Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Dat heet hier half pension.![]()
Klusjes doen en betalen...
Echt in de handen knijpen dat je zo'n fanatieke betrouwbare bijrijder hebt gevonden.
Door de jaren heen er ook een paar gehad. Helaas gaan die verhuizen of krijgen kinderen.
De rest kon goed kwartier voor afgesproken tijd af appen.
Oh ja geen klusjes en geen bijdrage..
Sabri schreef:Eerlijk gezegd vraag ik me af of je je paard niet beter kunt verkopen? Of ben je na je studie als je gaat werken wel bereid om meer tijd aan je paard te besteden? Ik heb zelf mijn paard verkocht toen ik verder in mijn studie kwam en het paard nog goed verkoopbaar was. Daar ook nooit spijt van gehad.
Mbt je bijrijder, zou niet veel meer vragen. Je mag blij zijn met zo een bijrijder, en als je er straks een conflict mee krijgt zit je zonder haar. Vind een verdubbeling van het bedrag wat ze nu betaald netjes als ze dat wil betalen
Lizenlotte schreef:Ik zou het houden zoals het nu is, en in mijn handjes knijpen dat ik een betrouwbaar iemand heb die mij ook nog eens betaald terwijl ze mij enorm uit de brand helpt. ik ben al blij dat ik iemand heb gevonden die mijn paard betaald wil rijden..
Bathena schreef:Valt mij op dat er heel veel interpretaties zijn van het leasen van paarden. Er is mijn ogen ook wel een wildgroei ontstaan in de betekenis daarvan. Nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ik ook niet goed weet wat nu gebruikelijk is haha.
Ik betaalde voorheen 175 euro voor een leasepaard welke ik 4x in de week reed (inclusief les van eigenaresse), daarnaast werd deze ook nog 1 á 2 keer ingezet voor lessen. Daarna ben ik een ander paard volledig gaan leasen en daar betaalde ik 150 euro per maand voor exclusief kosten van de hoefsmid en lessen.
Vind ik 50 euro weinig voor wat je biedt? Zeker. Vind ik dat je omhoog moet gaan naar 200 euro? Nee dat vind ik ook wel een vrij forse verhoging. Ik zou denk ik richting de 100 euro per maand gaan. Dan voelt ze zich ook nog comfortabel bij het bedrag wat ze moet betalen en je hebt een iets hogere bijdrage voor het stalgeld.
Wellicht dat je wel vast kunt benoemen dat bij een eventuele verhoging van het stalgeld de verhoging wordt verdeeld tussen jullie tweeën? Dan heb je je op voorhand vast iets ingedekt. Kan mij namelijk voorstellen dat een stal de prijzen weer gaat verhogen met die absurde prijzen die men tegenwoordig moet gaan betalen.
anjali schreef:Inderdaad worden stallingen steeds duurder (komen er nog meer BTW-verhogingen aan ??? ) en zoals iemand boven al schreef is het begrip "volpension" ook niet overal meer wat het geweest is. Als een gedeelte van de verzorging zelf gedaan moet worden dan is dat geen volpension. En dan is het ook moeilijker om een bijrijder (veel) te laten betalen omdat die dan ook klussen moet doen.
roxiie schreef:Maar de reden dat ze nu ‘ineens’ €200 wil vragen is omdat ze eerst zelf lager is gaan zitten (haar oorspronkelijke bedrag was €75 voor 3x, maar omdat de bijrijder als een leasepaard had waar se meer voor moest betalen, is de aanbieder gezakt naar €50)
Vraag je alleen af waarom heb je bij het wegvallen van het andere leasepaard niet direct aangekaart dat je naar €75 wil. Want neem aan dat ze weet waarom je gezakt bent?
Verder vind ik lease altijd een erg lastig iets.
Aan de ene kant hoeft de eigenaar de hobby van een ander niet te bekostigen (wantja die kost veel geld) en aan de andere kant helpt de bijrijder je ook als t goed is.
Ik heb zelf nooit bijrijders gehad, voor mijn pensionada nu wel een verzorgster en dat klikt zo goed dat ze inmiddels ook met mij en mn andere paard mee op wedstrijd gaat als groom.
Zij betaalt niks, maar ze rijdt ook niet (ja stapt mijn rijpaard soms uit) en soms krijgt ze een presentje voor haar extra hulp.
Daarnaast zoek ik eigenlijk een paard in de buurt om op te rijden en eventueel uit te brengen, want mis het rijden van een tweede paard.
Ik kan een paard echt wat leren, maar dan willen ze bijdrages hebben waarvan ik gewoon nòg een eigen paard kan onderhouden..dus dat gaat niet door :p
anjali schreef:roxiie schreef:Maar de reden dat ze nu ‘ineens’ €200 wil vragen is omdat ze eerst zelf lager is gaan zitten (haar oorspronkelijke bedrag was €75 voor 3x, maar omdat de bijrijder als een leasepaard had waar se meer voor moest betalen, is de aanbieder gezakt naar €50)
Vraag je alleen af waarom heb je bij het wegvallen van het andere leasepaard niet direct aangekaart dat je naar €75 wil. Want neem aan dat ze weet waarom je gezakt bent?
Verder vind ik lease altijd een erg lastig iets.
Aan de ene kant hoeft de eigenaar de hobby van een ander niet te bekostigen (wantja die kost veel geld) en aan de andere kant helpt de bijrijder je ook als t goed is.
Ik heb zelf nooit bijrijders gehad, voor mijn pensionada nu wel een verzorgster en dat klikt zo goed dat ze inmiddels ook met mij en mn andere paard mee op wedstrijd gaat als groom.
Zij betaalt niks, maar ze rijdt ook niet (ja stapt mijn rijpaard soms uit) en soms krijgt ze een presentje voor haar extra hulp.
Daarnaast zoek ik eigenlijk een paard in de buurt om op te rijden en eventueel uit te brengen, want mis het rijden van een tweede paard.
Ik kan een paard echt wat leren, maar dan willen ze bijdrages hebben waarvan ik gewoon nòg een eigen paard kan onderhouden..dus dat gaat niet door :p
Het probleem zit hem in de aanschaf van een eigen paard. Als je een paard wil waar je ook mee op wedstrijd zou kunnen, dan moet je daar tegenwoordig ook heel erg diep voor in de buidel tasten. En vergeet niet alle risico's van het eigen paard: als hij ernstig ziek, kreupel en arbeidsongeschikt zou worden dan zit de eigenaar daarmee, niet de leaser of bijrijder.