Sjuimpje"]
[quote="pegassa schreef:Jij hebt zeker nog nooit blaren gehad van nieuwe schoenen waarop je 30 kilometer moet lopen????
Wat een klinklare onzin zeg!!!
ik vind dus dat een paard er wel vanaf stap 3 er goed op moet lopen (logisch dat hij de eerste paar passen wat onwennig is).
Van een nieuw zadel accepteren we ook niet dat het paard eerst drukkingen krijgt, niet als het een dressuurzadel is, een springzadel, een westernzadel of een boomloos zadel.
Ik heb verschillende paarden (bijna al mijn paarden) gehad die bij mij hun eerste ijzertjes onder kregen en die paarden liepen geen van allen onwennig, sterker nog, de bewegingen kwamen alleen maar beter tot hun recht.
[/quote]
Helemaal mee eens. Bovendien kun je een mens met nieuwe schoenen ook niet vergelijken met een paard... (en dan nog, als ik nieuwe schoenen koop lopen ze ook meteen goed... Tenzij het om de goedkopere schoenen gaat, maar schoenen die ik nog maar net heb moeten ook meteen lekker lopen) Bij een paard komen er trouwens nog veel meer aspecten kijken bij het lopen dan bij mensen... (en hoevaak kopen mensen niet schoenen die eigelijk niet passen?!)
Misschien dat een paard wel net even iets langer moet wennen, als ie net van de ijzers afkomt is lopen op zo'n schoen toch wel even vreemd, maar als een paard na een week nog niet lekker loopt klopt er echt iets niet aan de schoenen.
, maar toen ik ze goed ingelopen had (waar inderdaad een paar maanden overheen gingen) waren het mijn favoriete schoenen en ik heb ze maar liefst 10 jaar gedragen.