Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Orange schreef:Lieser, een zweefvliegtuig klinkt wel bijzonder. Is dit een nawerking van stoppen met de regumate? Of hoe zou dit komen?
kimwilliam schreef:Ook ik zou me graag bij jullie willen aansluiten!
Mijn naam is Kimberley, ben samen met mijn vriend woonachtig in Zuid-Holland. Wij hebben 3 paarden. William (v. Nando x Exponent - 29-05-2003 ) , Chanorka ( Tuschinski x Belisar - 01-04-2007 ) en U Never Know C.K.W. ( Negro x Tuschinski - 13-06-2024 ) .
Met William heb ik een aantal jaren wedstrijden gereden en geniet ik nu vooral van alles wat we met hem kunnen. hij heeft tot zijn 10de levensjaar alleen maar voor de wagen gelopen en tuigpaardconcoursen, toen hij bij ons kwam is hij onder het zadel gekomen.
Chanorka is sinds september 2023 bij ons en sinds juni 2024 ook in ons bezit. Ze heeft hoog in de sport gelopen bij haar vorige eigenaresse, hier heeft ze toen alleen een peesblessure opgelopen. Ze is uiteindelijk bij ons gekomen om een veulen mee te fokken ( U Never Know C.K.W. ). tijdens de dracht is ze ook goed hersteld en zien we nu wat de toekomst ons gaat brangen met haar.
U Never Know C.K.W., ik heb haar zelf gefokt en staat momenteel in de opfok. Ze zal de opvolger worden voor Chanorka en William.
mijn doelen in februari:
Chanorka
- meer kracht en spier opbouwen
- lessen
- lichamelijk ondersteunen
- hoefsmid nieuwe ijzers
William
- lekker meerdere dagen deze maand tutten met hem
- mooi weer een buitenrit maken
- afwisselend longeren ( met en zonder balkje )
U Never Know C.K.W.
- weer bezoeken deze maand 2 x
- lekker poetsen ( als de mogelijkheid er weer is )
ikzelf met William
[ Afbeelding ]
Chanorka met U Never Know toen ze 1 maand was op de keuring ( en ik als loper )
[ Afbeelding ]
Lieser schreef:Hoe is het met iedereen?
Het lijkt erop dat wij toch een medisch traject in gaan met onze merrie. Ze was zaterdag en gisteren zo aan het bokken en staken, dat ik denk dat er toch ergens (nek of rug) iets klem zit. Het is een merrie die je echt wel uitprobeert als je iets wilt, maar ook eentje die zich 'overgeeft' als ze merkt dat ze er niet onderuit komt. En dan vrolijk briesend aan het werk gaat. Maar dat punt bereikte ik de afgelopen dagen niet met haar. Even geen rij-doelen voor de komende weken dus.
Amber_anne schreef:Sterkte! Hoop dat er iets uitkomt uit de onderzoeken wat goed te behandelen is
Ik heb net maagzweer medicatie opgehaald dus bij ons staat alles ook op een lager pitje. Zijn vooral op stal aan het zoeken naar wat de fijnste plek is voor madam om te staan en waar ze het minste stress heeft