Paardenmarkt Hedel 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Paardenmarkt Hedel 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:34

Worden paarden eigenlijk nog gecontroleerd door dierenartsen voor ze de markt op gaan?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:37

Die kromme vos kwam al laatst van de wagen, hij had echt leuke goed verzorgde shetten bij hem dus wij dachten "die heeft leuke handel". Een bruintje kwam de wagen uitvallen en was direct kreupel en als laatste kwam die vos met een ander tegelijk. Net op het dan minder op zou vallen.

Hebben ff bij dat tinkerveulen gestaan maar geen handelaar te vinden.

edit; ik heb zeker 4 verschillende dierenartsen zien lopen, meer dan anders, of in ieder geval herkenbaarder.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:40

Cayenne schreef:
Worden paarden eigenlijk nog gecontroleerd door dierenartsen voor ze de markt op gaan?

Absoluut. Mijn opa was vroeger een echte handelaar en uit interesse volg ik alle paardenmarkt topics al jaren en dit is letterlijk de eerste keer dat werkelijk iedereen begint over magere paarden... Ik begrijp het niet.

Hedel is de laatste paardenmarkt voor de winter. Vaak kwalitatief de slechtste omdat alles wat 'over' is mee naar Hedel gaat zodat ze niet in de winter hooi/voer kosten. Maar zo'n bagger kwaliteit dat komt de markt niet ten goede. Is zelfs voor Hedel uitzonderlijk de laatste jaren. Hadden de keuringsartsen best wat strenger op mogen zijn.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:49

Cayenne schreef:

Niet voldoende, als in aan de ene kant van de van de markt stonden mensen paarden echt te controleren maar aan de zij ingang stond enkel iemand met een chipreader

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:52

Kim_W schreef:
Zijn er nog bokkers die iets gekocht/verkocht hebben? Of zijn er dit jaar weinig bokkers naar hedel gegaan..?

Ik had willen gaan, was op zoek naar wat kleins. Maar ben niet geweest

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:56

Hier twee gekocht en 1 verkocht.
Handel was mager bij iedereen.
Had nog interesse in 1 maar kon die later niet meer vinden, dus mocht iemand weten waar die gebleven is hoor ik het graag.

Welsh merrie van 12 jaar. Steenwijk/steenbok Rosa op paspoort.
Afbeelding

En deze twee ukkies mini paardjes, waren niet eens zo gek duur 300 per stuk. Laten staan want heb genoeg klein grut. Maar schattig waren ze wel.
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-11-24 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto op verzoek verwijderd

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:02

Oef nou daar staan een paar ruggen bij die eerlijk gezegd beter ingeslapen kunnen worden volgens mij. Schande dat je zoiets de handel instuurt hoor.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:04

Ja die ruggen mogen meteen door naar de slager. Wel sneu dat daar nog zo mee gezeuld wordt inderdaad.

Ik ben benieuwd wat PZB weer van de markt gaat 'redden'.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 15:06

Earth schreef:
Ja die ruggen mogen meteen door naar de slager. Wel sneu dat daar nog zo mee gezeuld wordt inderdaad.

Ik ben benieuwd wat PZB weer van de markt gaat 'redden'.

Er stond een hele zielige fjord, graat en graat mager. Later verstopt onder een dekentje. Laat ze die maar redden hebben ze weer wat te doen :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 15:58

Dat shetje die jij deelt heb ik ook zien staan Spaansepony. Leuk ding!

Wij waren er pas rond 9 uur ivm file en vertraging om thuis weg te komen. Veel waren er wat mager, maar op een enkeling na geen excessen gezien wat dat betreft. Eerder excessen in ponies die veel en veel te dik waren. En een veulen dat echt nog gewoon te jong was. Verwacht niet dat die 4 maanden was, maar misschien werd die wel samen met de merrie verkocht? Jong spul zou ik er best weg willen halen. Vooral ponies.

Er stond nog een leuke valk achterin rechts de hoek om. A of b pony, zat goed in de vacht, zag er verder ook goed verzorgd uit. Was ook weg toen we de tweede ronde liepen. En tegenover de klompenkraam ver vooraan stond een vosbont shetlandveulen dat ik zo in mijn broekzak had willen stoppen. Guitig ding.

Nog naast een c pony gestaan. Daar ging ik eigenlijk voor, om te kijken wat die maat ongeveer was voor als ik volgend jaar opzoek ga. Maar dat gaat wel passen. Geen foto's gemaakt, want het was echt ellendig druk. Volgend jaar zorgen we dat we op tijd zijn.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 16:34

Wij hebben Jos van de markt gekocht. Of hij blijft weet ik nog niet maar eerst mag hij even bijkomen.
Afbeelding

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 16:35

Wij zijn ook weer geweest, elk jaar vaste prik.
Heb weinig foto's gemaakt, maar 2 meiden die mee zijn geweest hebben een leuk rijpaardveulen gekocht.
Stond nog een kleine hackney met een überschattig veulentje.
Best veel gedoe tussen de paarden, chagrijnige dieren etc, ook volwassen dieren die veulentjes beten o.a...
Vind dat altijd sneu!

Die vos met die extreem vergroeide rug, hoe kan iemand dat groot laten worden én hoe kan daar nog handel inzitten?

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 17:00

Ik heb een flink foto verslag van de markt, wij waren er pas rond 11:00 dus meeste was al weg.

Geen intentie om te kopen dan moet er thuis eerst wat weg. Dus gingen we wat later (en door de files werd dat echt veel later).

Maat alsnog wat foto's voor de thuis blijvers.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 17:20

Heeft iemand nog die zwarte welsh pony gezien met witte bles? Stond in de hoek/bocht. Van een gozer. Ook naar gekeken maar vroeg teveel naar mijn zin. Ben benieuwd of die verkocht is if welke handelaar dat was.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 17:53

Vanmorgen wel nog lekker mijn moeder en vriend opgenaaid. Had wat foto's geappt van leuke beestjes. "Niet boos worden, ik heb wat gekocht op de markt, we hebben nog wel plek". Nadat ik uitdrukkelijk had beloofd niet met een paard thuis te komen. Mijn moeder had hem wel door, of had oprecht wel zin in een paard erbij, mijn vriend meteen in paniek. Daarna maar een foto gestuurd van het halster dat ik had gekocht :D .

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 18:17

Oh mijn hart breekt bij het zien van die slechte ruggen. Wat gaat er met die paarden gebeuren |( . Dat ze überhaupt ter verkoop aangeboden mogen worden begrijp ik echt niet. Verlos die dieren dan uit hun lijden.

Chantall199

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 18:44

SDLT schreef:
Ik kan helaas vertellen dat er eentje tussen staat die volledig afgekeurd is, handelaar weet hiervan.
Is bij ons een advocaat tussen moeten komen voor 2 frauduleuze keuringsrapporten bij aankoop via een veiling.

Welke ?

Jezus wat een paarden op die markt en dit wordt gewoon toe gelaten ?????? Heel bizar allemaal
Wij gaan volgende week naar lottum

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 19:05

Een vergroeide rug is niet gelijk pijn. Wat je met zo'n paard moet.. dat is een andere vraag.. maar het hoeft niet gelijk pijn te zijn.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 19:25

Dustinlover schreef:
Wij hebben Jos van de markt gekocht. Of hij blijft weet ik nog niet maar eerst mag hij even bijkomen.
[ Afbeelding ]

Wat een leuk ding. Ik hou wel van een grote bles, wit hoofd. Veel geluk met hem gewenst

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:14

Iris82 schreef:
Cayenne schreef:

Absoluut. Mijn opa was vroeger een echte handelaar en uit interesse volg ik alle paardenmarkt topics al jaren en dit is letterlijk de eerste keer dat werkelijk iedereen begint over magere paarden... Ik begrijp het niet.

Hedel is de laatste paardenmarkt voor de winter. Vaak kwalitatief de slechtste omdat alles wat 'over' is mee naar Hedel gaat zodat ze niet in de winter hooi/voer kosten. Maar zo'n bagger kwaliteit dat komt de markt niet ten goede. Is zelfs voor Hedel uitzonderlijk de laatste jaren. Hadden de keuringsartsen best wat strenger op mogen zijn.

Op veel markten moet je tegenwoordig door een DA controle, maar bij Hedel niet (daar is alleen chipcontrole).
Naar mijn idee zijn Bemmel en Elst de beste markten als je als particulier iets wil kopen, daar kom je als verkoper echt de markt niet op als je niet langs de controle bent geweest.

Wij waren er savonds om 23.30u en zijn zojuist om 18.00u thuis gekomen := een lange dag.. maar het was prima. Ik vond het wel later op gang komen. Normaal staan de vrachtwagens te dringen zodra er gelost mag worden. Nu mocht je vanaf 00.00u lossen maar toen was er nog geen kip :P

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:20

Die vos bonte, had een leuk hoofd (naast die minder knappe spikkel) en die andere bonte
Iemand gevraagd naar de prijs? Daar ben ik nu wel echt nieuwsgierig naar... Zonder echt goed gekeken te hebben, vond ik ze wel een knappe vertoning...
Afbeelding

Afbeelding

Fotos van bokker hierboven even geleend

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:30

Ooooh, die geschoren mini met het snebje en dekentje <3 Wat een leuk koppie!
Ziet er ook goed verzorgd uit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:31

Bijzondere aftekening van de bonte naast de spikkel

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:33

Uitgebreid filmpje van vandaag.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 20:42

In dat filmpje zien de paarden er qua conditie wel gewoon goed uit