Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kelly_ann schreef:Als er geen mogelijkheden zijn om je rijkunsten te laten zien neem je ook veel openbaarheid weg. En daarmee iedere druk om te presteren.
Maarr....
Dan verdwijnen de bonden en verenigingen. Misschien daarmee ook wel regelementen, want- niet nodig-. En heb je hooguit een stalgenoot die zich kan bemoeien met wat je doet
Elisa2 schreef:En paarden uit laten sterven? Dacht het niet.. daar zijn ze mij te waardevol voor.
Als iedereen nu eens begint met zelf het goede voorbeeld proberen te geven en te kijken wat hij/ zij zelf kan toevoegen aan positieve veranderingen. Dan komen we al een heel eind.
Inspirerende mensen zoals die van Featherlight laten al zien hoe het kan zijn buiten te gebaande paden.En zo zijn er gelukkig nog wel meer mensen zowel in de sport als buiten de sport.
Popstra schreef:de pest is alleen dat stewards soms niks meer durven te zeggen tegen bepaalde ruiters. ik zie dat zelf al heel lang gbeuren op de Internationale wedstrijden waar ik kom. sommige pros negeren de stewards ook volledig. gaan gewoon door met wat ze fout doen.
hebben er volledig bout aan.
Stewards moeten dus echt sterk in hun schoenen staan en gezag uitstralen. en de consequenties moeten ook gewoon echt niet mals zijn voor overtredingen.
Elisa2 schreef:Stewards krijgen een training.
En ja dat is erg maar maak je geen illusies dat het buiten de sport niet nodig is. Er zijn en blijven altijd rotte appels helaas.
fransje23 schreef:Toen ik in de jaren 80 begon met paarden rijden was de standaard uitrusting van een beginner: cap, rijlaarzen of regenlaarzen eventueel een rijbroek en een zweepje.
Dat is jarenlang volgens mij ongewijzigd gebleven ,( en misschien nog steeds zo? )
Een zweepje als standaarduitrusting vanaf niveau 0.
Het is redelijk ingeburgerd om paarden te slaan.
Er moet nog veel water onder de brug voor dat zoiets verdwijnt.
Elisa2 schreef:Als je de zweep associeert met slaan..maar als je het associeert als een verlengstuk van je been?
De zweep als aanwijsstok?
Niet dat ik vind dat beginners een zweep nodig hebben trouwens, liever niet..ik zou sowieso liever eerst een half jaar zitlessen aan de longe zien. Maar alles valt of staat wel met de manier waarop het gebruikt wordt.
AnnoNiemand schreef:En iedereen zou zich moeten beseffen dat we paardrijden om het paard beter in zijn lichaam te laten komen (net als waarom ik zelf naar de sportschool ga, al heb ik een bloedhekel aan sporten). En dat we níet rijden omdat wíj rijden nu eenmaal zo leuk vinden en het paard onze grillen maar moet ondergaan.