Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Narcissa schreef:Dank jullie wel
Imaudy, Hrimnir is zeker een optie die openstaat! Momenteel gaat mijn gedachte naar een Karlslund of Tolt Saga. Moesten die ook niet passen, ga ik Atorka contacteren.
Ik sprak nog met de trainster toen ik er was maandag.
Ik: "volgens mij ben je even verliefd op Jona als ik"
Zij: "ja, maar dat kan ook niet anders met zo'n karakter. Mijn hart ontploft van trots als ik zie hoe ontzettend ze haar best doet, elke dag weer. Dat ze mensen nog steeds wil vertrouwen, ondanks dat er duidelijk iets gebeurd is met haar"
Dat vat het mooi samen vind ik
Ik heb mijn hoop gezet op de TS Perfect, heel kort zadeltje, maar de boom moet natuurlijk ook passen.
Geen kik gegeven.
Maar eerst in mei nog een intensieve lesweek zodat ik haar alvast beter kan leren kennen onder het toeziende oog van L. Heel erg fijn dat dat mogelijk is
Dan kan ik ook even aanvoelen hoe ze is en kan de trainster beter uitleggen wat, waarom en hoe ze dingen heeft gedaan zodat ik de overgang zo klein mogelijk kan maken.
Bij de eerste keer met ruiter stappen is ze geschrokken van de (ontspannen) beenbeweging van de ruiter. Ze is gaan rennen, gelukkig geen pas gebokt of lelijk gedaan, maar de ruiter is alsnog gevallen. Hele slechte ervaring voor de eerste keer...
Ik heb ervoor gekozen om dat nog niet te doen omdat hij fysiek toch al gaat veranderen van het werk vanaf de grond, en ik wilde voorkomen dat het zadel al vermaakt moest worden voor ik er überhaupt in had gezeten

Het is in ieder geval wel de bedoeling dat ze onder het zadel komt, dus ik wil mijn grondwerk daarop richten. Ik weet niet hoe lang ze nodig zal hebben daarvoor, maar ik hoop wel ergens in de zomer erop te zitten. Jóna is qua bouw wel vrij vormvast, ik heb haar nu een half jaar en ze is geen haar veranderd, tegenover andere paarden die op deze leeftijd nog wat uitzwaren (dat had van mij wel gemogen
)
. Práchtig hoofdstel en veel vrijheid voor het paard. Ik heb hem helaas moeten verkopen omdat het toch te groot was voor mijn kleintje (was eerst van Skola en die had een heel groot hoofd, maar was ook 10cm hoger qua schoftmaat). Raad hem zeker aan! imaudy schreef:Ik vraag mij af, waarom nu niet weer opnieuw proberen met een ruiter?
Allerlei dingen vastmaken aan een zadel klinkt leuk, maar als ze daarvan schrikt en met zadel en flesje gaat rennen dan stopt ze niet zomaar. Probeer er dan maar weer een zadel op te leggen.
Ik vond Fjölnir echt heel groot, maar heb er nu een bijna 2 jarige Fjord bij, en die is volgens mij al 1.45 dus nu zijn de andere 2 maar pukkies
Ze is met haar 1m27 zelfs naar IJslandermaatstaven behoorlijk klein. Ik ben speciaal voor haar aan het diëten nu, zodat ze minder gewicht moet dragen onder het zadel. Doel is 7,5 kg eraf en ik zit nu in de helft daarvan
Gelukkig ben ik zelf niet groot, anders had ik echt te lang en te zwaar geweest voor de kleine pruts

Zij was mijn once in a lifetimer die ik ook redelijk getraumatiseerd heb gekocht en weer vertrouwen heb kunnen geven in de mens. Haar weer zien opbloeien was een prachtig proces
Het vertrouwen werd ijzersterk tussen ons, we wisten wat we aan elkaar hadden. We hebben véél te weinig tijd samen gekregen, slechts 3 jaar...