Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AnnoNiemand schreef:Een winterpauze zou ik evt nog kunnen accepteren als ze dan echt veel vrije beweging zouden hebben. Dat is nu niet zo (nouja, ze staan wel de hele dag in de paddock maar met vrije beweging bedoel ik echt lekker het land in). Helaas is hier geen zandgrond dus dat gaat niet. In de winter verplaatsen zou dan een optie zijn, maar dat is eigenlijk ook géén optie, want dan ben ik mijn pensionplek kwijt. En die jrijg ik NIET terug gezien het tekort aan plekken hier. Dus dan creëer ik een nog groter probleem.
AnnoNiemand schreef:Dank jullie wel voor jullie waardevolle inzichten!
Ik heb er de laatste dagen goed over nagedacht. Als de pony's nu onverhoopt zouden komen te overlijden, zou ik dan op zoek gaan naar nieuwe? Daarop kan ik wel met volle overtuiging 'nee' zeggen. Dit zegt mij wel dat de behoefte om iets te doen met paarden, niet meer zo excessief is als voorheen. Ik denk dat ik de rust heerlijk zou vinden.
Toch wil ik het nog wel dit voorjaar en/of zomer aankijken. Waarschijnlijk beur ik op paardenhebied dan wel weer wat op, omdat we weer kunnen trainen en het zonnetje speelt ook mee. Maar alsnog denk ik dat deze zomer het doek zal gaan vallen. Want hoe leuk het mennen dan ook is, alsnog is het een vrijetijdsbesteding die gewoon ontzettend veel tijd kost en daardoor ook druk op me legt. En eerlijk gezegd, lijkt het me fijn om daar vanaf te zijn.
Zonnetje81 schreef:AnnoNiemand schreef:Dank jullie wel voor jullie waardevolle inzichten!
Ik heb er de laatste dagen goed over nagedacht. Als de pony's nu onverhoopt zouden komen te overlijden, zou ik dan op zoek gaan naar nieuwe? Daarop kan ik wel met volle overtuiging 'nee' zeggen. Dit zegt mij wel dat de behoefte om iets te doen met paarden, niet meer zo excessief is als voorheen. Ik denk dat ik de rust heerlijk zou vinden.
Toch wil ik het nog wel dit voorjaar en/of zomer aankijken. Waarschijnlijk beur ik op paardenhebied dan wel weer wat op, omdat we weer kunnen trainen en het zonnetje speelt ook mee. Maar alsnog denk ik dat deze zomer het doek zal gaan vallen. Want hoe leuk het mennen dan ook is, alsnog is het een vrijetijdsbesteding die gewoon ontzettend veel tijd kost en daardoor ook druk op me legt. En eerlijk gezegd, lijkt het me fijn om daar vanaf te zijn.
Precies zoals ik mezelf voelde, ik heb het ook een jaar aangekeken en toen besloten nr 1 te verkopen. Beiden ergens anders in training gezet in de hoop dat het rust gaf maar het NADENKEN kost zoveel energie plus de kijkers die komen kijken. Toen heb ik nr 2 ook te koop aangeboden. Per 1 sept paard vrij maar kan je zeggen dat het echt afkicken is, de stress die je gewend bent en alles. Maar toch mis ik ze echt vanaf dag 1 niet. Ik hoef en moet niks meer, kan andere dingen doen zonder te denken, ja ik moet naar huis want ik moet de paarden nog verzorgen.
DuoPenotti schreef:Waarom wacht je dan tot de zomer?
Eigenlijk heb je de keuze gemaakt maar durft net niet door te pakken.
Ik begrijp dat het moeilijk is. Paarden/pony's verkopen als dat niet je eerste intentie was IS ook moeilijk.
Maar het is geen schande dat je leven veranderd is. En je nu andere dingen ook belangrijk vind.
En ja paarden zijn dan een intensieve hobby.
Ik zou gewoon nu al eens rustig gaan kijken voor een ander plekje voor ze.
tita schreef:Wat moet je dan precies
Ik heb een super leuk paard alleen niet onder zadel en ze kan ineens helemaal over de zeik raken en ik krijg haar niet meer zen…dan staat ze als een opgefokte hengst met vluchtgedrag en sinds ik moeder ben
Ben ik trager geworden en voorzichtiger
Ik moet van mezelf niks meer …. Deze merrie blijft en ik ga nog 1x mak paard kopen of pony over paar jaar.
Maar ik leg mezelf geen verplichting meer op en als ik snel moet mesten ben ik in half uurtje klaar
In de winter doe ik niks meer sinds paar jaar…longeren en grondwerk soms wel eens 3 weken niks
Maar vind heerlijk om alle prikkels achter me te laten en even alleen op stal te zijn
Esplen schreef:Ik begrijp je keus heel goed. Ook fijn misschien om op het hoogtepunt afscheid te nemen en een periode te hebben om naar verkoop toe te werken. Dat je blijft twijfelen zegt vaak al genoeg, eigenlijk weet je het dan wel maar is de stap zetten nog te moeilijk.
Zelf duurde het een tijd om af te kicken van de paarden na verkoop. Maar de rust en ruimte die het geeft en veel minder zorgen is zo fijn. Ik heb het gevoel dat ik nu aan het tweede deel van mijn leven begonnen ben waarin er veel meer ruimte is voor andere dingen waarvoor ik eerder geen tijd had.
Ik wens je veel succes en plezier toe de aankomende periode met je pony’s. Maak er een mooie tijd van samen
Fly_high schreef:Polly schreef:Waarom MOETEN ze bewegen?
Voor de gezondheid? aparte vraag op een paardenforum zeg
Een paard heeft wel beweging nodig om gezond te blijven, net zoals mens overigens.