Hoe achterbaks kan je zijn

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 12:48

Nee vanaf de huizen kan je niet goed zien hoe hij er echt uit ziet, ik was ooit in 1 van van die huizen. Het dichtstbijzijnde huis is van familie van mij en gaan echt niet bellen. Maar ook daar vandaan is er te veel groen en zo om hem goed te kunnen zien.
Een deken krijgt hij op met erge regen, hij heeft een dikke vacht en met een deken krijgt hij het te warm en gaat hij heel erg schuren. Hij schuurt zich ook helemaal open.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-24 12:50

De foto is van zo'n 3 weken geleden dus nu is hij nog wat voller.

Beemsterkaas

Re: Hoe achterbaks kan je zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 12:53

Als dat waar is is er helemaal geen vuiltje aan de lucht, ik zou er mijn dag niet door laten verpesten hoor. Lekker genieten van je mooie paard!

De tip van Elise was een hele goede hoe je het eventueel verder nog kan aanpakken, mocht je dat willen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:09

Waarom zou je zo graag willen dat het een van de andere paardeneigenaren is die gebeld heeft? Ieder ander alternatief (wat mij dan juist zou geruststellen) kaats je heel vurig af.
Zelfs na het plaatsen van een foto waarop het enorm aannemelijk lijkt dat toch heel wat meer mensen zicht hebben op je paard dan je in eerste instantie zou denken.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 13:22

Marleen, als ik zo naar die foto kijk is het een absolute leek die daarvoor de dierenpolitie heeft gebeld. Geloof nooit dat je weidegenoten zich zo belachelijk hebben durven maken tov een officiële instantie.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:34

en dat het dier afgelegen staat klopt ook niet. En hoever een huis er vanaf staat zegt niks. Verrekijker erbij en klaar. En iemand die denkt te zien dat het dier niet in orde is kan er zo even naartoe lopen

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 14:59

Vind de hoeven echt te lang….

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:05

De hoeven op de foto die intussen enkele weken oud is, mogen een keer bekapt worden, maar zijn niet in die mate te lang dat daarvoor instanties moeten gealarmeerd worden.

Zam_Cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:22

Afgezien van het feit dat ik hoop dat hij intussen bekapt is, zie ik geen mager paard. Maar is het wel duidelijk wie gebeld heeft? Vingerwijzen is niet echt helpend en geeft alleen maar scheve gezichten onderling. Feitelijk kan het iedereen geweest zijn, erg afgelegen is de locatie niet?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 15:46

Het is toch volledig gissen wie er gebeld heeft?
Het kan ook een toevallige voorbijganger geweest zijn...

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 17:50

De enige reactie die van ts komt op alle berichten is om maar vooral te laten weten dat t niet iemand kan zijn die toevallig voorbij komt/naar buiten kijkt.
Dat weet je absoluut niet, die afstand van de huizen is ook gewoon prima om wat te kunnen zien en wellicht is er eerst iemand vanuit t huis naar je paard gelopen na een twijfelachtige blik.

Wat maakt t ook allemaal uit. Alles is in orde en mensen zijn met je paard begaan... hang een briefje op dat je graag in gesprek met de persoon zou willen gaan en geniet van je paard verder.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 19:05

Ik kan met mijn telefoon zelfs op de kraters van de maan inzoomen... dus van ver iets bekijken is tegenwoordig niet zo heel erg lastig meer :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 20:34

Er is toch ook al (begin?) september en melding gemaakt en was er nu een extra controle.
Dan is het belangrijker hoor hij er toentertijd bij stond.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 02:09

Mij vielen de hoeven ook direct op.
Maar..
De politie heeft toch aangegeven dat er verder niks gaat gebeuren en ze niks gaan doen omdat alles in orde is?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 02:25

Probeer het los te laten. Je weet het niet, dus heeft verdenking ook geen zin. Koester je vriendschappen. Mocht het toch iemand van de groep zijn geweest, komt dat toch snel boven.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 08:49

Tieneke schreef:
De hoeven op de foto die intussen enkele weken oud is, mogen een keer bekapt worden, maar zijn niet in die mate te lang dat daarvoor instanties moeten gealarmeerd worden.

Daarvoor zijn ze ook niet gealarmeerd. Maar als de eigenaresse zo hoog van de toren blaast dat alles zo goed is, vind ik die hoeven verontrustend lang. De hoeven op de foto zijn geen 2 weken te laat in onderhoud, maar ruim over een nodige kapbeurt heen.

Verder zie ik op deze foto geen mager paard, maar recht van voren is dat ook niet goed te beoordelen.
De instantie heeft de case gesloten dus daarmee boek dicht voor nu. De TS zal moeten leven met de gedachte dat haar dier in de gaten wordt gehouden. En daar vind ik dan weer niets mis mee…. Wie en wat zo’n melding doet is niet ter zake doende, behalve dan dat TS verhaal wil/kan gaan halen. En dat is dan weer precies de reden waarom instanties die gegevens niet vrij geven.

Let it be

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 09:02

Mijn reactie was op jouw oneliner die eigenlijk niets toevoegde behalve jouw persoonlijke mening over de foto. Je reactie nu heeft wel inhoud.

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 09:09

Ik neem aan dat er genoeg kennis op bokt aanwezig is dat niet alles ellelang hoeft te worden uitgelegd. Of dat persoonlijke meningen er niet meer toe mogen doen. Je aanname dat instaties waren gebeld vanwege te lange hoeven was foutief. Vandaar mijn toevoeging.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 09:27

Maar ik heb dat helemaal niet aangenomen :+

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-24 09:48

Behalve wat lange hoeven ziet het paard er goed uit .
Ik snap alleen je punt van weinig zicht niet . Ik zie voldoende huizen achter je paard. En als iemand in de blote kont op dat balkonnetje gaat staan, zou jij dat toch ook zien ? Dus zien hun jou paard ook.