[VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 22:12

Je hebt groot gelijk dan idd! Mel heeft die fase ook gehad, daarna ging ze twee keer juist over tempo rennen en toen waren we erdoorheen. Maar Mel is een stukje ouder natuurlijk, en ik moet nog gaan zien hoe het is na de laatste blessure.

Die van mij is momenteel een varken (ging knorrend in een modderplasje rollen tot ze van top tot teen onder zat), maar stel dat ik haar goed zou poetsen dan is ze wel een gigantische glimworm ja :P ze krijgt wel een beetje lijnzaadolie en extra vitamine e voor d'r huid /wondgenezing, maar ook daarvoor glanste ze heel mooi! Ze voelt ook zijde achtig. Heeft die van jou dat ook? Super super zacht

AlwaysH

Re: [VOLG] De Pennydroom wordt werkelijkheid: welkom Nobli!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 23:13

Haha, varken :')

Ja, vitamine e zit wel in het voer, maar hij was al een glimworm hoor, haha.
Hij is absoluut zacht. Mooi vachtje voor onder een deken. :j

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:33

Wat een leuk paardje heb je uitgekozen. Ook ik herken veel van zijn karakter in mijn ish paardje. Dat dan weer een kruising is tussen een connemara x iers sport paard. Waar in de bloedlijn veel volbloed in zit. Slim en beheerst merk ik vooral. En ze zijn bloedmooi. Ik ben benieuwd hoe het over een tijdje bij jullie gaat.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 23:38

Dat is inderdaad een goede omschrijving.
Ik volg nu wat Engelse groepen met OTTB’s, en ik zie echt veel veelzijdige paarden. We gaan er hard aan werken om Nobli ook zo’n veelzijdig topknol te maken!

Dankjewel!! :)

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 23:41

Onze merrie is 1.64, op de foto rijdt mijn dochter die 1.76 is. Ik ben maar 1.70 dus ze hoeft niet echt veel groter. Volgens mij zijn de meeste rond de 1.60?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-20 23:50

Ik zie er wel ong hetzelfde uit on Nobli. Maar met een winterjas lijk ik nig veel groter. Al ben ik gewoon echt grotere paarden gewend. Nobli is het op eén na kleinste paard die ik echt gereden heb (als in verzorg/eigen)... :P

Ik zou geen idee hebben van die maten. Jockeys zijn vaak wel klein, maar ik dacht dat renpaarden wel groter waren, haha.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-20 14:49

Vandaag was een spa dagje, hehe. Nobli is helemaal in de watten gelegd. Voeten weer helemaal wit, hoeven schoon, staart en manen klitvrij, alles glimt weer.

Afbeelding

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:05

Ze ziet er super uit. Hoe zijn haar voeten? twijfel of ik de mijne straks op ijzers zet

Leed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:29

Ze ziet er super mooi uit

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 13:24

Wie is ze? :+ :P

Voeten zijn wel oké, maar we gaan achter wss toch op ijzers zetten omdat het snel begint te scheuren (vetten doen we redelijk vaak en hij staat droog). Maar we laten de smid daar nog even naar kijken.
Straal en stand zien er zover ik verstand heb wel oké uit. Voor en achter zijn wel duidelijk niet hetzelfde, maar nadat de smid hiervoor echt nodig was is het nu wel weer netjes.

Ev’e staan wel bekend om slechte hoeven maar wij moeten dat bij Nobli nog een beetje gaan ervaren.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:34

Staat hij overdag buiten en 's nachts op stal? Soms gaan hoeven scheuren door de overgang van nat naar heel droog.. Maar je smid heeft er vast wel een oplossing voor :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 22:16

Nee staat niet in modder.. op de volgende stal zijn de paddocks wel mul en denk nu ook wel wat modderig maar dat weet ik zo even niet.
Hij stond wel eerst achter op ijzers dus wellicht dat het wel zou helpen... even aankijken.

Heb de smid geappt en die zou even kijken.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 15:34

Vandaag lekker wat grondwerk (lees; trucjes) geoefend. En dus maar een fannypack besteld om de voerbeloningen in te bewaren.

Afbeelding

Glimworm:

Afbeelding
Afbeelding

Oja, en dit is dus zijn lieve kusje. <3 :P

Die biedt hij ook wel eens aan zonder dat ik hem vraag. Dan beloon ik hem niet (want niet iedereen wilt wen paard in zijn/haar gezicht), of ik braag het daarna zelf nog van hem (omdat hij het meestal goed uitvoert, haha).
En daarnaast oefenen we ook het negeren/stoppen van ongevraagd dingen doen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:49

Zo cool! Die van mij zag een tijdje terug een paard kusjes geven /krijgen met zijn mens en toen dacht Mel hmm, toch eens uitproberen.

Dus ik geef dr een klapzoen op dr neus en ze was eventjes verbaasd, pakte heel bedachtzaam een worteltje aan, knipperde een paar keer en ging toen weer hooi eten.

Volgens mij vond ze het geen succes

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 15:55

Sintara schreef:
Zo cool! Die van mij zag een tijdje terug een paard kusjes geven /krijgen met zijn mens en toen dacht Mel hmm, toch eens uitproberen.

Dus ik geef dr een klapzoen op dr neus en ze was eventjes verbaasd, pakte heel bedachtzaam een worteltje aan, knipperde een paar keer en ging toen weer hooi eten.

:') _O-

Klapzoen klinkt ook wel heel agressief. :+

Leed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 20:53

Sintara schreef:

Hahaha, ze wist niet wat ze er van vond. Het worteltje was een beter alternatief denk :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 18:31

Echt een draak vandaag, pff! Andere paarden op stal waren ook onrustig, dus het hing in de lucht. Achja... Je kan geen 3,5 jarige kopen en verwachten dat elke dag hetzelfde gaat. :+

Lieve dame wilde hem wel even vasthouden voor wat foto's, maar omdat hij toch zo vervelend was stopte ik na deze twee foto's. Volgende keer beter als meneer er wat meer zin in heeft. Dan heb ik ook wat meer tijd om te spelen met de instellingen (en achtergrond...).

Afbeelding
Afbeelding

Gister heeft mijn moeder even meegedaan aan een lesje. Met anderen er bij dus. Wat een fijn paard hebben we toch (behalve vandaag _O- ). Zo braaf tussen de andere paarden en ook in een bak waar we niet eerder hadden gereden. Daar erg tevreden over.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 18:48

Ehm ja. Soms heb je dat. Maar dat hij zo braaf was met de les is veel belangrijker toch? :D hij ziet er goed uit!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 18:50

Sintara schreef:
Ehm ja. Soms heb je dat. Maar dat hij zo braaf was met de les is veel belangrijker toch? :D hij ziet er goed uit!

Jawel, maar vandaag was mijn dag en gisteren van mams. :Y)
Inderdaad wel prettig dat 'ie ohz nooit wat uitspookt, maar hij mag adh nog wel wat rustiger worden. Tijd genoeg hoor, maar je merkt dat hij de ene dag meer spoken ziet.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:12

Komt vast wel goed. Voor je het weet kan je nobli net zo pesten als die van mij en vindt hij het ook alleen maar leuk. Ik had eerst ook papieren klokjes maar die zijn opgegeten :+
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 20:24

Hmm, lekker. _O- <3

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:00

Bij jullie ook al zo onrustig? Hier vandaag op buitenrit was ook ineens alles eng en spannend in het zelfde rondje die we elke week doen _O-

Wat een knapperd is die Nobli! <3

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 22:10

Hing inderdaad wat in de lucht vandaag. Thuis waren ze de hele tijd aan het rennen en bokken en reed langs manege en daar gingen de paarden in de paddocks ook aardig te keer.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-20 11:14

Pepperrr schreef:
Bij jullie ook al zo onrustig? Hier vandaag op buitenrit was ook ineens alles eng en spannend in het zelfde rondje die we elke week doen _O-

Wat een knapperd is die Nobli! <3

Desi_2409 schreef:
Hing inderdaad wat in de lucht vandaag. Thuis waren ze de hele tijd aan het rennen en bokken en reed langs manege en daar gingen de paarden in de paddocks ook aardig te keer.

Ja, echt hoor. Ze staken elkaar hier ook aan. Handig. :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 13:32

Al een tijdje ben ik een stille volger want ik vind je paard erg leuk en hoop dat jullie een top combinatie worden. Ik dacht ik zal me eventjes melden. :o