Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elisa2 schreef:Verstandig TS! ik zou zeggen..mochten jullie het eens worden over de prijs laat het dier dan rontgenologisch doorlichten, rug en hals er bij. Waarschijnlijk is het beroerd gereden en daarom ook minder waard (no offence naar jou toe). De investering waar de eigenaar het over heeft zou hij er pas uithalen als het dier ook daadwerkelijk presteert en dus geklasseerde zou zijn in de sport. Voor nu is het alleen een belofte.
Elisa2 schreef:Verstandig TS! ik zou zeggen..mochten jullie het eens worden over de prijs laat het dier dan rontgenologisch doorlichten, rug en hals er bij. Waarschijnlijk is het beroerd gereden en daarom ook minder waard (no offence naar jou toe). De investering waar de eigenaar het over heeft zou hij er pas uithalen als het dier ook daadwerkelijk presteert en dus geklasseerde zou zijn in de sport. Voor nu is het alleen een belofte.
martine0503 schreef:Ik dacht te lezen dat ts al betaalt om te rijden en zelf de lessen bekostigt. Ik vind dat je dit best mee mag nemen in de prijs. Lessen zorgen ervoor dat paard beter wordt. Je eigen investering dus en je betaalde al (deels) mee in de overige kosten.
Daargaanwe schreef:pluisje88 schreef:Ik zou je aanraden om te testen op pssm zoals eerder gezegd. Mocht hij positief zijn en je hem alsnog zou willen hebben dan kan dat zeer gunstig uitpakken voor de aanschafprijs. De vraag is of je bewust een pssm er moet willen kopen, maar oké.
Bedankt voor de tip. Ik ga me er even in verdiepen.
Elin_ schreef:Daargaanwe schreef:Bedankt voor de tip. Ik ga me er even in verdiepen.
Nou begin daar niet aan.. ik dacht het ook ff te doen. (Niet bewust gekocht, kwam er later achter) maar dat is altijd blijven kloten met goede en slechte periodes. Veel geld kwijt aan supplementen. Je moet een fijne pension stal hebben die alle wensen tegemoet komt en je hebt nooit een gezond paard.
pluisje88 schreef:Ik heb ook een pssm2-er. Wist ik niet van te voren. Toevallig ben ik gezegend met veel inzicht en een hoge mate van bewustzijn zodat ik redelijk in staat ben om haar aan de gang te houden maar het is en blijft drama. Eventueel toekomstige paarden worden vooraf getest. Zijn ze positief, dan wordt het niet mijn paard..
chevax schreef:Ik vind het hartstikke kwalijk wat TS hier doet: filmpjes van een paard dat niet te koop staat aan iedereen die het maar wil zien doorsturen. De eigenaar weet van niks en half Bokt krijgt filmpjes van zijn paard te zien.
*edit* als ik de eigenaar van dit paard was, verkocht ik het nooit van m'n leven meer aan TS. TS laat zijn paar door iedereen beoordelen, los van of iemand daar wel de kennis en ervaring voor heeft. Ik denk dat TS dit vooraf niet goed heeft overdacht.
Daargaanwe schreef:chevax schreef:Ik vind het hartstikke kwalijk wat TS hier doet: filmpjes van een paard dat niet te koop staat aan iedereen die het maar wil zien doorsturen. De eigenaar weet van niks en half Bokt krijgt filmpjes van zijn paard te zien.
*edit* als ik de eigenaar van dit paard was, verkocht ik het nooit van m'n leven meer aan TS. TS laat zijn paar door iedereen beoordelen, los van of iemand daar wel de kennis en ervaring voor heeft. Ik denk dat TS dit vooraf niet goed heeft overdacht.
Wat je suggereert is nogal overdreven en totaal uit verband gerukt. Ik ben op zoek naar bruikbare feedback en wellicht vier a vijf mensen hebben het filmpje gezien, lijkt me dat Bokt uit meer mensen dan tien bestaat toch. Daarbjj vraag ik mij af of jij bijvoorbeeld nooit filmpjes hebt laten zien van een paard dat potentieel wil kopen aan andere, want dat komt in principe op hetzelfde neer.
chevax schreef:Ja, aan mensen die ik ken en waarvan ik weet dat ze de kennis hebben om het juist te beoordelen. Maar dat is het punt niet. De eigenaar gunt jou iets en ipv je twijfelpunten met hem te bespreken, open je een topic over zijn paard. Een paard dat eigenlijk niet te koop staat, maar dat de eigenaar jou gunt. Het zal misschien iets van deze tijd zijn en ik ben ouderwets, maar ik vind dit niet de manier om met elkaar om te gaan.
Ik hoop voor je dat je een goede beslissing neemt, gebaseerd op juiste adviezen. Succes.
Daargaanwe schreef:Amber_anne schreef:Stille meelezer, spannend TS
Wat ga je allemaal laten keuren?
Ik ga voor het hele pakket haha. Klinisch, rx rug, benen, hals en misschien nog een echo rug.
Daargaanwe schreef:We zijn overeengekomen tot de prijs. Nu laten keuren en op zoek naar een stal meer in de buurt:)
chevax schreef:Ik vind het hartstikke kwalijk wat TS hier doet: filmpjes van een paard dat niet te koop staat aan iedereen die het maar wil zien doorsturen. De eigenaar weet van niks en half Bokt krijgt filmpjes van zijn paard te zien.
Kabayo schreef:Ik zou inderdaad als eerste zelfs de pssm testen doen... daarna de rest gaan keuren
Spannend ts. Hopelijk is ie gezond en snel van jou!