Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joy is de laatste maanden echt gegroeid en haar training gaat zo goed!
Met echt reinjng zijn we nog niet bezig hoor, maar af en toe een stopje uit de galop wordt meegepakt. Ik rijd nu zelf door mijn zwangerschap niet, maar Joy wordt getraind door mijn instructrice en bijrijdster. En dat doet haar zeker goed

Ik heb mijn merrie in december gekocht met 2,5 jaar. Ik heb sinds ik haar heb meerdere plannen en doelstellingen gehad en er is maar 1 die voor mij werkt namelijk: Ik doe alles wanneer zij er klaar voor is. Ik weet dat dit een lastig antwoord is want hoe geeft ze dat dan aan? Sommige dingen kan ik heel goed merken zoals de duur van een longeer sessie. Ze luistert namelijk perfect naar stemhulpen, op het moment dat dit afneemt ze naar buiten gaat kijken en ze de hoeken niet meer netjes rond doorloopt is de energie op en stop ik. Bij gewoon longeren is dat momenteel een half uur, als ik daarbij balkjes draaf een kwartier tot 20 minuten. Qua inrijden kijk ik bijvoorbeeld meer naar bespiering en groei en hoe goed ze focust op mij. Een grote slungel zou ik nooit inrijden met 3. Toen ik haar kreeg ben ik echt bezig geweest met vertrouwen en alles op de grond kunnen. Zoals vast staan, meelopen, in haar eentje mee naar buiten in bos, over de weg, over het spoor, langs vrachtwagens etc. met andere naar buiten en dan rustig bij me blijven als de rest weg gallopeerd, naast de fiets mee naar buiten en dan stap draf op commando. Gewassen worden, over der rug hangen met mijn arm tijdens wandelen, zowel rechts als links kunnen lopen/fietsen. Heel veel dus haha. Ze heeft ook bitje in gehad en zadeltje op haar rug. Ik heb haar vandaag voor het eerst getoileteerd en dit ging zo goed. Ze staat makkelijk 1,5 uur op de poetsplaats om te tutten en valt dan gewoon in slaap haha. Ook oren knippen geen probleem. Ik ga waarschijnlijk in augustus inrijden dan is ze 3 jaar en 3 maanden en gezien haar bespiering zo hard is gegroeid (wilde eerst vanaf 4 jaar inrijden) kan ze dit prima aan. Daarnaast geeft ze ondanks dat ze 24/7 in een natuurgebied in een kudde staat, steeds meer aan dat ze zich verveelt en wil ze graag werken, dus het wordt tijd. Het is een heel verhaal maar mijn beste manier is dus luisteren naar mijn paard die geeft het echt wel aan. En daar valt voor mij geen 3 jarig paard onder (alszijnde volgens KWPN is alles 1 januari 3) die omdat hij door alles overdonderd wordt heel braaf is, dat is namelijk iets anders dan er klaar voor zijn en zeg ik succes tijdens zen puberteit!

Daihyo schreef:Ja hier goed. Ze vreet zich vol, groeit, glimt en leert
We wandelen af en toe, prutsen wat babywerk in de bak en de kudde doet de rest van de opvoeding. Ze is super braaf, een pleaser, slim, leert snel en broodnuchter. Goud waard, die kleine. En zo'n contrast met mijn haflinger
[ [url=m/nTfCMF.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik maak altijd rond de 10e van de maand foto's, zodat ik mooi kan zien hoe ze opgroeit
Leuk om terug te kijken ook.
Vandaag gaat de camera weer mee.
). Ik wil ook niet teveel geven ivm resistentie, maar ook niet te weinig om weer een flinke besmetting te krijgen. De dierenarts wil het liefst met mestonderzoek werken, maar ik vind dat wel tricky, aangezien ze op deze leeftijd nog zo gevoelig zijn voor die spoelwormen. Dus ik twijfel een beetje over het vervolg.