Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Jelske schreef:Arm beest! Maar dus nooit helemaal te boven gekomen?
Kirrietje schreef:Ik kreeg niks behalve een contract waar het verkeerde paard op stond
anjali schreef:Kirrietje schreef:Ik kreeg niks behalve een contract waar het verkeerde paard op stond
Ik hoorde eens (voor het chiptijdperk) van mensen die de goede papieren maar het verkeerde paard hadden meegekregen! Na een tijd kwam dat uit en de verkoper bood aan de paarden te ruilen maar ze waren inmiddels zo gehecht aan het "verkeerde" paard dat ze niet wilden terugruilen ondanks dat ze betaald hadden voor het andere veel duurdere paard.
Shenavallie schreef:Wat een mooi gebaar, dat geluksgeld. Werkelijk nog nooit van gehoord. Wel dat je 5 cent (of was het een gulden? Ben ik even kwijt) betaalt als iemand je een mes cadeau geeft, maar dat is weer heel wat anders. Zou het streek of provincie gebonden zijn?
anjali schreef:Kirrietje schreef:Ik kreeg niks behalve een contract waar het verkeerde paard op stond
Ik hoorde eens (voor het chiptijdperk) van mensen die de goede papieren maar het verkeerde paard hadden meegekregen! Na een tijd kwam dat uit en de verkoper bood aan de paarden te ruilen maar ze waren inmiddels zo gehecht aan het "verkeerde" paard dat ze niet wilden terugruilen ondanks dat ze betaald hadden voor het andere veel duurdere paard.
anjali schreef:Shenavallie schreef:Wat een mooi gebaar, dat geluksgeld. Werkelijk nog nooit van gehoord. Wel dat je 5 cent (of was het een gulden? Ben ik even kwijt) betaalt als iemand je een mes cadeau geeft, maar dat is weer heel wat anders. Zou het streek of provincie gebonden zijn?
Als iemand je een mes of ander snijdend voorwerp cadeau geeft dan zou je inderdaad een muntje moeten teruggeven omdat anders het mes (of ander scherp voorwerp) de vriendschap zou doorsnijden. Je kunt het bijgeloof vinden, maar ik heb wel eens iemand een hoefvijl cadeau gedaan, zonder een muntje terug te krijgen, en inderdaad werd korte tijd later door zware onenigheid de vriendschap verbroken!
Kabayo schreef:Ik snap niet dat bepaalde mensen beledigd zijn met enkel een halster. Danwel een oud halster of een nieuwe. Je koopt het paard toch, toch niet de spullen? Hoe duur je het dier ook koopt. Ik geef mijn nette halsters ook niet weg, gewoon het halster die het paard destijds draagt. En ja, die kan ook oud zijn
Ik vind dat geluksgeld wel grappig. Nooit van gehoord ook
Kabayo schreef:Ik snap niet dat bepaalde mensen beledigd zijn met enkel een halster. Danwel een oud halster of een nieuwe. Je koopt het paard toch, toch niet de spullen? Hoe duur je het dier ook koopt. Ik geef mijn nette halsters ook niet weg, gewoon het halster die het paard destijds draagt. En ja, die kan ook oud zijn
Ik vind dat geluksgeld wel grappig. Nooit van gehoord ook