Het leed dat pony verkopen heet. De meest rare vragen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:53

Afanaisa91 schreef:
Andersom heb ik ooit een paard laten staan, omdat de eigenaar beweerde dat ‘dit paard zo slim is dat hij z’n bemerkingen bij de klinische keuring fakete, omdat hij de situatie helemaal overziet en eigenlijk niet verkocht wil worden’.

:wave:

Kijk, dat is precies het soort paard dat ik zoek :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:57

Lieser schreef:
Afanaisa91 schreef:
Andersom heb ik ooit een paard laten staan, omdat de eigenaar beweerde dat ‘dit paard zo slim is dat hij z’n bemerkingen bij de klinische keuring fakete, omdat hij de situatie helemaal overziet en eigenlijk niet verkocht wil worden’.

:wave:

Kijk, dat is precies het soort paard dat ik zoek :D

Maar dat paard wil niet verkocht worden,dus dan is het beter dat de eigenaar hem zelf houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:57

anjali schreef:
Maar die pony was voor mijzelf hoor en ik had wel al decennia ervaring. Maar ik woonde samen met mijn moeder dus zelfde telefoonnummer en zij nam de telefoon op.Zij was meer van de honden en katten.

Ohh maar ik bedoelde jou ook niet hoor! Alleen maar grappig dat voorbeeld van je moeder hahaha. _O- Doelde vooral op de voorbeelden van TS, als het hun dus lukt een pony te krijgen dan komen ze niet in een paradijs terecht als ik die voorbeelden zo lees. Als je al de aanschafprijs niet kan betalen hoe ga je die pony onderhouden dan. :=

jitskenienke

Re: Het leed dat pony verkopen heet. De meest rare vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:03

Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn veulen ook goedkoper heb gekocht dan de vraagprijs. Hij was ook iets boven mijn budget maar uiteindelijk zijn we samen tot een eerlijke prijs gekomen. (geen sportpaard hoor en scheelde bijna niks met de vraagprijs)

Maarja ik ben helemaal happy en kan zeker mijn paarden onderhouden ookal was hij iets boven mijn budget. Ik voel me wel heel schuldig nu ik al jullie berichtjes lees haha

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:04

Maar lager dan de vraagprijs is wat anders dan schandalig laag bieden. En dan ook nog boos worden als het een nee word.
Of er een heel zielig verhaal bij maken want je bent toch al zo verliefd op dat paard wat je nog eens niet kent.
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 31-03-22 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

RytirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:05

Wat een voorbeelden :=

Ik had ooit mijn merrie te koop, ook wat bizarre dingen mee gemaakt. Er stond dat het een e pony merrie was van 1.565. Komt er iemand langs, kijkt er naar; nee veel te klein en weg was ze. Ga dan niet kijken bij een (grote) e pony. Ook een opa met zijn kleinkind. Bood de slachtprijs want op een van de verkoopfotos stond haar been niet goed dus dat was vast een gebrek... Ze verzette alleen een been. En idd die kinderen die gewoon gratis willen rijden >;) .

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:06

Jaren geleden gingen we bij een paard kijken. Leuk dier, precies wat we zochten. De eigenaresse moest hem verkopen vanwege echtscheiding enzo. Paard stond nog bij haar ex. Maar ze wilde hem niet kwijt. Zij reed hem voor en: onregelmatig. Zelf nog even gereden en ja liep niet goed. Zij zei dat hij net naar de smid was geweest en de bak was mul. Ik moest over 2 weken nog maar eens contact opnemen en dan kon ik hem eventueel op proef krijgen. Uiteindelijk hield ze hem zelf. Paar jaar later kwam ik toevallig weer met die vrouw in contact en ze vertelde dat ze tegen haar paard had gezegd dat als het hem niks leek, hij dat moest laten merken. Dat deed hij dus door slecht te gaan lopen. Na die keer dat wij er waren geweest heeft hij nooit meer een pas kreupel gelopen. Ze heeft er nog jaren plezier van gehad. Dat was niet het paard voor ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:06

DuoPenotti schreef:
Maar lager dan de vraagprijs is wat anders dan schandalig laag bieden.
Of er een heel zielig verhaal bij maken want je bent toch al zo verliefd op dat paard wat je nog eens niet kent.

Precies. Ik heb het daarom ook over de voorbeelden die ts noemt. Zoals in een jaar betalen. Dat betekend dus eigenlijk even heel zwart wit gezien dat je 1/12e deel van het bedrag hebt nu? :+

Dus Jitsjieneke, door mij hoef je je niet schuldig te voelen hoor haha. :)

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:19

We hadden hier laatst mensen die een van de paarden wilde kopen voor hun kind want het was zo'n mooi maatje. Merrie in kwestie is hier weide versiering omdat ze erg angstig is en vroeg of laat bij iedereen in blinde paniek begint te rennen. Niet de beste keus voor een jong kind :') .

Ik vond met verkoop vooral de mensen irritant waarmee je afspraak maakt voor bezichtiging en dan komen ze niet opdagen :x , zo onfatsoenlijk.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:19

Misty12 schreef:
Jaren geleden gingen we bij een paard kijken. Leuk dier, precies wat we zochten. De eigenaresse moest hem verkopen vanwege echtscheiding enzo. Paard stond nog bij haar ex. Maar ze wilde hem niet kwijt. Zij reed hem voor en: onregelmatig. Zelf nog even gereden en ja liep niet goed. Zij zei dat hij net naar de smid was geweest en de bak was mul. Ik moest over 2 weken nog maar eens contact opnemen en dan kon ik hem eventueel op proef krijgen. Uiteindelijk hield ze hem zelf. Paar jaar later kwam ik toevallig weer met die vrouw in contact en ze vertelde dat ze tegen haar paard had gezegd dat als het hem niks leek, hij dat moest laten merken. Dat deed hij dus door slecht te gaan lopen. Na die keer dat wij er waren geweest heeft hij nooit meer een pas kreupel gelopen. Ze heeft er nog jaren plezier van gehad. Dat was niet het paard voor ons.

Of ze voelde zelf niet wanneer hij kreupel was?

Jaren terug ook zo'n bijzonder verhaal.
Paard stond te koop en ik ging kijken.
Mensen lagen ook in scheiding en alles ging eruit.
Maar de vrouw had op dat moment een blessure dus de man deed de verkoop.
In die tijd had ik nog wat meer lef dus zonder voorrijden probeerde ik hem en ook echt kreupel.
Jammer want leuk paard.
Kreeg ik op dat moment te horen, wil je hem dan nu niet meteen op proef, kun je zien of hij kreupel blijft.
En komt mij wel goed uit want moet voor het werk naar het buitenland en weet niet wat ik met het paard moet doen :wow:

Dus oke, doen we dat maar zo'n leuk paard.
Komen we daar, niemand aanwezig. Lag wel een briefje in stal.
Neem hem maar mee, dit is mijn telefoonnummer als er wat is...
:wow: :wow: :wow:
Die man wist niet hoe ik heette, waar ik woonde, niets!!
Heb op datzelfde briefje mijn gegevens maar geschreven.....

Paard heb ik enkele weken gehad, maar bleef helaas kreupel.
Later heb ik hem hier op bokt nog gezien en ook gelezen dat hij is ingeslapen omdat er iets aan zijn schouder mis was.
Echt zonde want een liever paard vond je niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:21

jitskenienke schreef:
Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn veulen ook goedkoper heb gekocht dan de vraagprijs. Hij was ook iets boven mijn budget maar uiteindelijk zijn we samen tot een eerlijke prijs gekomen. (geen sportpaard hoor en scheelde bijna niks met de vraagprijs)

Maarja ik ben helemaal happy en kan zeker mijn paarden onderhouden ookal was hij iets boven mijn budget. Ik voel me wel heel schuldig nu ik al jullie berichtjes lees haha

Ik heb nog nooit maar 1 cent van de vraagprijs afgekregen.Ik kan dat niet. Maar de boeren die ik ken betalen echt de volle prijs niet,die bieden altijd minder.Dat hoort ook wel een beetje bij de handel.Een boer die ik kende ging kijken bij een paard en deed dan een bod.De verkoper vond dat te laag en de boer ging naar huis. S,avonds belde de verkoper dan dat hij hem toch kon krijgen voor dat bod.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:31

pluklief schreef:
We hadden hier laatst mensen die een van de paarden wilde kopen voor hun kind want het was zo'n mooi maatje. Merrie in kwestie is hier weide versiering omdat ze erg angstig is en vroeg of laat bij iedereen in blinde paniek begint te rennen. Niet de beste keus voor een jong kind :') .

Ik vond met verkoop vooral de mensen irritant waarmee je afspraak maakt voor bezichtiging en dan komen ze niet opdagen :x , zo onfatsoenlijk.

Ja dat laatste vind ik ook onfatsoenlijk.Als je niet meer wilt even afbellen dan. Andersom komt ook voor,dat je een paard wil gaan bezichtigen en dat hij al verkocht is als je aankomt.Dat laatste heb ik gehad maar het was wel bij een handelaar zodat ik nog andere kon zien maar daar kom je dan eigenlijk niet voor.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:46

jitskenienke schreef:

Iets lager dan de vraagprijs vind ik iets anders dan 4.000 euro bieden voor een ID die 17.500 euro moet kosten :D (zag ik net op mp)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:55

Ik ga binnenkort onze jonge ruin te koop zetten, maar ik wordt echt niet vrolijk van jullie verhalen. Heb er nu al stress van. Ik denk dat ik dat toch maar niet zelf ga doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:58

Wij hadden kopers bij onze Harlinger, jong en druk was hij. Komt er een vrouw op teenslippers,dus ik zeg nou dat is best gevaarlijk. Oh nee hoor dat komt goed, wat een schatje is het. Houd hij van mannen, dus ik ja hoor. Oh nou dat is fijn, ik heb namelijk reuma dus mijn man zal hem dan op stal zetten. Een klein dun mannetje was het, ik vraagt heeft u hulp?

Hoezo hulp, nou hij is erg sterk hoor. Oh maar mijn man ook, kijkt de man bedenkelijk mij aan. Mag hij brood vraagd de vrouw, ik gaf aan dat hij dat niet nodig heeft. Oh maar wij willen op onze oude dag graag liefde geven, en dan ga ik een praatje met hem maken en dan geef ik hem wat lekkers dat mag toch wel?

Ik vraag wie gaat er op rijden, oh ja daar moeten we nog voor kijken. Als ik rijd kan ik daar na een week niet lopen. Ik nog extra benadrukt dat hij sterk druk en jong was. Oh geen probleem zegt die vrouw aandacht en een praatje werken altijd. Wat was ik blij dat ze later belde en door gaf, we zien er toch vanaf.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:00

Babootje schreef:
Ik ga binnenkort onze jonge ruin te koop zetten, maar ik wordt echt niet vrolijk van jullie verhalen. Heb er nu al stress van. Ik denk dat ik dat toch maar niet zelf ga doen.

Dat snap ik,maar als je het een ander laat doen ben je daar meestal wel geld aan kwijt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:07

anjali schreef:
Babootje schreef:

Dat snap ik,maar als je het een ander laat doen ben je daar meestal wel geld aan kwijt.

Meestal 10% van de verkoopprijs. Maar het scheelt wel heel veel stress.
En ALS we het zelf doen (want ik niet denk) dan zal ik stevig doorvragen en in de meeste gevallen "nee" verkopen. Het is geen paard voor een amateur en verkopen doe ik dus het liefst aan een professioneel adres.
Dan heb je iemand nodig met een goed netwerk.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:15

Of van die mensen die dan je pony eerst gaan afkraken en dan lager gaan bieden. Ik had een bom bom bomproeve d pony met heel bijzonder kleurtje. Ze kon alles, was doodbraaf maar mistte wel 1 oog. Hier had ze verder geen last van en het was de braafste pony die ik ooit gezien had. Krijg je dit soort berichten.
Afbeelding

Maar voor deze pony kwamen ook mensen kijken die zo apart waren. Een moeder met twee kids en een vriendin van haar. Kind ging rijden, was zogenaamd heel ervaren maar kreeg liep te schoppen en te trekken en te doen. Andere kind ging tijdens het rijden in onze privé tuin lopen klooien, daar wat van gezegd, maar moeder haalt m niet op. Vervolgens wilden we nog even voorrijden om te laten zien wat ze onder een wat meer ervaren ruiter kon. Liep die moeder weg met haar kinderen om de telefoon op te nemen. Oké, dat kan, maar na 10 minuten waren ze nog niet terug. Wij dus pony afgezadeld , ik ga niet voor Jan joker rijden. Waren ze daar geïrriteerd over….
Wij gezegd dat we er nog even over wilden nadenken. Uiteraard niet aan hen verkocht. Gelukkig is ze een week later naar een superplie lek verhuisd. De aanhouder wint!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:20

Oh wauw, ik val van de ene verbazing in de andere. Wat kunnen sommige mensen toch dom zijn...

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:22

marleen_usar schreef:
Wij hadden kopers bij onze Harlinger, jong en druk was hij. Komt er een vrouw op teenslippers,dus ik zeg nou dat is best gevaarlijk. Oh nee hoor dat komt goed, wat een schatje is het. Houd hij van mannen, dus ik ja hoor. Oh nou dat is fijn, ik heb namelijk reuma dus mijn man zal hem dan op stal zetten. Een klein dun mannetje was het, ik vraagt heeft u hulp?

Hoezo hulp, nou hij is erg sterk hoor. Oh maar mijn man ook, kijkt de man bedenkelijk mij aan. Mag hij brood vraagd de vrouw, ik gaf aan dat hij dat niet nodig heeft. Oh maar wij willen op onze oude dag graag liefde geven, en dan ga ik een praatje met hem maken en dan geef ik hem wat lekkers dat mag toch wel?

Ik vraag wie gaat er op rijden, oh ja daar moeten we nog voor kijken. Als ik rijd kan ik daar na een week niet lopen. Ik nog extra benadrukt dat hij sterk druk en jong was. Oh geen probleem zegt die vrouw aandacht en een praatje werken altijd. Wat was ik blij dat ze later belde en door gaf, we zien er toch vanaf.

Dat zijn mensen die zichzelf overschatten.Duidelijk geen match met jouw jonge paard.Maar,op ieder potje past een dekseltje!

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:23

Ik heb vorig jaar een pony verkocht waar één hele nuchtere dame kwam kijken. Ging leuk met de pony samen en leek me een fijne match. Op één onderdeel was ze echter in mijn ogen iets te nuchter: ze vond afstamming en ras helemaal niet boeiend en was dus ook niet van plan om maar één cent meer te betalen dan ze zelf noodzakelijk vond. :D

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:47

Ook zo irritant. Ik ging ooit naar een paard kijken. In die tijd was er nog geen mobiele telefoon of internet maar ze hadden wel mijn vaste telefoonnummer. Helemaal naar de andere kant van het land gereden om vervolgens te horen te krijgen dat het paard de dag ervoor verkocht was en die avond opgehaald zou worden. Flink balen want het was precies wat ik zocht.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:24

Ik had ooit potentiële kopers... Ze kwamen van 1.5 uur rijden aan, keken naar het paard, stak hun hand uit(Waar paard vriendelijke aan snuffelde) en zeiden 'nee, dit is geen match'. Ze voelde geen klik, zonder ook maar met het dier gewandeld te hebben. Vertelde vervolgens dat ze al 3 jaar op zoek zijn... Tja.
Schrik wel een beetje van de verhalen hier hoor. :+

Nynkex01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:50

Heb al aardig wat paardjes verkocht, maar ik moet zeggen dat het hier altijd best wel meevalt. Enige irritante was dat ik een keer een paard voor € 3000 op marktplaats had staan, dat iemand daar 1500 op bood, oké gaat nog, maar toen iemand anders 1501 en weer iemand anders 1502, dat ik echt dacht van hou even op!
Dat mensen geen kapitaal voor een paard neer willen leggen hoeft trouwens niet te betekenen dat ze het niet kunnen onderhouden of geen geld hebben. Ik zoek op dit moment zelf ook een simpele pony, hoeft echt geen ster te zijn, om een beetje mee te hobbelen en waar mijn nichtjes op kunnen rijden. Ik weiger om daar € 8000 voor te betalen, terwijl ik het geld best wel heb liggen voor het geval er medische kosten zijn aan de paarden. Ik vind dat gewoon te idiote bedragen, vijf jaar geleden hartstikke leuk paardje gekocht voor € 2500, niks mis mee. Zoiets zoek ik nu weer, maar heb er geen haast bij zeker met de prijzen van dit moment niet. Dan wacht ik wel tot de prijzen weer zakken, of er moet iemand komen die me zo’n pony gunt en een goed plekje belangrijker vindt dan de prijs

Hoihoi10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 19:53

flinders schreef:
roxiie schreef:

Prijs (of in elk geval een richtprijs) erbij zetten
Hogere prijsklasse is voor mij te vaag €30.000 en €60.000 is beide hogere prijsklasse maar wel een flink verschil.

Daar heb je gelijk in, alleen vind ik voor een pony boven de €10.000 al een hogere prijsklasse. Paarden meer vanaf €30.000 denk ik? Maar wanneer je dan boven de €50.000 zit voor een paard zet je hem meestal niet op sporthorses :j

Dat is echt al lang niet meer zo. Pony’s zijn zo ontzettend duur op dit moment. Denk bijna duurder dan paarden.