenkant open stond.

Mijn knuffel heette malle, kennen jullie die nog?
[ Afbeelding ]

En ik herinner me ook nog de tuigjes die we op school hadden om paardje te spelen :P

Ja de Malle strips waren super leuk
Als ik in de kringloop ben zoek ik nog altijd naar oude Penny's, op zoek naar mijn favorieten verhalen.
Ik vind de nieuwe penny's maar niets :o

Ik fietste trouwens ook altijd met cap op en zweep in mijn hand, naar de manege. Dat vond ik heel stoer 8-) :D
Totdat een vriendin (met eigen pony) vertelde dat alleen manege meisjes dat deden, meisjes met eigen pony's fietste nooit met cap op en zweep in de hand... Heb daarna nooit meer de cap opgezet als ik naar de manege fietste :')

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 21:26

Wat een geweldig en herkenbaar topic en Bloodymary, jij bent mijn held. Zo vaak dat ik aan die serie Poly heb gedacht, maar nooit aan gedacht dat dit op you tube terug te vinden zou zijn. Ik keek er altijd naar.
Die verhalen over shetlanders die van een boer waren en achteraf in een wei stonden, ook zo herkenbaar. Ik had mijn “ verzorgshet “ Baron genoemd. Toen de boer erachter kwam dat we stiekem op zijn shets reden, waren ze weg.
Ik had ook superveel barbiepaarden, in alle soorten en maten. Denk wel 30, zo jammer dat ik ze niet meer heb.
Stokpaarden maakten we altijd van oude sokken, kon je een hele dag aan bezig zijn, dat is al weer 44 jaar geleden en dan inderdaad proefjes rijden.
Heerlijk om al die herkenbare verhalen te lezen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-25 22:51

De ponyclub was leuk. Ik genoot altijd van die Zweedse meisjes en hun paarden die ook echt bestonden. En Malle natuurlijk. Zo jammer dat het blad stopte.

En dat fantaseren over met je paard langs de snelweg galopperen als ik achterin de auto zat? Schuldig :+
Een eye opener dat ik niet de enige was.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 12:32

Percy schreef:
En dat fantaseren over met je paard langs de snelweg galopperen als ik achterin de auto zat? Schuldig :+
Een eye opener dat ik niet de enige was.

Dat vind ik ook echt zo'n eye opener. Ik dacht echt dat ik de enige was en schaamde me er altijd een beetje voor. Heb het ook nooit aan iemand verteld. En nu blijken hier dus meerdere mensen het te gedaan te hebben. Of misschien nog wel te doen... _O-

Misschien kunnen we er een praatgroep in beginnen...

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 12:43

Oh ja, daar maak ik me nog steeds met mijn 56 jr schuldig aan. Denkend aan hoe lekker het zou zijn om weer eens een keer te rijden, maar helaas, ik mag echt niet meer. Dus doe ik het maar als we onderweg zijn en ik niet hoef auto te rijden. Dan ben ik in gedachten aan het galopperen op de rug van ons vroegere paardje.

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-25 14:29

Ik haalde alle posters uit de penny en mijn hele kamer was ermee behangt. Me moeder vond het geen succes toen ik aan de gang begon.. :D