Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
justkid schreef:Mijn paard staat (natuurlijk) niet alleen, maar wel dag en nacht buiten, iemand vroeg dat hierboven ergens.
Een wolf zal een volwassen paard niet zo snel aanvallen, dat is namelijk veel te gevaarlijk.
Brainless schreef:De hoogte van hun wolfwerende omheining (1.20m) is veel te laag.
Daar springt een wolf met gemak overheen.
Daarnaast zitten wij met de verplichten van het schouwen van de sloten en bij een hoge(re) omheining zal dit een probleem worden.
Daarnaast is een (zeer) hoge omheining ook niet bevorderlijk voor alle andere wilde dieren, zoals reeën.
Als de onderste draad op 20cm moet betekend dit wekelijks kanten maaien en ganzen/eenden kunnen op die plekken niet de sloot in en uit.
justkid schreef:Mijn paard staat (natuurlijk) niet alleen, maar wel dag en nacht buiten, iemand vroeg dat hierboven ergens.
Een wolf zal een volwassen paard niet zo snel aanvallen, dat is namelijk veel te gevaarlijk.
Martina67 schreef:Hallo Brainless, long time no see. Dit wat je schrijft klopt helemaal. Ondertussen heb ik het zo al gezien. In Duitsland gaan.wolven al over 1.50mt en dubbele omheiningen.
jobamara schreef:Horselover, dat klopt zeker als hij springt heeft hij geen contact met de aarde, dus kan net als een vogel zonder stroom te krijgen de draad raken. Maar voor de bodemdraad zal een extra aarde draad niet zo belangrijk zijn denk ik. Als het je lukt vraag dat is, die draad zal vooral zijn om te voorkomen dat hij eronder door graaft. Maar ik ben dus heel benieuwd hoe laag de 1 zegt max 15 cm de ander nax 20cm, en gebruik je daar prikkeldraad voor of wat anders.
Palousa, is bij jullie genoeg ruimte natuurlijk. Maar 2 km is wel heel dichtbij... Kwam net idd een hybride tegen in de eifel die een chip had uit Belarus. Ooo nee dat meen he niet naar nederland gebracht. Of naar de nederlander Jos de Bruin in Duitsland....
jobamara schreef:En ik zou zeggen ga daar is een wandeling maken
https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 323551483/
Huertecilla schreef:jobamara schreef:En ik zou zeggen ga daar is een wandeling maken
https://www.facebook.com/groups/9946536 ... 323551483/
Ík zou daar geen probleem mee hebben.
Heb midden jaren negentig wolven helpen vangen voor een zenderhalsband in oosten van Polen. Heb er tijdens het drijven op 20 meter van in het bos gestaan.
Ook in mijn eentje te paard sporen gevolgd. Onbedoeld ook midden in de nacht door de sneeuw; geen momént ongerust voor wolven.
Wolven vallen sporadisch vee aan en dat is een probleem wat aandacht behoeft, maar maak er svp geen roodkapje-syndroom van zeg.
Loslopende honden zijn ook een probleem voor vee, maar roep ´wolf´ en de dames worden massaal hysterisch.
tamary schreef:Wildstand is zakkende en daarmee de natuurlijke prooien, bv wild konijn staat in nederland al op de rode lijst. Schapenhouders halen hun kuddes al weg, incl van de dijken die zorgen dat we hier droge voeten houden en waar de schapen een essentieel deel van het onderhoud doen.