Hebben jullie paarden een stalnaam? + naamsuggesties

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nemphidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 01:14

Niet heel denderend maar de paspoortnaam van mijn merrie is Roosje
Nu heb ik heel wat roepnamen voor haar, de meest gebruikte [die ook op haar stalbordje staat] is gewoon Roos maar het varieert heel erg van Rozie Pozie naar stommerik of soms noem ik haar zelfs hennie 8-)
Dus als je nog een leuke roepnaam zoekt, je kan best enorm afwijken van de naam die in het paspoort staat! Oud Hollandse namen zijn soms wel erg grappig en origineel om te gebruiken, als je maar vaak genoeg de naam gebruikt leren ze vanzelf dat je tegen hun praat :=

c_alsemgeest

Re: Hebben jullie paarden een stalnaam? + naamsuggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 01:17

(Ome) Cor luistert ook prima naar Cor :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 01:33

Onze merrie heet officieel Arijana. Toen wij haar kochten vonden we dat echt vreselijk, dus dat werd Pebbles. Maarja nu fokken we met haar en we gebruiken altijd de moeders naam in de naam van het veulen.. Dus nu hebben we Arijana's Junie Aylin, de dochter van Pebbles :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 09:05

Mijn merrie was het enige, kleine, merrieveulen van dat jaar dus ze noemde haar "Baby", dit nam iedereen over waaronder ook ik. Dus toen onze connectie was ontstaan en ik haar ging kopen reageerde ze al op mijn stem icm Baby. Dat doet ze overigens nog steeds als ik haar in de wei roep, gaat gelijk dat hoofd omhoog haha.

Aangezien het in de QH wereld gebruikelijk is om een deel van ouders hun naam te "recyclen" was het even puzzelen. Ze is ongeveer een maand geboren nadat mijn stiefvader plots op jonge leeftijd overleed. Dus.. toen werd het "SHINE LIKE A STAR", het stukje Star is van haar vaders naam.

Je geeft dan 6 tot 8 namen op en in Amerika kiezen ze welke het wordt. Dat werd dus ook deze, heel fijn :)

Ondertussen hebben wij meerdere spullen incl sterren, zelfs mijn zadel. Wij shinen dus echt als stars haha <3

Art_Ificious

Re: Hebben jullie paarden een stalnaam? + naamsuggesties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-25 10:01

M'n veulen heet officieel Cielo Stellato
Maar wij roepen gewoon Cielo en hij luistert hier prima naar. Ik heb eigenlijk niet gedacht gehad om een andere roepnaam te bedenken. Sowieso eigenlijk omdat ik Cielo (Stellato) een mooie betekenis vind