Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
scrabbel schreef:Wat ik bijzonder vind is dat je 2 heel verschillende kanten laat zien op bokt. Aan de ene kant geef je aan dat je het leven niet trekt. Alles zwart is. Werken niet mogelijk. Communiceren niet mogelijk. Aan de andere kant zie ik meerdere keren per jaar op vakantie. Van alles ondernemen. Allerlei soorten paardensport volgen.
Er zijn zoveel mensen die in een zwart gat zitten. Niet instaat zijn al deze dingen te ondernemen. Sinds te moe om te eten, uit bed te komen etc. Er zijn mensen die werken, die graag deze energie hebben. De planning kunnen maken voor een vakantie. Energie hebben om alles in te pakken. Enthousiast zijn over al deze dingen.
Het zorgt ervoor dat ik het wel heel moeilijk vind om in te schatten hoe groot het zwarte gat voor jouw is en hoeveel het "normaal" voor je is geworden om je te verschuilen achter de psychische gevechten die je hebt gehad.
Citaat:Vakanties plannen is daarom een soort hobby geworden. Omdat ik het leuk vind om er graag de tijd voor te nemen, maar ook omdat ik graag ergens naar toe leef. Maar ook om even te fantaseren en te genieten, om even wat kleur te zien, voor heel even dan maar.
Ineke2 schreef:Citaat:Vakanties plannen is daarom een soort hobby geworden. Omdat ik het leuk vind om er graag de tijd voor te nemen, maar ook omdat ik graag ergens naar toe leef. Maar ook om even te fantaseren en te genieten, om even wat kleur te zien, voor heel even dan maar.
Dit geld eigenlijk voor alle mensen, maar als ik dan voor mezelf mag spreken. Ik spaar heel hard voor mijn vakanties. Dit jaar ben ik op vakantie geweest en daarvoor 5 jaar niet op een weekendje weg na. En die ene vakantie heb ik ontzettend naar uitgekeken, wat was ik blij dat eindelijk kon gaan! Uiteindelijk is het een vakantie met hindernissen geworden en heb ik 2x tranen met tuiten gehuild, omdat er dingen mis zijn gegaan die gewoon heel rot waren ( zoals o.a. mijn koffer die pas 6 dagen na aankomst arriveerde ) Toch heb ik er iets leuks van proberen te maken en de meeste tijd toch genoten van het mooie weer, de leuke sfeer en het lekkere eten.
Ik gun echt iedereen leuke vakanties, maar het steekt toch wel dat er donaties gevraagd worden voor een vakantie, terwijl het niet zo is dat je geen vakanties hebt.
Ineke2 schreef:Ik gun echt iedereen leuke vakanties, maar het steekt toch wel dat er donaties gevraagd worden voor een vakantie, terwijl het niet zo is dat je geen vakanties hebt.
Liselot schreef:Toen ik in mijn postnatale depressies zat kreeg ik ook vaak de opmerkingen waarom ik wel leuke dingen kon doen en niet kon werken. De leuke dingen kosten je energie, maar leveren ook energie op. Juist door die dingen te doen laad je je accu weer op en werk je weer aan het feit om überhaupt dingen te gaan doen. Dat moet je opbouwen en kan je niet zomaar ineens weer gaan doen. Door álle behandelaren, uwv coaches en re-integratie mensen wordt dit allemaal benadrukt.
Als je dit als mens niet kunt begrijpen kan ik alleen maar blij voor je zijn dat je je blijkbaar nog nooit zo gevoeld hebt
Earth schreef:(...) Ik was echt van het padje, dat was echt heel zwaar maar dat was ook goed. Want er moest wat los komen, er moest wat veranderen. De afgelopen tijd heb ik ontzettend vast gezeten, ik kreeg mezelf niet meer in beweging en dat hielp gewoon absoluut niet mee.
Citaat:De afgelopen dagen ben ik begonnen met een klein stukje wandelen, en dat werkte bijzonder want door letterlijk te bewegen, komt je brein ook in beweging. Ik merkte direct dat ik ook andere dingen wilde gaan doen, boodschappen, iets ophalen etc.
Citaat:Ik weet nu dat ik in beweging kan blijven, en dat ga ik er ook in houden.
Ineke2 schreef:Naar een verzorgpaard gaan is normaal gesproken ook iets leuks doen, maar is voor ts lastig qua communicatie en dan werkt dat weer tegenstrijdig. Het menselijk brein is soms erg lastig om te snappen.
scrabbel schreef:Liselot schreef:Toen ik in mijn postnatale depressies zat kreeg ik ook vaak de opmerkingen waarom ik wel leuke dingen kon doen en niet kon werken. De leuke dingen kosten je energie, maar leveren ook energie op. Juist door die dingen te doen laad je je accu weer op en werk je weer aan het feit om überhaupt dingen te gaan doen. Dat moet je opbouwen en kan je niet zomaar ineens weer gaan doen. Door álle behandelaren, uwv coaches en re-integratie mensen wordt dit allemaal benadrukt.
Als je dit als mens niet kunt begrijpen kan ik alleen maar blij voor je zijn dat je je blijkbaar nog nooit zo gevoeld hebt
Of er zijn mensen die zich zo slecht voelen dat zelfs dat niks meer oplevert.