Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MarryAnneR schreef:Die beste mijnheer gaat ons ooit nog dankbaar zijn.
Ondertussen heeft hij het voorstel gedaan om haar te kopen bij ons te laten en zijn kinderen te begeleiden.
Tegenvoorstel gedaan om eerst maar eens op een manege lessen te nemen. En hij is altijd welkom om te aaien.
Echt soms zijn we gek..
Hij loopt niet weg pony ook niet.
Ondertussen heeft hij het voorstel gedaan om haar te kopen bij ons te laten en zijn kinderen te begeleiden.
Tegenvoorstel gedaan om eerst maar eens op een manege lessen te nemen. En hij is altijd welkom om te aaien.
Echt soms zijn we gek..
Gini schreef:Maar dan is het toch duidelijk? Deze pony staat niet te koop. Ervaring die je mee kan nemen voor volgende keer: als iemand vraagt of de pony te koop staat en de pony staat niet te koop, dan is het antwoord 'nee'. Niet weifelend, niet alsnog een bedrag noemen, gewoon 'nee, de pony is niet te koop'.
MarryAnneR schreef:Ja ik maak niet dagelijks mee dat er iemand wappert met zoveel euro’s. En hij niet dat er nee gezegd wordt.
Ik moet niet helemaal jokken. Het was niet de eerste keer dat we benaderd werden. Het is niet ongebruikelijk denk ik dat zoiets gevraagd wordt.
Gini schreef:MarryAnneR schreef:Ja ik maak niet dagelijks mee dat er iemand wappert met zoveel euro’s. En hij niet dat er nee gezegd wordt.
Ik moet niet helemaal jokken. Het was niet de eerste keer dat we benaderd werden. Het is niet ongebruikelijk denk ik dat zoiets gevraagd wordt.
Maar jij noemde het initiële bedrag toch? Ik denk dat we echt heel anders in deze situatie staan.
Het gebeurt wel vaker, voornamelijk na een goede rit op wedstrijd, dat aan de uitgang of bij de trailer gevraagd wordt of het dier te koop staat. Of wanneer je meerdere paarden op stal hebt en iemand komt kijken voor paard A, maar wordt verliefd op paard B en vraagt dan of paard B ook te koop is. Als je dan een bedrag noemt in plaats van 'nee, deze is niet te koop' te zeggen, dan is het toch niet meer dan normaal dat de geïnteresseerde dat antwoord aanneemt als zijnde het paard is voor dat bedrag te koop? En als die het bedrag schappelijk vindt, is het toch ook niet meer dan normaal dat je denkt een deal te kunnen doen?
Ik denk dat ik de situatie ofwel niet snap ofwel een hele gekke gedachtegang heb, maar ik begrijp echt niet wat meneer de patser zo verkeerd doet.
Echt soms zijn we gek..
mooney schreef:CairnTerrier schreef:Ik zeg: strik er om heen en laten afleveren
Klinkt hard, maar zo'n aanbieding krijg je wellicht niet nog een keer. Als hij zoveel geld over heeft voor een pony, dan krijgt de pony het waarschijnlijk ook erg goed in onderhoud en staluitrusting. Over de kinderen zal ik mij geen zorgen maken - er is met les een hoop bij te spijkeren en te leren.
Wie weet dat jouw dochter over een half jaar een vriendje heeft en de pony niet meer ziet staan. Krijg je er dan nog steeds hetzelfde bedrag voor? Je geeft aan dat de pony er staat met het oog op verkoop in de toekomst. Hoe moeilijk het ook is, ik zou het wel weten.
Dit is natuurlijk echt kul, evenveel paarden die het ellendig hebben bij rijke mensen als bij mensen met minder geld. Dat er geld te besteden valt betekent niet dat het ook wordt besteed, zeker niet als dier de schuld krijgt van ellende bij niet passende combinatie. Waarmee ik niet zeg dat je niet het geluk kan hebben dat er wel voldoende zelfreflectie en middelen worden ingezet.
Kiezen voor het dikke geld moeten mensen zelf weten, maar hang er dan niet aan vast dat je het voor het paard hebt gedaan. Want dat is in dit verhaal niet aan de orde.
Ik ben dan zo'n pipo die liever iets minder vangt, maar met een goed gevoel pony kan afleveren (nouja eerder eentje die niets verkoopt als het geen noodzaak is). En als je het wel voor het geld doet is het ook prima. Maar lieg jezelf dan niet voor wbt motieven.
dioni schreef:Ben ik nu de enige die het schokkend vind hoeveel mensen een pony zouden verkopen die ongeschikt is voor wat de nieuwe eigenaren er mee willen, enkel en alleen omdat de koper flink geld wil neertellen??
Ts geeft duidelijk aan dat het gaat om een sportpony die te veel mans is om als leerpony te dienen.
Een besluit om te verkopen kan ik begrijpen, maar doe je dat dan aan een ongeschikt persoon, alleen voor de centen? Dat gaat mij echt boven de pet.
Echt soms zijn we gek..