Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Levita schreef:Laat asjeblieft foto's van de rug maken om medisch uit te sluiten dat hij pijn heeft. Je kan er wel iemand op zetten met meer ervaring maar zo lang die pijn heeft zet dat geen zoden aan de dijk. Basis is pijnvrij dan kan je pas verder kijken.
speurneusc schreef:een paard van 7 zadel mak maken is niet zo'n probleem, maar er 7 jaar geen moer mee doen en wegstoppen op een natuurgebied wel. Dier krijgt zo geen enkele ervaring in het dagelijks ritme op stallen en daarbuiten is dus nix gewend aan geluiden en voor ons en onze paarden normale zaken. En daar ga je nu flink last van hebben.
pol013 schreef:Levita schreef:Laat asjeblieft foto's van de rug maken om medisch uit te sluiten dat hij pijn heeft. Je kan er wel iemand op zetten met meer ervaring maar zo lang die pijn heeft zet dat geen zoden aan de dijk. Basis is pijnvrij dan kan je pas verder kijken.
Op basis van wat?
Op de stal waar hij stond heeft hij het 3 keer + 3 weken prima gedaan.
Pas na de verhuizing kwam er een probleem.
Welke factor komt er dan voor jou bij kijken dat je iets medisch vermoed?
Los daarvan is je paard eens door een osteopaat of fysio laten bekijken of er spanning of problemen in het lijf zitten nooit verkeerd. Maar meteen op de foto op basis van deze info. Dat vind ik helemaal niet logisch.
Sterker nog. Als je nu iets vind in zijn rug ga je misschien iets behandelen of aandacht geven wat klinisch niet relevant is.
Ik heb zelf mijn laatste paard overigens wél in zijn geheel op de foto laten zetten. Juist omdat die klinisch in orde is en ik dan een heel mooie 0 meting heb. En niet straks ooit iets aantref waar ik dan plots allerlei eigenschappen aan toe gaan schrijven die er niets mee te maken hebben.
Levita schreef:Ze zeggen dat hij het 3 weken op de vorige stal prima heeft gedaan.... Een paard die zo extreem reageert altijd op de foto zetten om dingen uit te sluiten. Straks heeft dat arme paard kissing spines. En je spreekt je zelf een beetje tegen, dus omdat je paard klinisch in orde was heb je hem op de foto gezet. Maar een paard die zo extreem gedrag vertoont adviseer je om het niet te doen.