Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Euridicey schreef:uiteindelijk gaat het gewoon om een activist dat wordt neergezet als deskundige en haar artikelen neerzet als opiniestukken waar ook ik overval. Ik vind onderzoek super interessant en ik zal de eerste zijn die het bit uit mijn paard haar mond al trekken als er een echt onafhankelijk onderzoek is die aanduidt dat bitloos beter is.
Tot nu toe zie ik vooral hackmores gepakt worden ipv een traditioneel hoofdstel als het paard "te sterk is" voor normaal bitloos.
Dat terzijde. Wat gebeurt er in dit topic? Er mag toch een mening geuit worden, hoezo smaad en laster XD In dat geval kan heel Bokt nog wel aangeklaagd worden.
Emmav02 schreef:Het is niet de dame/het blad of de aanhang.
Ik ken Sarah niet persoonlijk en ben dus ook geen aanhang maar kom wel op voor iemand die onterecht zwart gemaakt word. Paarden wereld is een misselijk makende wereld geworden.
Arabesk schreef:De campagnes van Dier en Recht maken het grote publiek, zonder paarden, bewust van het dierenleed in onze sport. Menig 'leek' heb ik al gehoord over hoe het nou zit met draverijen en met jumping Amsterdam.
De sector kiest er voor om 'het nogmaals uit te leggen dat we het altijd zo deden en dat dat prima is', ja die strategie gaat níet werken.
Eleeke schreef:Arabesk schreef:De campagnes van Dier en Recht maken het grote publiek, zonder paarden, bewust van het dierenleed in onze sport. Menig 'leek' heb ik al gehoord over hoe het nou zit met draverijen en met jumping Amsterdam.
De sector kiest er voor om 'het nogmaals uit te leggen dat we het altijd zo deden en dat dat prima is', ja die strategie gaat níet werken.
helemaal eens.
De sector heeft ontzettend moeite met verandering en ik ben wel eens bang dat ze dat gaat opbreken en dat daardoor er uiteindelijk geen paardensport meer zal zijn.
Argumenten als correct technisch rijden. Daarvoor moeten we wellicht opnieuw vaststellen wat correct technisch rijden is , en wanneer een paard correct technisch loopt.
Naar mijn mening is alles correct dat wat het paard op de korte en lange termijn geen fysieke problemen geeft.
Dan is er ook nog iets dat ongemak heet. En dat is al lastiger. Ik heb ook ongemak als ik aan het trainen ben voor een marathon. Spierpijn, vermoeidheid etc.
In welke mate mogen we dat aan ons paard opleggen, en daar waar je van jezelf kan voelen of je je zelf in een hongerklop fietst, of je benen te erg belast dat je over een grens heengaat. Is dat nog steeds heel moeilijk in te schatten bij je paard.
Ja op hartslag kom je een eind ( hoeveel mensen rijden hun paard met hartslagmeter?, dat mag van mij verplicht worden )
Daarnaast gevoel en werkwilligheid ( maar ik ken paarden die zich werkwillig volledig de verzuring in laten rijden ).
De sector gaat te langzaam ( zoals in zoveel sectoren ) en ter compensatie komen er activisten. Die zijn naar mijn mening nodig om de discussie en de verandering op gang te helpen.
Arabesk schreef:Profielen zijn openbaar, dus die zíjn er om doorgespit te worden. Als er pb's gestuurd worden die je niet bevallen, moet je de mods inlichten.
Verder is dit niet zo heel erg relevant in de discussie
Euridicey schreef:uiteindelijk gaat het gewoon om een activist dat wordt neergezet als deskundige en haar artikelen neerzet als opiniestukken waar ook ik overval. Ik vind onderzoek super interessant en ik zal de eerste zijn die het bit uit mijn paard haar mond al trekken als er een echt onafhankelijk onderzoek is die aanduidt dat bitloos beter is.
Tot nu toe zie ik vooral hackmores gepakt worden ipv een traditioneel hoofdstel als het paard "te sterk is" voor normaal bitloos.
Dat terzijde. Wat gebeurt er in dit topic? Er mag toch een mening geuit worden, hoezo smaad en laster XD In dat geval kan heel Bokt nog wel aangeklaagd worden.
Elisa2 schreef:Het is niet ideaal maar wel beter dan niks! Als ze nu ook nog zouden handhaven en daar heeft D&R nu wel weer een heel goed punt vind ik.
Nou dat dus jannico, en als je de foutieve informatie weerlegd dan wordt je geblokkeerd van hun site. Dat is al bij meerdere mensen gebeurd.
Seaside, fijn om te horen dat het waarschijnlijk een momentopname was en ze wel goed lijkt te zijn voor haar paarden. Inderdaad haalt ze zich een hoop op de'r hals door haar eigen gedrag. Nu ben ik wel nieuwsgierig maar rijdt je dat paard met bit of bitloos? (je hoeft geen antwoord te geven hoor)
In de drafsport zijn mensen niet zo blij met haar inderdaad, zelfs een paard met 1 oog wat enorm opgeknapt is nadat het in goede handen terecht is gekomen werd door haar misbruikt alsof dat oog er uit was gehaald voor de drafsport. Zoiets zet kwaad bloed omdat het absoluut niet waar is.
Elisa2 schreef:Het is niet ideaal maar wel beter dan niks! Als ze nu ook nog zouden handhaven en daar heeft D&R nu wel weer een heel goed punt vind ik.
Nou dat dus jannico, en als je de foutieve informatie weerlegd dan wordt je geblokkeerd van hun site. Dat is al bij meerdere mensen gebeurd.
Seaside, fijn om te horen dat het waarschijnlijk een momentopname was en ze wel goed lijkt te zijn voor haar paarden. Inderdaad haalt ze zich een hoop op de'r hals door haar eigen gedrag. Nu ben ik wel nieuwsgierig maar rijdt je dat paard met bit of bitloos? (je hoeft geen antwoord te geven hoor)
In de drafsport zijn mensen niet zo blij met haar inderdaad, zelfs een paard met 1 oog wat enorm opgeknapt is nadat het in goede handen terecht is gekomen werd door haar misbruikt alsof dat oog er uit was gehaald voor de drafsport. Zoiets zet kwaad bloed omdat het absoluut niet waar is.
SeaSide schreef:Elisa2 schreef:Het is niet ideaal maar wel beter dan niks! Als ze nu ook nog zouden handhaven en daar heeft D&R nu wel weer een heel goed punt vind ik.
Bitloos, zolang hij braaf is heb ik daar geen problemen mee.