haha leuk dat meer mensen er wat aan hebben. Ja inclusief mijzelf
Elisa2
Geplaatst: 12-07-24 15:17
DuoPenotti schreef:
Soms helpt het mensen als ze langs de letter H rijden te denken aan Houding. En zo even snel de check te doen. Voor wat voor die ruiter belangrijke punten zijn.
Wat een goed ezelsbruggetje.
karijn
De stand van je eigen bekken en heupen is moeilijk aan te passen als je een uur paardrijdt. Jij hebt toch ook last van hyperflexie meen ik mij te herinneren? Dan ga je nog krampachtiger zitten en komt je rijderij niet ten goede. Een zadel waarin jij comfortabel kan zitten, je benen kan laten afhangen zal meer goed doen dan op dit zadel krampachtig aan je houding gaan werken. Investeer in een goed zadel. Dat zal de rug van je paard ook alleen maar ten goede komen.
Ja ik heb een wat bijzonder lichaam inderdaad. Ik ben hypermobiel in mijn heupen en heb daarnaast ook scoliose en fybromialgie, wat het allemaal niet zo makkelijk maakt. Ik denk dat je daarin dus ook wel gelijk hebt, ondanks dat ik er op mijn manier ook wel aan werk. 2 augustus neemt de zadelmaker ook wat dressuurzadels mee die niet zo’n gedwongen zit hebben, dus ik hoop daarbij wat fijns voor mij te vinden.