Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Orange schreef:Lieser, een zweefvliegtuig klinkt wel bijzonder. Is dit een nawerking van stoppen met de regumate? Of hoe zou dit komen?

)
 )                                                         
 Pony wordt momenteel 3 keer per week gereden/grondwerk mee gedaan door iemand op stal. Ik heb een onderlegger voor mijn zadel gekocht waardoor die weer past en ik zelf ook kan rijden.
  Pony wordt momenteel 3 keer per week gereden/grondwerk mee gedaan door iemand op stal. Ik heb een onderlegger voor mijn zadel gekocht waardoor die weer past en ik zelf ook kan rijden.  dus binnenkort kan ik veel vaker naar stal en echt weer gaan opbouwen met zelf rijden
  dus binnenkort kan ik veel vaker naar stal en echt weer gaan opbouwen met zelf rijden 

Dit keer geen galop gedaan, maar heel veel stapwerk en hem daarin laten inbuigen en een begin gemaakt aan het wijken
 Dit keer geen galop gedaan, maar heel veel stapwerk en hem daarin laten inbuigen en een begin gemaakt aan het wijken  

al bij al was het een leuke wandeling. Ondertussen trainen we ook gewoon verder voor onze eerst wedstrijd eind deze maand! Ze doet het goed!
  al bij al was het een leuke wandeling. Ondertussen trainen we ook gewoon verder voor onze eerst wedstrijd eind deze maand! Ze doet het goed! 

kimwilliam schreef:Ook ik zou me graag bij jullie willen aansluiten!
Mijn naam is Kimberley, ben samen met mijn vriend woonachtig in Zuid-Holland. Wij hebben 3 paarden. William (v. Nando x Exponent - 29-05-2003 ) , Chanorka ( Tuschinski x Belisar - 01-04-2007 ) en U Never Know C.K.W. ( Negro x Tuschinski - 13-06-2024 ) .
Met William heb ik een aantal jaren wedstrijden gereden en geniet ik nu vooral van alles wat we met hem kunnen. hij heeft tot zijn 10de levensjaar alleen maar voor de wagen gelopen en tuigpaardconcoursen, toen hij bij ons kwam is hij onder het zadel gekomen.
Chanorka is sinds september 2023 bij ons en sinds juni 2024 ook in ons bezit. Ze heeft hoog in de sport gelopen bij haar vorige eigenaresse, hier heeft ze toen alleen een peesblessure opgelopen. Ze is uiteindelijk bij ons gekomen om een veulen mee te fokken ( U Never Know C.K.W. ). tijdens de dracht is ze ook goed hersteld en zien we nu wat de toekomst ons gaat brangen met haar.
U Never Know C.K.W., ik heb haar zelf gefokt en staat momenteel in de opfok. Ze zal de opvolger worden voor Chanorka en William.
mijn doelen in februari:
Chanorka
- meer kracht en spier opbouwen
- lessen
- lichamelijk ondersteunen
- hoefsmid nieuwe ijzers
William
- lekker meerdere dagen deze maand tutten met hem
- mooi weer een buitenrit maken
- afwisselend longeren ( met en zonder balkje )
U Never Know C.K.W.
- weer bezoeken deze maand 2 x
- lekker poetsen ( als de mogelijkheid er weer is )
ikzelf met William
[ Afbeelding ]
Chanorka met U Never Know toen ze 1 maand was op de keuring ( en ik als loper )
[ Afbeelding ]

. Even geen rij-doelen voor de komende weken dus.
. Even geen rij-doelen voor de komende weken dus.                                                         

.
 .

Maar ze is ook heel erg lief. Ik heb  haar gekocht van iemand die volgens haar teveel paarden had en keuzes moest maken.. Ze wou liever met haar springpaard verder, dan met het vosse dressuurpaardje. Achteraf gebleken was dat dus een handelaar.. Dus voor mijn lieve merrie is er al de nodige stress geweest in haar nog jonge leventje toen.
 Maar ze is ook heel erg lief. Ik heb  haar gekocht van iemand die volgens haar teveel paarden had en keuzes moest maken.. Ze wou liever met haar springpaard verder, dan met het vosse dressuurpaardje. Achteraf gebleken was dat dus een handelaar.. Dus voor mijn lieve merrie is er al de nodige stress geweest in haar nog jonge leventje toen. 
 Door de moeilijkheidsgraad soms ook wel gevolg van frustratie en echt de zin verloren om te rijden.. Maar ik heb de drive weer gevonden, hopelijk kan ik die volhouden!
 Door de moeilijkheidsgraad soms ook wel gevolg van frustratie en echt de zin verloren om te rijden.. Maar ik heb de drive weer gevonden, hopelijk kan ik die volhouden! )
 )

Zijn naam is Elroy en hij is echt de typische luie, lieve, vriendelijke loebas.
  Zijn naam is Elroy en hij is echt de typische luie, lieve, vriendelijke loebas.   

Lieser schreef:Hoe is het met iedereen?
Het lijkt erop dat wij toch een medisch traject in gaan met onze merrie. Ze was zaterdag en gisteren zo aan het bokken en staken, dat ik denk dat er toch ergens (nek of rug) iets klem zit. Het is een merrie die je echt wel uitprobeert als je iets wilt, maar ook eentje die zich 'overgeeft' als ze merkt dat ze er niet onderuit komt. En dan vrolijk briesend aan het werk gaat. Maar dat punt bereikte ik de afgelopen dagen niet met haar. Even geen rij-doelen voor de komende weken dus.
 Sterkte en konden ze maar praten op zulke momenten
 Sterkte en konden ze maar praten op zulke momenten   
 Amber_anne schreef:Sterkte! Hoop dat er iets uitkomt uit de onderzoeken wat goed te behandelen is
Ik heb net maagzweer medicatie opgehaald dus bij ons staat alles ook op een lager pitje. Zijn vooral op stal aan het zoeken naar wat de fijnste plek is voor madam om te staan en waar ze het minste stress heeft

Leuke merrie heb je
 Leuke merrie heb je  

Gaat nog een flinke verhuizing worden
 Gaat nog een flinke verhuizing worden  
  Hij is gewoon zo gevoelig.. Wist waarschijnlijk even niet wat hij met mij aan moest... Nadat hij na 2 rondes tot stilstand kwam, bleef hij nog vrij lang gespannen en toen uiteindelijk hij een rondje ontspannen was en begon te proesten, even afgestapt, beloond, rondje aan de hand gelopen en toch weer even opgestapt. Dit ging goed en na een klein beetje spanning, volgde al snel de ontspanning en heb ik wat oefeningetjes in stap gedaan. Daarna afgestapt en het was goed voor dan.
 Hij is gewoon zo gevoelig.. Wist waarschijnlijk even niet wat hij met mij aan moest... Nadat hij na 2 rondes tot stilstand kwam, bleef hij nog vrij lang gespannen en toen uiteindelijk hij een rondje ontspannen was en begon te proesten, even afgestapt, beloond, rondje aan de hand gelopen en toch weer even opgestapt. Dit ging goed en na een klein beetje spanning, volgde al snel de ontspanning en heb ik wat oefeningetjes in stap gedaan. Daarna afgestapt en het was goed voor dan.