Wat te doen na de manege?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Beautydekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 23:07

Maar wat verwacht je dan wel van ons want alles wat gezegd wordt lees jij als oplossing en wordt voor bedankt. Maar vergeet niet dat deze mensen stallen kennen die jij niet kent en daar zou dan misschien net de kans voor jou kunnen liggen. Je zal toch echt zelf naar de mensen toe moeten gaan, ze komen niet naar jou. Maar dan moet je wel weten waar je wezen moet. En nee, je hoeft echt niet je complete adres op bokt te zetten maar iets specifieker zou misschien wel handig zijn.[/quote]

Ik heb al veel gehad aan de mensen die hier hun verhaal hebben verteld, zonder dat zij voor mij op zoek zijn gegaan. Ik ga mezelf niet gedwongen laten voelen om mijn woonplaats specifieker online te zetten wanneer ik me daar niet goed bij voel. Ik heb echt wel veel rond gezocht in mijn omgeving, met de meeste stallen hier ben ik wel bekend. Ik vraag hier nogmaals om ervaringen. Als je graag stallen voor mij wil zoeken dan mag je contact opnemen en zal ik een specifiekere woonplaats delen, maar dit hoeft totaal niet. Volgens mij snap je niet precies waarvoor ik dit bericht heb geplaatst, en ik waardeer het echt dat je mee wil zoeken, maar zoals hierboven staat is dat niet de rede waarom ik dit bericht plaats, ook al vinden anderen mijn “echte” rede dan misschien nutteloos :)

Dreamboy

Re: Wat te doen na de manege?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:19

Ik snap jouw reden heel goed maar als mensen hun ervaringen delen dan zeg je geen tijd, geen geld, te ver. Hoe denk je dan dat die mensen verder zijn gekomen? Ik heb al eerder geschreven dat deze mensen over het algemeen hebben moeten investeren om hun doel te bereiken. Toen ik jouw leeftijd had heb ik een zaterdag baantje genomen om mijn lessen te kunnen betalen. Wij hadden het ook niet breed, waren met 5 kinderen thuis. Elk vrij uurtje hielp ik op de stal waar ik reed. Soms mocht ik gratis rijden. Uiteindelijk kreeg ik zelfs de kans om wedstrijden te gaan rijden. Dit betekende wel 1x per week groepsles en 1x per week priveles. Allemaal zelf betaald. Toen ik fulltime ging werken kocht ik mijn eerste eigen paard. Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds paarden, maar daar heb ik altijd hard voor gewerkt en dat doe ik nog steeds. Oja, tussendoor ook nog twee kids opgevoed dus dat geen tijd gaat er bij mij moeilijk in. Er zijn echt wel mensen die je gratis laten rijden, ik heb mijn bijrijders, voor zover ik ze had, ook nooit laten betalen, maar het zal zoeken worden naar een speld in een hooiberg. Daarom kun je alleen maar blij zijn met de tips die je krijgt lijkt mij. Succes.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:36

Dreamboy schreef:
Ik snap jouw reden heel goed maar als mensen hun ervaringen delen dan zeg je geen tijd, geen geld, te ver. Hoe denk je dan dat die mensen verder zijn gekomen? Ik heb al eerder geschreven dat deze mensen over het algemeen hebben moeten investeren om hun doel te bereiken. Toen ik jouw leeftijd had (...)

Dit gaat over grenzen respecteren.

School gaat voor vind ik een te respecteren standpunt, en niet iedereen kan eindexamen doen, een baantje hebben en rijden.
Wellicht heeft TS iets aan een tip mbt een manege waar men
(excuses)
zinniger dingen doet dan op een gewone manege.
Ook dat is een prima optie om "verder" te komen.

(Whatever verder may be.)

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:39

Janneke2 schreef:
Dreamboy schreef:
Ik snap jouw reden heel goed maar als mensen hun ervaringen delen dan zeg je geen tijd, geen geld, te ver. Hoe denk je dan dat die mensen verder zijn gekomen? Ik heb al eerder geschreven dat deze mensen over het algemeen hebben moeten investeren om hun doel te bereiken. Toen ik jouw leeftijd had (...)

School gaat voor vind ik een te respecteren standpunt, en niet iedereen kan eindexamen doen, een baantje hebben en rijden.
(excuses)

(Whatever verder may be.)

Ja, maar als die genoemd worden is het ook weer niet goed.

Beautydekoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 23:48

(excuses)

(Whatever verder may be.)[/quote]

Ja, maar als die genoemd worden is het ook weer niet goed.[/quote]

Zou er aub geen discussie gestart kunnen worden hierover? Ik zal mijzelf nog één keer verklaren, en dan wil ik er ook niks meer over horen.

Ik ben op zoek naar ERVARINGEN. En ja, ook al heb ik er dan volgens sommigen niks aan, omdat deze mensen niet in mijn omgeving wonen. Ik heb al veel aan deze verhalen gehad, net als aan de tips hoe ik precies op zoek kan gaan. Wanneer iemand iets voorstelt dat voor mij niet mogelijk is om wat voor rede dan ook, probeer ik diegene te bedanken en uit te leggen waarom dit voor mij niet mogelijk is, zodat dit duidelijk is voor iemand anders die eventueel dezelfde soort tip wil geven. “Maar dan is het ook weer niet goed” is in mijn ogen dus een onnodige opmerking. Er hoeft verder geen discussie gestart te worden over waar ik wel en niet wat aan heb en hoe ondankbaar ik dan wel niet ben omdat ik er niet genoeg voor over heb. Ik denk dat ik zelf wel kan bepalen met welk doel ik de originele vraag heb gesteld. Ieder z’n eigen leven, mogelijkheden, kansen etc.

KiKiDo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:59

Misschien zit er een rijvereniging in de buurt? Als je daar trouw, wekelijks je neus laat zien en zo je netwerk opbouwt?
Je loopt eens met iemand mee naar de trailer om te helpen op- of afzadelen; je houdt even een paard vast als iemand zijn jas uittrekt; misschien eens helpen wat hindernissen verhogen tijdens de springles (ik noem maar iets..). Zo kom je vanzelf in gesprek met mensen met een eigen paard. Ze leren jou kennen als een aanpakker en een volhouder. Wellicht kan je op die manier eens mee groomen tijdens een wedstrijd, en wie weet wat er allemaal uit voortkomt.
Als er bij mij wekelijks zo'n handige jongedame aan de bakrand stond, zou ik daar eerder contact mee zoeken dan een vreemde via een advertentie.

Kimddddd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 06:42

Misschien vrijrijden op de manege? Geen les maar gewoon zelf even lekker rijden in de bak? Dat is ook op veel maneges wel mogelijk en niet veel duurder dan een les en kan desnoods om de week en misschien kun je in de vakanties wel ponykampen begeleiden ergens?

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 07:26

Ik ben na de manege bij een andere manege gaan lessen, daarna een verzorgpony, leasepony, eigen pony en daarna ben ik ermee gestopt.

Wat ik ook leuk vond is een buitenrit boeken bij een stal, eens per maand of zo. Dat vond ik op een gegeven moment meer waard dan elke week manege les.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 08:00

Ik ging altijd tijdens de uren dat er geen lessen waren, naar de bak, kijken naar de ruiters die met hun privepaarden gingen rijden. En dan als ze klaar waren vroeg ik of ik het paard mocht uitstappen. Na het uitstappen liep ik mee met het afzadelen en op stal zetten en na een paar keer kijken wist ik precies hoe en wat dus dan ging ik helpen. Uiteindelijk gingen die eigenaren na het rijden in de kantine zitten en zette ik het paard weg. En uiteindelijk zeiden ze probeer eerst maar eens een rondje draf voordat je gaat uitstappen. Dat ging leuk dus de keren daarna gingen ze vaak even rijden en dan mocht ik daarna. Uiteindelijk ging ik overal mee naartoe, dus ik stapte ook uit op vreemd terrein, keek mee met hun dure lessen, mocht soms zelf ook op hun kosten een lesje doen. Na mijn 18e bijrijdpony genomen (en ja, voor betaald). Die naar de M2 gereden. Toen kon ik een gratis bijrijdpony krijgen. Die naar de Z gereden. Nog een paar keer gratis eentje naar de Z/ZZ gereden en daarna gingen mensen mij juist betalen om hun paard te rijden

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:02

Heel eerlijk, ik heb tijdens mijn studie ook een tijd veel minder gereden, simpelweg omdat ik het geld niet had. Miste ik het? Ja heel erg. Zeker omdat het een stress volle periode was, en rijden mijn uitlaatklep is. Uiteindelijk ben ik toch weer op een manege gaan rijden. Niet ideaal, maar voor dat moment de beste oplossing voor mij. Er komen echt wel weer kansen op je pad, als je ervoor open blijft staan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 09:12

Ik heb tijdens mijn studie en mijn eerste baan ook tussendoor weer bij maneges gereden.
Natuurlijk niet hetzelfde als wanneer je iedere dag kunt rijden maar ik kan niet zeggen dat ik me perse „ontgroeid“ voelde. Juist als je meer ervaring hebt kun je sommige manegepaarden nog verbazingwekkend goed aan het werk krijgen en dan laten de lesgevers je meestal ook wel gewoon een beetje zelfstandig rijden binnen de les.

Eefjebeefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 10:01

Je zou kunnen kijken of er stallen in de buurt zijn die een stalhulp nodig hebben? Mischien kan je daar wat mee bij verdienen en dat geld gebruiken voor een verzorgpony. Of miscien kan je in ruil voor de klusjes rijden?

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:24

Ik ben op de manege waar ik al vanaf mijn 6de jaar reed gaan helpen. Sochtends vroeg opstaan, direct paarden buiten, mesten, vegen, tuig poetsen ect. Elke dag zonder uitzondering. In ruil hiervoor mocht ik na een tijdje gratis meerijden in de les, mocht ik pony's die extra beweging nodig hadden vrijrijden, mee op buitenritten ect. Dit wel pas na een tijdje.

Ik deed zo goed als alle klusjes, niet voor ev beloning, maar gewoon omdat dat bij paarden hoort. En de manege eigenaar liet me ook steeds meer leuke dingen doen en rijden. Ik ben toen heel snel doorgegroeid, omdat ik meer lessen mee mocht rijden, en vaak mocht vrijrijden. Dit was een flinke verassing voor mij.

Toen had ik ineens 14 verzorgpony's. Dit was echt de meest leerzame periode.

Ik was toen 12 toen ik begon.

Ik was er elke dag bij, en ik paste het om mijn andere dingen heen. Heel vroeg opstaan, en savonds laat ook nog klusjes doen. Hard werken maar wel superleuk!

Het was wel een kleinschalige manege.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 11:36

Eén optie zie ik nog niet genoemd, eentje waarvan ik zelf ontzettend veel geleerd heb: een aantal maanden working student zijn. Zelf deed ik dit in de zomervakanties (en ook daarbuiten, want hé, vrij in te delen uren :-P) tijdens mijn studie.

Zeker als je in je examenjaar zit, heb je straks een langere periode aaneengesloten vrij.

Als working student kost het je (meestal) geen geld en kun je ontzettend veel leren.