Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:19

Mwah als jij op t been bij de hoef tikt denk ik meer aan een bok of slaande reactie, steigerende sprong. En uiteindelijk dus inderdaad meer actie in galop.

Maar dat is mijn invulling..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-24 19:21

Suzanne F. schreef:
Maar wat is tig keer slaan in galop om zijn benen hoger op te tillen??? Met wat hoger optillen dan?

Ik heb geen idee :=. Meer actie in galop? Meer van de grond af?

De dingen die ik kan bedenken zijn niet fraai. Arm paard ;(.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:22

DuoPenotti schreef:
Het gaat echt wel over meer. Dat denk ik ook.

En dat ze dan berispt word heel goed.

Maar de timing is van een laf persoon en niet beter dan iemand die laf een paard te vaak slaat.

Precies!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:23

Ik ga maar even volgen in afwachting van het filmpje. Ik heb geen zin om nu allemaal aannames te gaan maken, en ik hoop vooral voor het paard dat het allemaal wel meevalt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:23

Suzanne F. schreef:
Maar dat terzijde. Het paard tig keer slaan in galop??? Dat klinkt heel raar. Ik vraag me af in hoeverre die sponsor wel verstand heeft van paarden, want het klinkt heel onlogisch. Een gesponsorde gastles en dan een paard aftuigen klinkt ook echt heel onlogisch.

Wat bedoel je hiermee? Dat het niet waar is? Er is een fimpje van ...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:25

Eens. De timing is wel mega banketstaaflig.

Lieser: ik kan me niks voorstellen bij een paard tig keer slaan in galop om de benen hoger op te tillen. Dat klinkt als een uitspraak van iemand die niet weet wat galop is.

Cer

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:29

Om gewoon even door te speculeren..
Meisje zit erop, en de instructie tikt t paard op de benen, met een zweep, in galop…

Ik probeer het even te visualiseren :+

Qua timing.. beter laat dan nooit, en wat eerder ook al aangegeven wordt, er zijn veel redenen om te wachten ergens mee

En, als je niks chatabels doet, ben je niet te chanteren.. ;)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:30

Voor dierenmishandeling is deze timing juist perfect. Misschien doet het zo pijn genoeg om eens normaal te gaan doen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:32

Het komt op mij inderdaad ook over als geen paardenervaring. Hoe kun je een paard in galop gericht op benen raken? :? dat lukt je als mens vanaf de grond toch nooit :n met die snelheid tenzij het balkjes zijn die omhoog getild worden.

De beschrijving lijkt eerder passage of piaffe en een zweepcorrectie/aanmoediging of zo?
Maar ja zonder filmpje kun je er gewoon niets fatsoenlijks over zeggen. En iets heel ergs doen terwijl er een sponsor toekijkt? :? kortom mijn vragen worden er alleen maar meer door.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:34

Naar aanleiding van de omschrijving krijg ik het idee dat het een bijzonder flegmatiek paard betreft, welke ze hebben proberen aan te zwengelen. Het hoeft geen dressuur combinatie te zijn hè waarover we het hier hebben. Het gaat om een gesponsorde les. Het hoger optillen van de benen kan dus ook simpelweg betekenen het paard activeren zodat het niet struikelt in galop

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:35

Het filmpje zal nog wel uitlekken. Maar dat ze nu de vlucht vooruit kiest en zich al excuseert, leert mij persoonlijk toch dat het echt niet oké is wat op die beelden te zien is.
Als het discutabel zou zijn en enigzins verdedigbaar, geef je er geen OS voor op.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:36

In galop moet je wel heel hard rennen om een paard met een zweep op de benen te kunnen raken. Met gevaar dat je een mep krijgt.

Ik denk ook dat het door een leek raar verwoord is .. wat er dan ook te zien is.

En inderdaad Suzanne, zulke zaken verwacht je achter gesloten deuren.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:36

Elisa2 schreef:
In galop moet je wel heel hard rennen om een paard met een zweep op de benen te kunnen raken. Met gevaar dat je een mep krijgt.

Ik denk ook dat het door een leek raar verwoord is .. wat er dan ook te zien is.

En inderdaad Suzanne, zulke zaken verwacht je achter gesloten deuren.

Wie zegt dat het paard op de benen geraakt is dan?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:38

Dat stond er toch in dat laatste artikel? Even kijken hoor.

Edit, nee dat staat er niet maar maakte ik er van. Ze zou het paard hard geslagen hebben terwijl het in de galop zat. Vraag ik me nog steeds af, hoe dan?
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 23-07-24 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:38

Enzo_Ollie schreef:
Hoezo moet je groen licht krijgen om naar het FEI te sturen? Je kan toch gewoon de FEI/ Britse federatie mailen?
Laat ik voorop stellen dat ik het absoluut niet goed praat wat Charlotte heeft gedaan, maar ik kan me er (gelukkig) weinig bij voorstellen

Met het groen licht wordt bedoeld dat de advocaat pas op zaterdag toestemming kreeg van de cliënte om het bij de FEI in te zenden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:39

Nee hoor, zo hard hoef je niet te rennen. Zeker niet bij flinke verzameling of tijdens een (arbeids)pirouette.

De timing is waarschijnlijk expres, maar op deze manier is er wel terecht de grootste impact voor de sport en kan de FEI of British Dressage het niet onder het tapijt schuiven.
We hebben het hier wel over het welzijn van een dier. Als er daadwerkelijk iets aan de hand is geweest wat niet door de beugel kan, dan moet daar op gereageerd worden.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 23-07-24 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:39

Los van wat er precies is voorgevallen is het gewoon enorm balen dat de omgang met paarden weer zo slecht in het nieuws komt. Het is ook vreselijk dat er op nare manieren met dieren omgegaan wordt, laat het duidelijk zijn dat ik dat echt niet oké vindt.

Maar zoals hier gezegd wordt van: misschien iemand zonder ervaring die het niet begrijpt wat er te zien is.
Ik zou het juist zo fijn vinden dat mensen die niets met paarden doen en er niets van begrijpen naar de sport kunnen kijken en kunnen denken: Wat mooi en harmonieus ziet het eruit.

Dat is al moeilijk genoeg denk ik wel eens door het ijzer in de mond en aan de laarzen. Als je er niet mee bezig bent begrijp je dat niet en is het snel vreemd om te zien denk ik. En ja ik rij gewoon zelf ook met bit en sporen.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:40

Enzo_Ollie schreef:
Hoezo moet je groen licht krijgen om naar het FEI te sturen? Je kan toch gewoon de FEI/ Britse federatie mailen?
Laat ik voorop stellen dat ik het absoluut niet goed praat wat Charlotte heeft gedaan, maar ik kan me er (gelukkig) weinig bij voorstellen
Volgens mij wordt er bedoeld dat de sponsor (advocaat's cliënt) de advocaat groen licht gaf. Aka, de sponsor gaf toen pas toestemming aan de advocaat dat de advocaat het mocht opsturen naar de FEI.

Edit: princequillo was me voor.
Laatst bijgewerkt door Cambionn op 23-07-24 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

imaudy

Die paarden lopen niet voor niks zo. Denk dat het aantikken, porren iets is wat idd gedaan wordt om te "activeren". Heb het zelf ook weleens gezien.

Eleeke

Elisa2 schreef:
.

Longeerzweep.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:41

princequillo schreef:
Enzo_Ollie schreef:

Met het groen licht wordt bedoeld dat de advocaat pas op zaterdag toestemming kreeg van de cliënte om het bij de FEI in te zenden.

ja dat las ik later ook, had m idd verkeerd begrepen

ik denk dar de omschrijving idd is van iemand die geen verstand ervan heeft. Zo komt het idd over (niet om het kleiner te maken maar meer dat er wat andets is gebeurd)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:42

Ja daar dacht ik ook aan, maar meeste paarden gaan dan wel heel hard. Maar goed, speculeren heeft inderdaad geen zin. Afwachten of het nog een keer te zien gaat zijn.

Als het echt mishandeling was moet het inderdaad gewoon aangepakt worden. En het is inderdaad heel zuur dat de sport zo weer in een kwaad daglicht naar buiten komt.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:47

karuna schreef:
Het komt op mij inderdaad ook over als geen paardenervaring. Hoe kun je een paard in galop gericht op benen raken? :? dat lukt je als mens vanaf de grond toch nooit :n met die snelheid tenzij het balkjes zijn die omhoog getild worden.

.

Dat lukt zeker wel, maar je moet er wel geoefend in zijn.

Esmee_RS

Re: Charlotte Dujardin uit Olympisch team

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:47

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-24 19:51

Ik stel me meer iets voor van een arbeidspirouette om haar heen en op de croupe bijtikken ofzo, iets anders kan ik me ook niet voorstellen eigenlijk.

Vaag verhaal weer dit.