Polar schreef:Ik denk echt dat het benoemen van de Pssm wel echt belangrijk is, in de openingspost
Sommige tips, zoals het scheren, kunnen echt ernstige gevolgen hebben, ondanks dat het is gegeven vanuit goede bedoelingen en gebrek aan informatie.
Hoeveel ruimte heeft de pony voor zichzelf als ze vrij is?
Ze kan dan de hele dag vrij lopen op een groot stuk land. Ik weet de afmetingen niet precies maar je kunt haar niet zien staan als je aan de andere kant van het land staat als haar.
Bellatrix schreef:De groom kan toch ook niet alleen mennen? Je zegt dat je niet hoeft?
Er zijn meerdere grooms in mijn team die elkaar op de (gewoonlijk) 4 dagen mennen afwisselen.
Little_Gift schreef:Nala schreef:Ik heb voor nu een oplossing gevonden omdat mijn vaste groom gelukkig heel meedenkend is
Het schema wordt alsvolgt:
Maandag: bijrijdster (rijden/wandelen)
Dinsdag: vrij
Woensdag: mennen met mijn vaste groom, waardoor ik mee kán maar niet hoef.
Donderdag: vrij
Vrijdag: bijrijdster (rijden/wandelen)
Zaterdag: mennen met mijn vaste groom, waardoor ik mee kán maar niet hoef.
Zondag: bijrijdster (rijden/wandelen)
Hierdoor krijgt ze dus wel genoeg beweging, maar wordt het voor mij weer een “leuk als ik zin heb” en geen moeten. Ook is het minder qua “werk” voor haar dan voorheen, ze zal nog “maar” 3 a 4 keer in de week echt moeten werken.
Maar je luistert niet naar je paard hé...
Wat als dit dier nu niet gebaat is bij zoveel werken?
Ze is ziek!
Ze heeft een aandoening...
Ik vind het wel kwalijk dat je dat negeert ook al denk jij dat ze symptoomvrij is.
Je weet dat helemaal niet want ze is sloom en wil van het minste dat ze de kans krijgt, gaan stilstaan zeg je zelf...
Er zou toch éérst moeten uitgesloten worden of de pony het zélf wel leuk vindt om zoveel te MOETEN doen.
Fijn dat bij jou de druk eraf is door je oplossing maar dat is voor de pony helemaal niet zo en die gaat voor bij mij, op eender welk mens!
Ze staat sowieso stil totdat ze eind deze maand goedgekeurd wordt door zowel dierenarts als osteopaat. Dat heb ik in mijn openingspost vergeten te vermelden, mijn fout.
senna21 schreef:Vraag die bij mij blijft hangen: vind je pony dit ook leuk en is dit goed voor haar? Minder dik kan ook door het voerbeleid aan te passen. Veel lopen op dunne zolen lijkt mij geen pretje.
Voor de koets en onder het zadel loopt ze altijd op hoefschoenen.