Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

wat leuk. Gelukkig nieuwjaar allen! hopelijk houdt dat mij ook wat gemotiveerd om te blijven reageren en aan doelen te blijven werken. Geloof dat Ghostattack al hetzelfde benoemde haha. Ga nu in ieder geval fanatiek van start in het topic maar of dat zo blijft.
Hopelijk worden dit mijn 24 uur klachtenvrij
Maartje_M schreef:Lissy
- werken aan de hand; tempocontrole. Zorgen dat ze me niet voorbij gaat

Ook heeft hij pittige verlatingsangst, waarvan ik denk dat het o.a. komt door vrij veel verhuizingen in korte tijd (3 in een jaar) en dat een week nadat hij hier kwam één van de paardjes in de groep onverwacht is overleden. Dat leek een beetje de druppel, en sindsdien is het weer opbouwen en veilige zones uitrekken. Aan rijden begin ik nog even niet, ik wil hem eerst wat gespierder hebben en zelf nog wat gewicht kwijt zijn voor we daarmee aan de slag gaan.
)
jazzejam schreef:marley93 schreef:- Een dagboekje bijhouden zoals ik dat een tijdje met mijn vorige paard heb gedaan. Achteraf is dat best nuttig.
- Niet vergeten te genieten, en foto's te maken.
Dat vind ik wel een goed idee. Zeker van foto's krijg je meer gevoel bij wat er is bereikt. Moet ik ook maar gaan doen.

kitobeer schreef:Go fo it. Heb je dan ook al bedacht waar je wil aan werken met de balken?
Qua dressuur rijden / gymnastiseren kan ze dus vrijwel niks maar dat is dus aan mij de uitdaging om haar alles te leren. Op dit moment kan ze een beetje een ok volte in stap
Verder is ze echt een beetje een lange slungel, dus met de balkjes wil ik haar wat meer activeren in haar lichaam 
Wat een leuk paard heb je, mogen inderdaad wel wat kilo's vanaf maar ze heeft een hele vriendelijke uitstraling
Felien_Kyra schreef:jazzejam, wat handig die balken zo! Dat lijkt me een heel zinvolle training.
En ook een paardje dat snel dik wordt zie ik. Lastig he... Tenminste ik vind het altijd heel lastig om haar af te laten vallen en als ze een oké gewicht heeft dan is het lastig om haar daarop te houden.
Piekosjj, wat pakt ze dat dan goed op voor een eerste keer. Dat de afstand dan wat lastig is, is niet zo gek.
Ik heb lang genoeg binnengezeten met corona en ga vanavond eindelijk weer van start met Elaya.
Besloten om in plaats van te longeren er gewoon op te gaan. Heel erg veel zin in en Elaya is onder het zadel toch niet heel anders als ze even heeft stilgestaan.
Helaas nu even mijn laptop inruilen voor de werklaptop voor een dagje werken, dat doe ik voor de zekerheid nog even een dagje vanuit huis
Tot ik hoorde dat de eerste clubles uitviel en ik snel na werk nog even naar de binnenbak kon. Heb heerlijk alleen daar kunnen rijden. We hebben lekker rustig aan gedaan en vooral uiteindelijk in de stap haar goed los gewerkt.