Na 3 dagen opeens weggestuurd van stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:26

Wat jammer dat je opeens bent weggestuurd. Ik snap dat je teleurgesteld bent.

Als je zelf midden in de situatie zit, dan zie je dingen zelf op een andere manier dan 'buitenstaanders'. Ik lees dat je heel enthousiast bent en trots bent op wat je hebt bereikt tot nu toe. Supertof! Vaak zoeken eigenaren naar bijrijders die hun eigen boontjes kunnen doppen. Niet alleen om werk uit handen te nemen, maar ook omdat de paarden hun meest kostbare bezit zijn en ze daar super zuinig op zijn. Kan het zijn dat je tijdens het voorstellen een iets rooskleurigere voorstelling hebt gemaakt van je zelfstandigheid?

Het is al een aantal keer gezegd, maar persoonlijk zou ik ook verwachten dat je geen hulp nodig zou hebben met opstappen en de beugels korter of langer maken. Ik zeg niet dat er iets mis is met hulp vragen, maar mogelijk hebben de eigenaren iets meer zelfstandigheid verwacht en vinden ze het lastig inschatten waar je nog meer hulp bij nodig zouden hebben.

Ik lees ook dat je paardenhouderij doet en stage loopt op een trainingsstal. Superleuk! Je komt in elk geval aan je vitamine P en als paarden je passie zijn dan komt jouw tijd zeker wel. Er komt vast een volgende kans. Gewoon blijven bijleren en blijven doorzetten!

Beemsterkaas

Re: Na 3 dagen opeens weggestuurd van stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:29

Ik zou eerlijk gezegd ook geen bijrijder willen die niet volledig zelfstandig aan de slag kan.

Ik zou het dus niet persoonlijk nemen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:29

theamazone schreef:
Dat schreef ik bijna 2 jaar geleden... Deze zomer rij ik al 3 jaar. Inmiddels loop ik stage op een trainingsstal vol met jonge friese paarden en hengsten, groene paarden etc. Die we dan voor de kar en onder het zadel etc beleren. Dus genoeg ervaring heb ik zeker wel! Heb hiervoor genoeg bijrijdpaarden gehad waar ik gewoon heen mocht wanneer ik wou en gewoon van alles in mn eentje mocht doen, ook als de eigenaar er niet was. Er lag altijd een sleutel voor mij en ik was altijd welkom. Dus ik heb ervaring genoeg en daar ligt het sowiezo niet aan. Niet iedereen kan op het paard zijn beugels langer maken trouwens, ik had het zelf geprobeerd maar het lukte niet want de beugelriemen waren te stroef dus dan gaat dat moeilijk! Hopelijk helpt dit!

Als het stroef gaat stap je af, waarom eigenlijk al niet gewoon vantevoren je beugels op maat maken? Waarom pas als je er op zit?
En ja dat hoor je wel te kunnen als je er op zit. Basis heet dat.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 00:04

Purny, die eerste alinea van je kan echt niet. Je bent niet in de positie om zoiets met zo'n stelligheid te beweren. Waar haal je deze "feiten" vandaan? Onderscheid maken op basis van huidskleuren. Ik ga erop temmen. Ik kom daar niet voor op bokt.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 00:12

Tja, ik ken iemand die zei ja ik kan goed rijden ik doe een paardenopleiding dus ik kan alles. Hoe ze op het paard zat geen idee het duurde ook niet lang voor ze ernaast lag.

Ja er zijn mensen die met 3 jaar prima kunnen rijden maar inderdaad opstappen aansingelen en beugels verstellen zijn echt wel dingen die je zelf zou moeten kunnen. Dat moesten wij op de manege zelfs al.

Ik vind het jammer dat je zo snel over racisme en discriminatie. Soms is het gewoon geen match. Of je nou wil of niet. En inderdaad een beetje ruiter/eigenaar kan snel zien of het wel of niet matcht.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 00:20

Is het een idee dat je ze nog een berichtje stuurt waarin je vraagt om wat meer uitleg? Nu is het allemaal maar gissen.

In elk geval heel jammer, hopelijk snel een nieuwe kans!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 00:32

Als je de paardenhouderij opleiding doet wat ik lees,ga je nog heel veel vervelende mensen in de paardenwereld tegenkomen. Ik heb de opleiding ook gedaan, en ook stageplekken waar ze lang niet leuk met iedereen omgingen. Eigenaar was best wel een hork. Daar moet je echt mee leren omgaan en dingen juist niet persoonlijk op gaan pakken. Zie dit 'incident' als alvast een leermoment om hoe vervelend ook de draad weer op te pakken en verder te kijken.

Ik heb tegen die stageplek ook nadat de eigenaar voor een strontreden tegen mij uitviel ( ik had de opleiding al klaar en deed de laatste weken puur voor de lol, ik was een gratis kracht en gaf ook les voor niks dus super goedkoop en dan hoef je zeker niet te gaan ontploffen omdat ik een dag ziek was) direct in overleg met school en de stageplaats ( nog wel een week afgemaakt) de stage stop gezet. Was daarna voor mij ook de definitieve reden om niet de paardenwereld verder in te gaan als in werk. Mijn eigen paarden vind ik prima en meer niet.

Maar goed als eigenaar van twee paarden met ook twee bijrijders. Mijn paarden zijn echt een beetje mijn kindjes. Dus daar ben ik heel voorzichtig mee. Al verschillende bijrijders gehad dus ook ik ben echt wel kritisch. Maar ik vertel dit ook eerlijk

Maar nogmaals je gaat dit nog vaker tegenkomen. En ik denk een verhaal heeft twee kanten. Als je er echt nog meezit bel ze op en vraag wat er mis is gegaan zonder daar zelf al een oordeel aan te geven. Als je gelijk gaat roepen ik denk dat jullie mij om mij afkomst afwijzen ga je er niks mee bereiken. Ga open en volwassen het gesprek aan.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 01:03

Nou TS, ik snap dat je teleurgesteld bent en ik weet uit ervaring dat het kan aanvoelen of mensen tegen je zijn bv omdat je een andere huidskleur hebt. Ik behoor ook tot een minderheidsgroep en heb dat gevoel ook wel eens. Maar het is niet omdat je dat gevoel hebt, dat het ook zo is. Wellicht heeft iets dat gevoel bij jou getriggerd. Dat is ok, maar nogmaals: dat wil niet zeggen dat die vrouw rascistisch is.
Persoonlijk zou ik heel erg opletten met zulke dingen “roepen” of op internet openbaar maken. Zeker als je gevoel daarin niet juist zit en jij gaat “schreeuwen” dat de vrouw rascistisch is omdat ze je wegstuurt, kan dat bij de ander net boosheid veroorzaken en bepaalde bevolkingsgroepen net in een minder positief daglicht stellen, “het voor de hele groep verpesten”. Mensen worden niet graag rascistisch genoemd en zeker niet voor iets wat ze even goed zouden doen/zeggen als je gewoon blank zou zijn,

Daarnaast: 3 jaar is echt nog pril. Als je jong bent, lijkt dat vaak erg veel omdat 3 jaar toch al een behoorlijk deel van je leven is, maar als je wat ouder bent, is 3 jaar van je leven echt zo voorbij. Ik rij inmiddels meer dan 25 jaar en ik zie mezelf niet bepaald als een super goede amazone en ben eveneens van mening dat je altijd kan bijleren. Door de jaren heen heb ik super veel bijgeleerd over paarden, de omgang ermee, het rijden,…. Je bent nooit uitgeleerd!
Hulp vragen is inderdaad goed. Tegelijkertijd kan ik mij wel voorstellen dat het vragen oproept bij de eigenaar, die van een bijrijder wellicht verwacht dat die zelfstandig is. Zaken als beugels korter maken en opstappen zonder hulp zijn vaardigheden die je toch redelijk snel al leert meestal en die een eigenaar wellicht ook verwacht, ook als de beugelriemen stroever zijn. Als het nog niet zo wil lukken: al doende leert men…

Je geeft aan dat je het haat aan de paardenwereld dat mensen elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Ik begrijp wel wat je bedoelt en dat is soms denk ik inderdaad ook wel zo, maar lees je eigen berichten eens terug. Je reageert imo best fel op sommigen die op een normale manier iets proberen duidelijk te maken. Ik kan me voorstellen dat als je ook zo reageert op de eigenaren dat deze aangeven dat je niet meer terug moet komen. Ik zou dat in elk geval wel doen.

En wat betreft een klik… er is een verschil tussen een klik en een band. Een band heb je inderdaad niet onmiddellijk en moet je opbouwen zoals je zegt. Dat vraagt elkaar leren kennen en tijd. Een klik daarentegen kan je onmiddellijk hebben en kan je als eigenaar ook snel inschatten of die er wel of niet is.
Wanneer een vriendin van mij in de buurt van mijn pony kwam, ging deze zo ver mogelijk weg staan. Omgekeerd kon ik met haar paard ook echt niks. Paard was goed getraind en braaf, maar deed echt totaal niet wat ik vroeg. Puur omdat die klik / match er niet was. Dat heeft ook weinig met ervaring te maken. Ieder paard en ieder mens heeft zijn eigen persoonlijkheid en eigen karakter en dat kan matchen of net niet.

Al bij al: heel vervelend dat het zo gelopen is. Maar persoonlijk denk ik dat het inderdaad beter zo is en dat de klik met althans de eigenaren er niet is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 02:10

Ht komt op mij haast over dat ze even wilden kijken hoe de ponies bij een vreemde zijn en dat de filmpjes en foto's zijn om de ponies te kunnen verkopen? Of denk ik nu te negatief?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 02:15

Wat een vervelende ervaring TS. Wij kunnen niet weten waar het mis is gegaan.
Discriminatie is iets wat gebeurt, soms bewust en nog veel vaker onbewust. Vaak iets daar tussenin.
Maar er kunnen ook andere redenen zijn waarom het zo is gelopen.

Probeer er niks achter te zoeken, dat maakt het alleen maar zwaarder voor jezelf. Focus je zoveel mogelijk op waar je wel invloed op hebt.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 06:30

Als je altijd zo hoog van de toren blaast als nu....

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom ze je toch niet meer als verzorger willen. Een manier van rijden, je hoeft helemaal niet slecht te kunnen rijden maar zij zoeken misschien net wat anders.
Iemand anders die vaker kan komen of die ze al kennen en zo de weg weet te vinden met de pony's
Inderdaad bang zijn dat je dingen nog niet zelfstandig genoeg kan doen. De een vind dat totaal geen probleem en de ander wil alles uit handen hebben.

Zoveel mensen zoveel wensen. Het zijn HUN dieren en zij maken de keuze waarop iemand kan blijven. Daar hoeft geen enkele kaart voor getrokken te worden behalve de het zijn de eigenaren.

Je bent nu met dit gedrag in dit topic een groot deel van wat je zo haat in de paardenwereld. Denken alles beter te weten, andere mensen hun meningen als fout te zien en alleen jouw waarheid is zoals t is.

Je geeft zelf aan nog geen klik te hebben dan is het even rot maar ook weer makkelijker vooruit te kijken. Op zoek naar andere die wel aansluiten bij jouw ervaring en kunnen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 06:49

Nou wat krijgt TS een hoop vervelende reacties over gaar heen, begrijp ook goed dat ze zelf steeds feller reageert hierop

Wbt dat racisme ik denk dat "wij blanken" soms 0.0 idee hebben hoeveel mensen met een andere huidskleur met discriminatie en racisme te maken krijgen.

Verder TS, ik ben wel van mening dat je al vrij snel kunt zien of een ruiter een match is net het paard of niet. Soms na 1x soms na 3x.

Persoonlijk zou ik ook niet uit de voeten kunnen met een bijrijder die hulp nodig heeft ket de beugels of de singel oid. Dan stap je weer af en doe je het vanaf de grond en vasthouden ga ik bij bijrijders ook niet aan beginnen. Dat lijkt misschien kaar klein, maar ik heb daar de tijd en zin niet voor. Dus dát stuk kan ik goed begrijpen

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 07:12

Ik zal wat uitgebreider reageren. Wij kregen afgelopen jaar een 2de bijrijdster erbij. Kennismaking met ons was klik en direct gezegd zadel de jongste maar op en we gaan op avontuur. Daarop was ze berekend dus al pluspunt (hadden dit niet gezegd van te voren omdat eerste doel was praten). Erf af en paard wou omdraaien. Uiteraard als vreemde heb je dan even zoiets van 'help'. Mijn man gaf aan. Gaat hij terug naar huis heeft hij gewonnen en zoeken wij verder. Hij deed 3 pogingen en toen was het oké jij leidt en we gaan! Ze gaan nog steeds samen veel op avontuur. Oftewel wij hebben echt geen 3 dagen nodig gehad. We kennen onze paarden. Ze hebben nooit de neiging niet weg te willen en zeker niet als ze samen vertrekken (zijn geen andere paarden). Hij was duidelijk zelf bezig met wat kan deze ruiter en wat heb ik te vertellen... oh weinig, top!

theamazone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 07:45

imaudy schreef:
Ht komt op mij haast over dat ze even wilden kijken hoe de ponies bij een vreemde zijn en dat de filmpjes en foto's zijn om de ponies te kunnen verkopen? Of denk ik nu te negatief?

Ik vroeg of ze filmpjes en foto's van mij konden maken, en ze stuurde het later door naar mij. De pony's hebben ze al vanaf veulen dus ik denk niet dat ze die ooit gaan verkopen.

PaulSimonFan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 08:45

Jeetje.. ts wat een reacties post jij... "dus stil". "Hou je commentaar voor je".

Eerlijk? Ik zou voor mijn paard absoluut geen ruiter willen die niet zelf op kan stappen..
Als dat al niet lukt, dan weet ik zeker dat mijn paard met die ruiter aan de haal gaat.

Deze mensen hebben je heel netjes een kans gegeven.
Blijkbaar klikte het toch niet helemaal. (Misschien heb ne daar ook een opmerking gemaakt?) Of ze vonden het lastig dat je hulp nodig had.

Het zijn hun paarden, dus hun keuze.

Overigens is een b proef echt basis. Mijn dochter van 12 rijd al met gemak een b proef. En die rijd pas anderhalf jaar :j
Zij kan ook zelf opstappen. Beugels verstellen vanaf het paard nog niet. Maar ze maakt ze voor het opstappen op maat. Of stapt even af en terug op.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 08:50

theamazone schreef:
Heb hiervoor genoeg bijrijdpaarden gehad waar ik gewoon heen mocht wanneer ik wou en gewoon van alles in mn eentje mocht doen, ook als de eigenaar er niet was. Er lag altijd een sleutel voor mij en ik was altijd welkom.

Waarom heb je al die andere bijrijdpaarden niet meer dan? Veel bijrijdpaarden in slechts drie jaar tijd klinkt niet alsof je ergens lang blijft.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 09:01

Casarell schreef:
Maartje1990 schreef:
Wbt dat racisme ik denk dat "wij blanken" soms 0.0 idee hebben hoeveel mensen met een andere huidskleur met discriminatie en racisme te maken krijgen.

Dat is het nou net.. TS heeft niets van doen gehad met discriminatie en racisme, maar roept het wel.
Het zijn juist vaak mensen met een 'kleur' die het roepen, terwijl wij er helemaal niet zo tegenaan kijken, kortom ze kruipen in een slachtofferrol door aannames.

Wij als nederlanders worden ook héél vaak op allerlei vlakken gediscrimineerd.. maar daar hoor je niemand over. :n

Wellicht niet in dit geval, maar witte mensen hebben vaak niet eens door in hoeverre racistische vooroordelen ingebakken zitten in individuen en systemen. Dat kan en hoeft ook niet allemaal want we ervaren dat niet op die manier, maar imo is voorzichtigheid hierin wel geboden.

Ik kan me voorstellen dat TS eerder te maken heeft met racisme of in ieder geval is opgegroeid met het besef tot een gemarginaliseerde groep te behoren (kan door ouders, opvoeding of bijv omgeving). Dan is 1+1 snel 2, ook als dat in dit geval niet helemaal op zijn plaats is. Dan hoeven we nog niet met zijn allen te gaan roepen dat wij er niet zo tegenaan kijken (wie zijn ‘wij’ eigenlijk?), want er zijn legio mensen in Nederland die wél racistisch zijn, op een manier dat ‘wij witten’ niet eens zien of doorhebben.

En als je het gevoel hebt als Nederlander gediscrimineerd te worden, speak up. Discriminatie is nooit oké, laten we het dan ook niet als oké zien omdat het bij Nederlanders ook gebeurd.

Even losstaand van dat denk ik in dit geval dat niet zo zeer racisme een grote rol speelt, maar eerder een meisje van 19 die zich ietwat overschat. Been there done that, iedereen is jong geweest. Jammer van je verzorgpony’s meid, volgende keer beter.

Sjaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 09:03

Ik denk dat er al veel goede, reeele reacties zijn geweest, maar wil ts toch graag nog iets meegeven m.b.t. "het vermoeden" van racisme.

Zolas hierboven al meerdere keren is aangegeven is het (om verschillende redenen zoals al vermeld) zeer onwaarschijnlijk dat hier racisme meespeelt. Ik denk dat juist door in dit soort situaties de racismekaart te trekken je niet geloofwaardig overkomt. En om het in breder verband te plaatsen: door in minder geloofwaardige situaties de racismekaart te trekken, werk je in de hand dat bij "serieuze" situaties waarbij wel sprake is van racisme (want die zijn er zeker!) het signaal niet goed overkomt/deze consateringen niet serieus genomen worden.

En helaas kom ik regelmatig situaties tegen waar, bij gebrek aan zelfreflectie, echt ten onrechte de discriminatiekaart wordt getrokken en dat werkt (op de langere termijn) alleen maar negatief om discriminatie te voorkomen denk ik. Zoals ik aangeef kom ik dit vaker tegen en je bent dus absoluut niet de enige die die fout maakt. Probeer hier iets mee te doen. Succes!

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 09:24

Tja… wij hebben inderdaad niet altijd een idee van hoe mensen met een andere huidskleur behandeld worden, maar er wordt in dit topic gereageerd op het feit dat er weinig reden lijken te zijn om aan te nemen dat er sprake was van rascisme en TS daarom weggestuurd is. Tuurlijk kan het - door eerdere ervaringen - zo aanvoelen, maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is.
Ik heb zelf een (meervoudige) beperking en ben daardoor ook goed bekend met uitsluiting, discriminatie,… ik heb soms ook het idee dat mensen owv mijn beperking iets tegen mij hebben en me weg willen, maar dat is zeker niet altijd het geval. En dat is het lastige: als het er helemaal niets mee te maken heeft, maar je wordt om één of andere reden toch getriggerd en neemt aan dat er -in dit geval - wel sprake zal zijn van rascisme, dan wordt het voor de ander wel heel moeilijk om te weten wat wel nog gezegd of gedaan kan worden, men kan zich onterecht beschuldigd voelen,… zo ontstaat een zeker beeld dat veralgemeend wordt en ja, dan kan het gebeuren dat mensen vooroordelen krijgen over een bepaalde bevolkingsgroep.
Zoals TS het beschrijft, lijkt het mij als buitenstaander, niets te maken te hebben met discriminatie, maar is het net wel aannemelijk dat zoals de vrouw zei er geen klik is (op z’n minst niet met de eigenaars). Het klikt gewoon niet met iedereen en dat moet ook niet. Als die klik er niet is, is het maar beter om dat snel te laten weten. Zowel voor de eigenaars als voor TS is het niet prettig om een samenwerking op te bouwen als er geen klik is. Zonder klik ga je je veel gemakkelijker storen aan vanalles en nog wat en kan er onderhuids heel wat gaan broeien…
TS mag dat teleurstellend, discriminerend, schandalig,… vinden. De eigenaars mogen dat tegelijkertijd ook op een nette, respectvolle manier aangeven.
Zoals ik de reacties lees, willen bokkers vooral aangeven dat er nog andere mogelijkheden zijn waarom TS weggestuurd is, dat het wellicht niet rascistisch bedoeld is en dat vele paardenmeisjes (en -jongens), ongeacht huidskleur, gelijkaardige ervaringen hebben (klusjes moeten doen, weggestuurd worden, niet altijd respectvol behandeld worden, grensoverschrijdende incidenten enz enz)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 09:27

Ik verwacht van de meiden en jongen die mijn paard rijden dat ze zelf kunnen opstappen en zelf de beugels op maat kunnen maken. Als ik dat zelf vroeger niet vanaf het paard kon, stapte ik af om ze op maat te maken want ik wilde graag zelfstandig zijn. Als ze de eerste keer direct willen dat ik filmpjes van ze ga maken, weet ik ook niet of we een match zijn. :D

Je reageert hier vrij heftig op mensen en hebt best wel een grote mond. Ik weet natuurlijk niet of je dat in het echt ook doet, maar zou er wel even over na denken dat andere mensen dat niet fijn vinden.

Alles opvatten als racisme helpt je ook niet verder. Ik heb jarenlang klusjes gedaan op de manege en ook voor eigen paarden zonder dat ik ooit mocht rijden met blond haar en groene ogen. Ook zijn inwoners uit Friese dorpen niet direct racisten. Dat zeggen vind ik best racistisch eigenlijk. :')

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 09:35

Helaas is er wel degelijk veel racisme. Maar of dat hier ook zo was weet je simpelweg niet en heel eerlijk door het hier zo stellig neer te zetten maar je het niet makkelijker voor jezelf. Bokt is een netwerk site waar veel mensen gebruik van maken om elkaar op te zoeken. Ikzelf jou nu niet uitnodigen, omdat ik zou vrezen dat als ik besluit niet met jou in zee te gaan ik een sneer nakrijg. Je bent voor mij nu 'onveilig'. Ik moet er niet aan denken om een racist genoemd te worden.
Laatst bijgewerkt door troi op 13-01-25 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 09:36

Dat racisme verhaal kunnen we negeren toch, dat heeft ze al uit de OP gehaald.

TS, ik denk (maar goed, was er niet bij) dat je niet qua rijvaardigheid aan de wensen van de eigenaren voldeed. Dat jij het prima vond gaan, betekend niet dat zij vonden dat het voldoende was.

Misschien zoeken ze wel iemand, die de pony's wat bij kan brengen. En als je dan niet zelf kan opstappen en niet zelf je beugels op maat kan maken, ja dan zou ik ook aan je niveau twijfelen.

Laat het gaan, zoek een nieuw bijrijdpaard en ga door met je leven. Als je met elke teleurstelling zo om gaat, krijg je nog een heel moelijk leven, en daar is echt het leven te leuk voor. Let it go!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 09:37

Ik zou nog wel even vragen waarom je weg moest. Ik zou namelijk wel de reden willen weten, misschien kan ik dan iets veranderen/aanpassen aan mijzelf.

Vaak leggen ze namelijk gelijk uit waarom je weg moet...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 09:41

Even navragen wat de reden is zou ik ook doen. Als je het insteekt dat je graag wil leren van deze ervaring dan kan ik me niet voorstellen dat mensen het niet willen uitleggen. Dan kun je het meenemen naar een ander verzorgpaard

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 09:42

Je had de kans kunnen pakken en kunnen vragen wat je beter zou kunnen doen of wat maakt dat ze het niet prettig vinden dat je komt rijden. Nu ga je er zelf naar raden en moeten wij mee gaan raden. Het kan zoveel zijn. Persoonlijk vind ik wel dat als je hulp nodig bent om beugels op maat te maken dat je dan idd je niet zelfstandig zult kunnen gaan redden terwijl de eigenaar wat anders aan het doen is. Zou voor mij ook wel een reden zijn om de ervaring en handigheid te minimaal te vinden. Of de drive te weinig als je het eigenlijk wel zelf alleen kunt ( neem aan dat je afstapt bij een onbekende pony) maar het makkelijker vindt als iemand je helpt. Dat is ook een way of life en die heb je vaak of die heb je niet en dat kost tijd en moeite om dat om te turnen als je dat al wilt. Ik ken je leeftijd niet maar het is een vaardigheid om de andere kant van het verhaal ook eens te bekijken. Zou jij zelf blij zijn met iemand als jou zelf op het erf en met de pony's. Probeer eens in de schoenen te gaan staan van de eigenaar, kan misschien veel duidelijk maken. Hoe zou je het dan vinden als je jouw openingspost zou lezen.