Het is bizar, de dierenartsen staan ook voor een raadsel, Rhino wordt negatief getest, wat er uit de secties en onderzoeken komt is ‘pech’ en ‘niets aan te doen’. Omdat de eerste 2 van onze eigen Onyx was, hebben we hem laten onderzoeken maar ook hieruit is niets gekomen wat eventueel het aborteren kan verklaren.
Om het nog even extra dubbel te maken qua gevoel is Daisy woensdagavond bevallen van ,gelukkig !, een gezond hengstveulen. Ik had nachtdienst en heb denk ik iedereen wakker gebeld en geschreeuwd, inclusief stalhouder, toen ik na de overdracht zag dat ze onrustig werd. Gelukkig dankzij iedereen zijn snelle ingrijpen is haar zoon goed op de wereld gekomen. Ik had zelf een halve zenuwinzinking op het werk, maar wat was ik opgelucht toen ik zag via de camera dat hij leefde.
‘S Ochtends direct na de nachtdienst zelf even wezen kijken, ik vind mijn droomcombinatie echt onwijs goed gelukt

Hier onder toeziend oog van vriendlief.

Opgedroogd en wel in de ochtend

Mooi kapje erop

En smiddags even lekker in de binnenbak

We noemen hem Torbjørn WFTM (Hij is geboren tijdens een onweersbui en we verwachten dat hij een flinke kerel gaat worden)
Hij is ontzettend mensgericht, nieuwsgierig en de terugweg van de binnenbak liep hij al voor mams uit om de wereld te verkennen. We zijn erg benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen de komende tijd.
Verder hebben we besloten om Onyx dit jaar even rust te gunnen qua dekken dit jaar. Vorig jaar heeft er best ingehakt tijdens het dekseizoen voor hem, we willen hem nog eerst verder laten ontwikkelen qua lijf en in zijn hoofd.
Hij vindt het erg leuk om te werken, ik denk dat we binnenkort serieus op zoek moeten gaan naar iemand die hem bij ons op locatie wil gaan beleren en verder rijden want hij is er wel aan toe.

Onze vriendelijke knapzak

Zijn halfbroertje Ralph even spelenderwijs de longeercirkel laten zien, heel ander paard dan Onyx, maar hij is leuk op zijn eigen manier zeg ik altijd

Verder zijn inmiddels Funny, Davina en Odessa geïnsemineerd met de hengsten die we hebben uitgekozen voor ze.
Funny en Odessa zijn gedekt met Krem’s Blue Miracle (Krem x Mc Jonnas x Modern x Satelliet)
Davina is gedekt met Matiz (Eebert x Vitens x Sirius)
Aankomende zaterdag is de hengstendemonstratie Gelders paard, we hopen dan definitief de keuzes te maken voor onze andere merries, vriendlief en in zijn er nog niet helemaal over uit.
Een hele update, maar dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte van waar we mee bezig zijn en we hopen dat jullie met ons meeduimen voor een verder voorspoedig jaar.