Ze is echt een portret
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Met de stang is dat veel minder en deze ligt ook fijn stabiel. Momenteel zitten we nog in de fase dat hij los aan het bit mag wennen en het bit zelf leert aannemen, de volgende stap gaat zijn met grond werk en rijden met een dubbele teugel en ik gok dat we het daar ook bij gaan laten.
Grappig dat jij het ook doet. Welke kruiden kiest jouw paardje uit en zijn het vaak dezelfde?
) en ook altijd magnesium. Zodra je de zak kruiden binnenkrijgt zal het bedrijf er wel op staan.
Ik heb haar een aantal keer live mogen zien en dat was echt heel tof om te zien! Ik vind haar methode een beetje lijken op de TRT methode met een flinke scheut Yvette erbij
. Persoonlijk lijkt me haar online programma een hele mooie aanvulling op lessen, maar ik zou het niet zien als vervanging van. Er is een FB groep 'paardvriendelijke instructie gezocht' waar je een instructeur zou kunnen vinden die jouw visie deelt en die jullie kan begeleiden
Cera_D schreef:Persoonlijk zie ik niet zo zeer een opdringerig/verzet tonend paard, maar meer een paard dat het soms even niet snapt/moeilijk vindt, en daar is natuurlijk helemaal niks mis mee![]()
Mensen willen heel graag een paard dominant noemen omdat dat een makkelijke verklaring is, maar vaak komt dominant gedrag eerder voort uit onzekerheid/onbegrip/aangeleerd gedrag. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat een paard daarom alles maar mag doen, maar geeft net een andere gedachtengang en benadering voor het 'probleem'.
). Misschien gewoon dat zij een kleinere personal space bubbel heeft dan die van jou, of nog niet geleerd dat mensen een stuk kwetsbaarder zijn dan paarden, of het zoeken naar steun, of misschien is het juist (ongewenst) aangeleerd gedrag.
), bij hem was het echt aangeleerd door actie reactie, en helaas is hij een mega slim paard die dit uit zelfbescherming is gaan toepassen.
).
Gelukkig is ze al goed onder de indruk als ik een boze stem opzet. Dus even boos doen en weer door.
).
weer mooi leermoment.