Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Snollygoster schreef:Ik heb nog drie maanden ademruimte en hoef gelukkig de beslissing niet nu meteen te maken, die luxe heb ik wél nog. Tot die tijd komt mijn paard absoluut niks te kort.
hagelslag schreef:Jeetje mensen, even rustig.
Ze heeft net een paard verloren door koliek.
Mag ze hier ook wel even om rouwen?
Ik snap dat ze even niks wil qua paarden.
Toen mijn shettie overleden was, ben ik ook 1 maand ofzo niet naar stal gegaan.
Geef het even tijd, en bedenk wat je zelf kunt en eerlijk vind tegenover je "oude" paard
Ibbel schreef:Er zijn maar heel weinig mensen die vooraf nadenken over: ga ik voor een kolieloperatie mocht ik voor die keuze staan en er zijn al helemaal verdomd weinig mensen die op het moment dat ze die keuze onder tijdsdruk moeten maken, dat nog nuchter kunnen doen. Dus met alle respect, dat TS de consequenties van: 'ja, ga alsjeblieft opereren, red haar' niet overzien heeft op dat moment kan je haar niet kwalijk nemen.
n.
Snollygoster schreef:Bedankt voor de reacties allemaal en de lieve PB’s die ik heb ontvangen.
Ondertussen heeft een potentiële nieuwe bijrijder zich aangeboden waarbij er volgende week een kennismaking plaatsvindt. Mijn ouders hebben ondertussen ook laten weten dat ze me financieel zullen steunen tot de rekening van de kliniek is afbetaald.
Is dit de beste oplossing? Misschien niet, misschien wel, maar ik heb alvast meer ademruimte tot die rekening is afbetaald en daarna kan ik de kosten zelf terug makkelijk op me nemen en mijn tijd nemen om te beslissen wat ik met Yutah ga doen. Ik heb gisteren mijn openingspost volop in paniekmodus geplaatst, ondertussen is de rust na het nieuws van de bijrijder al wat teruggekeerd en kan ik met meer zekerheid zeggen dat nu verkopen nog niet aan de orde is. Ik heb altijd het geluk gehad dat ik in mijn jaren in de paardenwereld nooit voor die keuze tot verkoop heb moeten staan, maar het zaadje is wel geplant met deze situatie, en misschien kijk ik over een jaar daar wel anders naar. Met de steun van mijn ouders kan Yutan voorlopig nog lekker blijven staan.
Elisa2 schreef:Hmja dat is zo, maar ik denk dat dit voornamelijk..."als" scenario's zijn. Dan had de TS ook voor een keuze gestaan maar was het misschien een andere keuze geweest. De sport merrie verkopen had er waarschijnlijk voor gezorgd dat de DA rekening in een klap betaald had kunnen worden en het oudje zou kunnen blijven staan.
Ik denk dat niemand anticipeert op enorm hoge DA kosten, en die kunnen snel oplopen. Als je het al vaker meegemaakt hebt dan trek je sneller een grens denk ik. Ik vind het vooral een hele verdrietige situatie voor de TS.
Snollygoster schreef:Bedankt voor de reacties allemaal en de lieve PB’s die ik heb ontvangen.
Ondertussen heeft een potentiële nieuwe bijrijder zich aangeboden waarbij er volgende week een kennismaking plaatsvindt. Mijn ouders hebben ondertussen ook laten weten dat ze me financieel zullen steunen tot de rekening van de kliniek is afbetaald.
Is dit de beste oplossing? Misschien niet, misschien wel, maar ik heb alvast meer ademruimte tot die rekening is afbetaald en daarna kan ik de kosten zelf terug makkelijk op me nemen en mijn tijd nemen om te beslissen wat ik met Yutah ga doen. Ik heb gisteren mijn openingspost volop in paniekmodus geplaatst, ondertussen is de rust na het nieuws van de bijrijder al wat teruggekeerd en kan ik met meer zekerheid zeggen dat nu verkopen nog niet aan de orde is. Ik heb altijd het geluk gehad dat ik in mijn jaren in de paardenwereld nooit voor die keuze tot verkoop heb moeten staan, maar het zaadje is wel geplant met deze situatie, en misschien kijk ik over een jaar daar wel anders naar. Met de steun van mijn ouders kan Yutan voorlopig nog lekker blijven staan.