Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Texas02 schreef:Wauw, wat goed!! Gefeliciteerd met draven!!wel even een vraagje.. Wat is een safety belt op paard? Geen echte gordel neem ik aan
Texas02 schreef:Ah, dat ziet er best handig uit! Handiger dan halstertouw om de nek, al werkte dat wel altijd
zertab schreef:Afgelopen zaterdag ging het super goed weer! De ruiter heeft er toen op gezeten. We hebben ook afgesproken dat zij het nu gaat over nemen, omdat zij kan doorpakken en kan ingrijpen als er iets gebeurd. Ikzelf twijfel daar nog over, dus beter om het dan aan een ander over te laten
zertab schreef:Vandaag besloten om thuis zelf weer op te stappen met hulp van eigenaar.
zertab schreef:Hij moet alleen nog leren dat als hij het antwoord niet weet hij niet sneller hoeft. Dus heb hem echt enkele keren stil gezet.
Zertab schreef:Dankjewel DDDaraEr speelt nog wel wat meer wat ik niet openbaar wil delen, dat vind ik niet netjes. Het is allemaal niet zo zwart wit als het lijkt soms.
Ik lees nu biomechanica van haar, ook een aanrader!
0000 schreef:Ik denk wel dat als je vertrouwen in iemand hebt, je diegene ook gewoon zijn werk moet laten doen. Je klinkt erg lief en bezorgd en dat is goed, maar je klinkt ook vrij onervaren. Ik vind dat zadelmak maken en trainen überhaupt altijd vriendelijk moet gaan, maar dat is niet hetzelfde als altijd mooi en makkelijk. Dat laatste is niet altijd realistisch. Een goede, ervaren prof zal op zijn eigen manier heus rekening houden met jouw paard, maar dat is dan misschien niet exact volgens jouw lijstje. Dat zou ik persoonlijk wel proberen te respecteren (goede zadelmak makers zijn schaars!). Neemt niet weg dat je er natuurlijk gerust bij kan zijn, vragen kan stellen etc.
DDDara schreef:Maar het is best handig als hij weet dat kussen versnellen en klikken galop is. Anders zit hij bij het aan stappen al in galop.
Dus geef lekker je lijstje door.... als hij er niets mee doet prima, dan pak je dat later wel weer op.
Maar jij en de eigenaar zijn de klant dus je wensen doorgeven is alles behalve gek!