Wat ik zocht, en wat ik werkelijk gekocht heb ..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:16

Ik zocht helemaal niks, aantal paarden gehad in mijn jonge jaren.
Dochter reed paard en mocht een lieve fjord gaan rijden.
Was echt niet op zoek naar eigen paard maar de fjord waar mijn dochter op reed kwam te koop en is nu al jaren mijn topper.
Braver vindt je ze niet .
Dochter rijd niet meer, maar deze lieverd gaat nooit meer weg.
Inmiddels is ze 20 jaar en ik hoop haar nog lang in mijn leven te hebben.

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Stripe000 op 08-10-21 17:19, in het totaal 2 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:17

Ik zocht een haflinger merrie die braaf was en al doorgereden met veel ervaring.

Ik kwam thuis met een tuiger x Gelderse x hackney ruin van 4 jaar oud, midden in z'n pubertijd :+ wel heel braaf maar het concentratie vermogen van een garnaal :')

Afbeelding

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 17:38

Haha, leuk topic! Nou mijn haflinger is en was een lot uit de loterij, <3 ik wilde al van kleins af aan een haflinger en ben echt gek op hem.
Shetlandertje is erbij gekomen als maatje, ik wilde een wat grotere voor de kar, helaas is onze 1 jarige hengst inmiddels uitgegroeid tot een echt 3 jarige...70cm... ruin. En dan ook echt zo slank gebouwd dat alles van mini-mini, net past. :evaw:

Mijn merrie daarintegen, ik wilde eigenlijk een ruin, een spotieve om toch eens te gaan crossen, een wat groter paard waar ik mooi op kon met mijn 1.68. Terwijl mijn 5jarige haflinger de tijd kreeg om beleerd te worden.
Laten we zeggen dat het een 16 jarige tinker merrie is geworden met trekpaard hoeven, :') Springen kan ze wel, zwemmen en voor de duvel niet bang, dus ook een lot uit de loterij.
Uiteindelijk hardstikke blij met mijn koudbloed kuddetje, <3.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:05

Wat ontzettend leuk! Hoop dat jullie er veel plezier van gaan hebben :)

Ik had een arabische kruising (gekocht als KWPN :') ) op stal staan met 4 witte benen en een brede witte bles. Daar viel ik ook echt voor (niet dat ik haar gekozen had, maar toch ze was wel voor mij). Ik wilde graag een Quarter of Paint met heel veel wit er bij. Een beetje een Gunner ofzo, weet je wel.

Afbeelding

Het enige wit is op haar voorhoofd :Y) Maar het is een wereldmerrie. Sinds een maand oud mijn maatje, ondertussen is ze 11.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:15

Ik wou graag een brave max 6 jr oud, goed zadelmak en maximaal 1.60.

Kwam thuis met een 2.5 jarige onbeleerde hengst die uitgroeide tot een fors paard van 170 en eigenlijk veel te groot voor mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Birgit01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:24

Afbeelding
Ik wilde geen schimmel en geen merrie, bij voorkeur een jaar of vijf. Het werd een 2 jarige connemaramerrie.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 18:41

Hier zocht ik een ruin tussen de 5 en 7 jaar die wel iets gezien had. Braaf was voor zijn leeftijd. Maar nog wel wat dressuurmatig werk in mocht zitten. Met potentie tot boven gemiddeld dressuur paard. Liefst tussen de 1,60 en 1,65.

Kwam thuis met een neurotische (pis)merrie, bijna 1,80 groot.10 jaar oud en kende bijna niks. Het enige wat klopt is dat ze dressuur paard op papier is. O:)

Soms kom je een paard tegen. En moet het gewoon zo zijn. Ze is al bijna 5 jaar mijn trouwe maatje, heeft geen dressuur hekjes gezien. Maar wel veel balken en ondertussen best stabiel en braaf. :+

Bunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:19

Bottles schreef:
Heel leuk dit!
Ik wilde een lekker klein paard, want ben zelf klein. En absoluut geen schimmel!!
Dus nu uiteraard 2 schimmels van 1.80m in de wei :+
[ [url=m/hgGj9w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha, volgens mij heb ik jouw paard in de wei staan dan. Ik wilde een schimmel van tegen de 1.80... en ik kwam thuis met een bruine van 1.60. :D

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 19:58

Ik wilde:
- Tinker of PRE
- Schimmel/ zo veel mogelijk wit
- Merrie

Mijn vriend wilde:
- Fries
- Gitzwart
- Hengst

Ons paard:
- Tinker x Fries
- Zwartbont
- Ruin

Afbeelding

Conclusie: We kunnen goed compromissen sluiten _O-

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:15

Ik wilde een schimmel, ruin rond 170 m.
Kreeg een vos van 162, wel een ruin. 16 jaar mijn megaknollie geweest.
Afbeelding

Weer op zoek, nu wilde ik een vos, rond 160, met bekende afstamming, warmbloed liefst kwpn, niet van een handelaar en al helemaal niet van de buurman van stal.
Dus heb ik nu een schimmel, uit de Belgisch trekpaard merrie van de buren met een niet goedgekeurde kwpn hengst die hij van de markt had, zonder afstamming op papier. Hij is 1,67 m hoog en komt van de buurman van stal..

Afbeelding

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:29

Ik zocht een D pony. Liefst vos en beleerd. Haflinger of Newforest met mooi papiertje.

Het werd een bonte merrie van 2 jaar. Hartstikke groene kruising fries x friesxkwpn. Ze is 1,60m. Het was de bedoeling om haar te beleren en een mooi plekje voor haar te zoeken. Het ging alleen allemaal niet makkelijk en ondanks bloed zweet en tranen kunnen we nu perfect samen. Ze is alleen nog steeds niet makkelijk maar, 11 jaar later is ze er nog steeds en ze blijft. Ze heeft ook een veulentje gekregen dit jaar en die is exact wat ik vroeg.

Even later kocht mijn zusje dus de Newforestpony D merrie, vos met veel wit en een heel mooi papier. Geweldig makkelijk karakter. Eigenlijk precies waar ik van droomde. Zo heb ik van alles een beetje.
Afbeelding

MissyNr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:43

Goh wat een leuk topic!

Mijn bijdrage. Ik zocht:
- warmbloed ruin
- jaar of 10
- liefst zwart
- dressuur-talent

En ik kocht:
Afbeelding

Een 6 jarige bruine Quarter merrie :) Inmiddels 7 jaar m'n paarden-soulmate dus ik klaag niet

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:47

Ik zocht een haflinger of haflinger kruising.

...ik vond een new forest kruising. Tenminste 1 woord goed :') Dit was de foto bij haar advertentie. Hoe vaak ik daar op geklikt heb, om te bedenken 'nee, ik wil geen sportpony'...omdat ze vlak bij mijn werk in de buurt stond gaan kijken zodat ik zeker wist dat zij het echt niet was... Zij was het :+
Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:51

Wij (mijn pa en ik)gingen kijken voor een redbourbon kalkoenhaan, en kwamen thuis met een 2,5jarige haflingerruin. :+ (en kalkoen) Ik zal nooit vergeten dat mijn moeder bij thuiskomst zei: "ik kan jullie ook niet alleen op pad laten.." Inmiddels al 23 jaar bij ons. :j Hij heet Maestro, mn boktnaam ook gelijk verklaard :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door maessie op 08-10-21 20:54, in het totaal 2 keer bewerkt

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:51

maessie schreef:
Wij gingen kijken voor een redbourbon kalkoenhaan, en kwamen thuis met een 2,5jarige haflingerruin. :+ (en kalkoen) Inmiddels al 23 jaar bij ons. :j
[ [url=m/wQEULc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jij wint :')

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:54

maessie schreef:
Wij gingen kijken voor een redbourbon kalkoenhaan, en kwamen thuis met een 2,5jarige haflingerruin. :+ (en kalkoen) Inmiddels al 23 jaar bij ons. :j
[ [url=m/wQEULc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat vind ik de beste tot nu toe! (Ik neem aan dat redbourbon kalkoen geen paardenras is? :D )

Qimm

Re: Wat ik zocht, en wat ik werkelijk gekocht heb ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:55

Hahaha ok, dat is wel het allerverst af van je intentie :')

Mellers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 20:55

Ik zocht eigenlijk geen paard en al helemaal geen veulen. Nu heb ik sinds een paar maanden een super leuke barock pinto jaarling die ik per toeval tegen kwam op marktplaats en natuurlijk niet kon laten staan :D

Afbeelding
Afbeelding

caro29

Re: Wat ik zocht, en wat ik werkelijk gekocht heb ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:00

Ik zocht een 4/5 jarige goed doorgereden ruin bij voorkeur schimmel of bruin. Ik kom thuis met een net aangereden grote vos merrie. Ja. Alle clichés mbt vos merries zijn waar

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:01

Wat ik zocht:
- minimaal 6 jaar max 12 jaar
- ruin
- minimaal 1m55 max 1m70
- zadelmak en goed doorgereden
- geen schimmel
- tinker, fjord, fries of haflinger
- liefst BWP, Groninger of iets met Duits (liefst trakhenner) bloed
- lief, geen dominant type

Waar ik mee thuis kwam:
- ruin
- draver
- donkerbruin
- +- 1m65-1m70
- 3 jaar
- lief en niet dominant
- onbeleerd

Paar puntjes dus afgevinkt maar een aantal toch mis :+

Maar oh zo lief... Echt een zachtaardig mensgericht paardje. Die zachte blik had me gewoon meteen te pakken.
Afbeelding

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:02

Tango haha nee, is een zeldzame kalkoen kleurslag. (Mijn vader fokte vroeger met oa kalkoenen)

Zo leuk dat iedereen met wat anders thuiskomt wat vervolgens toch prima blijkt te passen. :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:14

Autumnn schreef:
Hé, dit was mijn idee :Y)
Dan zal ik zelf ook wel meedoen:

Ik zocht:
Vos
Merrie
Tussen de 4 en 9
Minimaal 1.65
Minimaal zadelmak
Geen koudbloed

Kwam thuis met:
Ruin
Schimmel
1.61
PRE
Net zadelmak
10 jaar

[ [url=m/QxSjUx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik kan mijn post niet meer aanpassen maar wat ik absoluut niet wilde qua kleur was een schimmel. :Y) dus ik heb nu een schimmel :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:17

Ik wilde sowieso een merrie vanwege het karakter, wilde absoluut geen ruin. Het liefst een quarter, western gereden, of een ander wat groter paard. Geen bruine en al helemaal geen vos!

En nu staat dit kleine IJslander mormel hier bij mij op stal. Een ruin en vos :')
Afbeelding

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:19

Na het overlijden van onze vorige merrie (bruine kwpner, 1,76 en ontzettend makkelijk paard) wilde mijn moeder op zoek naar een soortgelijk merrie.

Eisen:
- ongeveer 1,76
- bruine merrie, absoluut geen wit/schimmel
- makkelijk door iedereen te rijden
- leeftijd niet belangrijk.

Het werd uiteindelijk een few spot merrie met een flinke looplust (maar o zo lief en eerlijk). Nu al 14 jaar mijn poepie <3

Afbeelding

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 21:21

Ik wilde: een Fjord met een apart kleurtje (gra of rood) of een andere koudbloedpony met een speciaal kleurtje. Niet iets “standaards”.

Ik kocht: ras met gelimiteerde kleuropties :+
Afbeelding