Kinderen Stelen Paardenspullen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:22

Carol_Beer schreef:
Jammer dat mensen niet de moeite doen om alle comments van me te lezen waar ik alles uitleg :n
Zoals ik eerder zei ga ik savonds nooit naar stal toe (is ontspan moment voor mij na t werken), maar andere pensionklanten wel die een vermoeden hadden en dat naar mij doorgeappt hadden..
Ja de pensionstal is rete gezellig, de lesklanten niet, die ik dus weg wil hebben
Wij hebben geen dikke sloten nodig omdat iedereen met respect met elkaars spullen omgaat, de lessen met deze groep is pas sinds kort, en wat mij betreft ook niet tot lang

Je zult je toch echt tot de staleigenaar moeten wenden met je klachten en geen eigen rechter gaan spelen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:22

Hoe denkt de rest van de pensionklanten erover? Je stelt nu dat jij die lesklanten weg wilt hebben. Kunnen jullie niet gezamenlijk naar de pensionhouder gaan voor overleg? Dat haalt in ieder geval meer uit dan op Bokt je hart luchten en rotte eieren in tassen stoppen.

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 11:25

Askja schreef:
Hoe denkt de rest van de pensionklanten erover? Je stelt nu dat jij die lesklanten weg wilt hebben. Kunnen jullie niet gezamenlijk naar de pensionhouder gaan voor overleg? Dat haalt in ieder geval meer uit dan op Bokt je hart luchten en rotte eieren in tassen stoppen.

Die zijn het ook meer dan zat..
Ik ga vanavond (wordt lekker laat heujj) naar stal om ze in de gaten te houden..
Hopelijk zsm met de eigenaar en de instructie in overleg

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:28

Carol_Beer schreef:
Jammer dat mensen niet de moeite doen om alle comments van me te lezen waar ik alles uitleg :n
Zoals ik eerder zei ga ik savonds nooit naar stal toe (is ontspan moment voor mij na t werken), maar andere pensionklanten wel die een vermoeden hadden en dat naar mij doorgeappt hadden..
Ja de pensionstal is rete gezellig, de lesklanten niet, die ik dus weg wil hebben
Wij hebben geen dikke sloten nodig omdat iedereen met respect met elkaars spullen omgaat, de lessen met deze groep is pas sinds kort, en wat mij betreft ook niet tot lang

Je geeft aan dat je geen dikke sloten nodig hebt. Maar mochten er wel "serieuze" inbrekers komen, dan ben je nu dus totaal niet verzekerd omdat je geen slot op je kast hebt. En volgensmij moet er voor de verzekering zelf 2 keer een slot opengemaakt worden voordat je je verzekering aansprakelijk kan stellen. Correct me if i'm wrong. Wellicht iets om over na te denken om toch te doen voor de zekerheid :Y)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:29

De wonderlijke wereld van tokkies...

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:29

Carol_Beer schreef:
Als ik de instructie vandaag zie vraag ik wel de nummers van de ouders, thanks voor de tip, alleen denk ik, zoals ik al zei, dat de ouders net zo erg zijn-

Je moet niet uitgaan van het slechtste als je een probleem wil oplossen. Daarnaast zou ik niet zo oordelen over mensen die je totaal niet kent. Het is niet oké dat je spullen zijn vernield, maar met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. Geef het aan bij de ouders en vraag of zij het aan hun kinderen vragen en op willen letten.
Hebben je stalgenoten ook last van vernielingen?

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:30

Heb je die kinderen er al op aangesproken? Gewoon rustig uitleggen dat het jou spullen zijn en dat zij die niet mogen gebruiken. Hier ook wel eens gehad, maar ze snapten niet dat ze het niet mochten pakken. Uitgelegd en klaar.

Kinderen denken soms niet zelf na over dat soort dingen(welke ik gezien heb dan)

Poekkie

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:33

Nog altijd blijft mijn punt dat daar blijkbaar kinderen <14 jaar op stal rondrennen zonder enige volwassene aanwezig? Dat stelen van spullen vind ik nog niet eens het ergste dan. Zou vooral vrezen voor mijn paard (mee stal in, snoep geven, stress door rennen en schreeuwen door de stalgangen, ect.) en voor de veiligheid van die kinderen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:44

Poekkie schreef:
Nog altijd blijft mijn punt dat daar blijkbaar kinderen <14 jaar op stal rondrennen zonder enige volwassene aanwezig? Dat stelen van spullen vind ik nog niet eens het ergste dan. Zou vooral vrezen voor mijn paard (mee stal in, snoep geven, stress door rennen en schreeuwen door de stalgangen, ect.) en voor de veiligheid van die kinderen.

Dit dus ....
En eerlijk? Als ik de kinderen van tegenwoordig zie zijn die veel irritanter dan kinderen die vroeger wel nog een pedagogische tik kregen. Als ouder mag je nu gewoon niets doen om je kind te straffen met gevolg dat ouders hun kinderen maar gewoon laten doen. Grommelen of hen erop aanspreken helpt tegenwoordig gewoon niet meer bij zulke kinderen. Die zijn dan braaf als mama er is en zodra die weg is... Begint het spelletje opnieuw.

Een simpel slot openmaken is trouwens zeer snel op te zoeken op internet. Ik kan zelf ook cijfersloten openen. En de goedkope prulsloten kan je ook openen als je wat handig bent.
Beste is een degelijk paddenslot met sleutel.

Ik zou trouwens not amused zijn als mijn spullen vernield worden. Kost allemaal geld en paardenspullen zijn vaak niet goedkoop. Ouders aanspreken en schadevergoeding eisen zou ik dan wel doen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:56

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat, daar past het beter

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 11:57

Carol_Beer schreef:
Je kan mij wel afrekenen voor het terugpakken, maar als die kinders zich normaal hadden gedraagd dan was er nooit een probleem geweest..

Dat is niet hoe het werkt. Jij bent de volwassene hier, en je hebt je zo te gedragen, ongeacht wat die kinderen doen. Er zijn meer volwassen manieren om dit op te lossen, die waarschijnlijk ook veel effectiever zijn.

Carol_Beer schreef:
Jammer dat mensen niet de moeite doen om alle comments van me te lezen waar ik alles uitleg

Ik heb ze gelezen. Ik vind het slappe smoesjes.
Carol_Beer schreef:

De lesklanten zorgen er deels voor dat de stal betaalbaar is.
Maar wat je noemt: de baan bezet, en kinderen die rennen en gillen, dat is wel een beetje inherent aan een manege, en je had dit vooral ook kunnen bedenken. Ik heb die problemen niet, maar ik sta dan ook op een pensionstal, en geen manege.

Carol_Beer schreef:

Helaas is dat niet aan jou, maar aan de stalbaas. Het is aan jou om te bepalen of je daar wel of niet wilt staan met de gang van zaken daar.
Art_Ificious schreef:
Als ouder mag je nu gewoon niets doen om je kind te straffen met gevolg dat ouders hun kinderen maar gewoon laten doen.

Jawel hoor, time-outs zijn bijzonder effectief, en zeker als je uitlegt waarom het is. En je kind eens in het nekvel grijpen en heel streng toespreken werkt ook prima. Er zijn prima manieren om een kind goed op te voeden zonder te slaan, en als je niet kunt opvoeden zonder slaan, kun je imo gewoon niet opvoeden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:06

Moderatoropmerking:
dit bericht is verwijderd omdat het niet aan de boktregels voldoet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 13:55

BaileyMix schreef:
De wonderlijke wereld van tokkies...

De wonderlijke wereld van de trollen :roll:

Ts heeft altijd van dit soort actie reactie dingen.

Don't feed the troll :Y)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 14:10

Art_Ificious schreef:
Poekkie schreef:

Dit dus ....
En eerlijk? Als ik de kinderen van tegenwoordig zie zijn die veel irritanter dan kinderen die vroeger wel nog een pedagogische tik kregen. Als ouder mag je nu gewoon niets doen om je kind te straffen met gevolg dat ouders hun kinderen maar gewoon laten doen. Grommelen of hen erop aanspreken helpt tegenwoordig gewoon niet meer bij zulke kinderen. Die zijn dan braaf als mama er is en zodra die weg is... Begint het spelletje opnieuw.

Een simpel slot openmaken is trouwens zeer snel op te zoeken op internet. Ik kan zelf ook cijfersloten openen. En de goedkope prulsloten kan je ook openen als je wat handig bent.
Beste is een degelijk paddenslot met sleutel.

Ik zou trouwens not amused zijn als mijn spullen vernield worden. Kost allemaal geld en paardenspullen zijn vaak niet goedkoop. Ouders aanspreken en schadevergoeding eisen zou ik dan wel doen.

Klopt als een bus! Nee, ik heb totaal geen hoop bij dit soort volk, laat staan de ouders, maar ik heb nooit gezegt dat ik het niet ga proberen om die redenen.
Weet niet of een beter slot snel mogelijk is voor de kast, zal dr vanavond naar kijken als k de kans krijg
Ik heb ook nooit gedaan alsof ik de baas ben daar, maar zeker ga ik de eigenaar wel ompraten, desnoods met andere pensionklanten, om een hartig woordje over de lessen te voeren
Valt me op dat ik de schuldige wordt gemaakt terwijl ik niet begon? Dat iedereen n drama om een ei gaat maken is me ook een raadsel, hadden ook paardenkeutels kunnen zijn. Sommige lijkt t echt niet te snappen hoe poedersuiker t is om dit ineens te hebben
En Gloa, met dit soort opmerkingen ben je geen haar beter, als je niks te zeggen hebt, zeg dan niks! Iedereen uitmaken voor trol laat alleen maar zien hoe zielig jij wel niet bent. unbelievable :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:23

Jouw pensionhouder is aansprakelijk want die laat kinderen rondlopen zonder toezicht. Kun je op de kinderen boos zijn maar hij moet er voor zorgen dat ze daar niet zijn.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:30

bigone schreef:
Jouw pensionhouder is aansprakelijk want die laat kinderen rondlopen zonder toezicht. Kun je op de kinderen boos zijn maar hij moet er voor zorgen dat ze daar niet zijn.

Precies.
En moest er eens iets met die kinderen gebeuren (een trap, beet, gebroken teen, omvergelopen etc.) En de ouders gaan daarmee verder, dan heeft degene die bewust kinderen zonder toezicht op zijn bedrijf Laat rondlopen een groot probleem.

Welke ouder dat toestaat begrijp ik trouwens ook niet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:39

bigone schreef:

Dit inderdaad. Dus ipv kinderachtige reacties als een ei in een zadeltas stoppen, sta je daarboven en ga je een gesprek aan met de pensionhouder. Kijk of je afspraken kunt maken om de zadelkasten verboden terrein voor de kinderen te maken (dus de spullen van de lespony's ergens anders plaatsen, zodat ze er ook niks te zoeken hebben). Koop een goed slot op je zadelkast.
En misschien kun je zelfs een goed gesprek, op een volwassen manier want jij bent de volwassene in dit verhaal, aangaan met de kinderen.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:42

De oplossing begint bij zelfinzicht...

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:43

Carol_Beer, je bent bijzonder...en die bedoel ik niet positief!

Er zijn mensen in dit topic die geven je oprecht mee, dat jouw manier van aanpak gewoon niet oké is...en je blijft maar tegengas geven- het rechtvaardigen...Je mist de punten volledig.
Die conclusie trek ik uit:
Citaat:
Dat iedereen n drama om een ei gaat maken is me ook een raadsel, hadden ook paardenkeutels kunnen zijn.

Ik kan ook nergens ontdekken dat je echt opzoek bent naar oplossingen...je wil gewoon je zeer ongenuanceerde meningen geven ( je bent me al opgevallen in andere topics.)

Jolliegirl

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:45

Er word hier gehandhaafd op een opmerking die ik maakte..
Maar verder zie ik nergens een mod ingrijpen..

Gaat weer helemaal top jongens! *\o/*

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 14:47

Ik heb wel degelijk naar oplossingen gezoekt en die heb ik gekregen en ben ik mee bezig??
Zoals ik zei ga ik vanavond naar stal toe voor hopelijk bewijs, met de eigenaar erover in gesprek etc, is dat niet genoeg? :') Ja ik reageer soms n beetje fel, maar dat is met de rest van de reaguursels hier soms niet anders (trol, geestelijk gehandicapt, tokkie enz)
Als je meer advies heb mag je dat gerust geven :)

Suetonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:50

Carol_Beer schreef:

Wat hilarisch dat ik zo mijn Bokt wedergeboorte begin. Je gaat het probleem niet oplossen door een ei in de poetstas van een van die kinderen te gooien, hiermee provoceer je die kinderen alleen maar. De kans dat je de kinderen wegkrijgt lijkt mij nihil, ze zijn immers belangrijk voor de eigenaar als bron van inkomsten... Dat je met de eigenaar gaat praten vind ik prima plan, maar heb je ook al op een normale manier met de kinderen geprobeerd te communiceren?

Bovendien moet er toezicht zijn op die kinderen, wie is er nu aansprakelijk als er wat gebeurt?

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 14:59

Je reageert behoorlijk fel ja..niemand zou het leuk vinden dat er ongevraagd aan zijn spullen gezeten wordt, en al helemaal niet wanneer het stukgemaakt wordt, zal op bokt niemand te vinden zijn die zegt "ja joh vind ik prima"..

Advies:
Behandel dan een ander zoals je zelf behandeld wil worden.

Doe ermee wat je wil.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 15:01

Maar het zijn dus lessen die 's avonds (laat?) gegeven worden aan kinderen van 10-14 jaar met eigen pony's, dus die niet daar op stal staan, maar wel hun zadels en hoofdstellen daar achterlaten in een niet afgesloten zadelkamer?

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 15:04

mylittlejoy schreef:
Maar het zijn dus lessen die 's avonds (laat?) gegeven worden aan kinderen van 10-14 jaar met eigen pony's, dus die niet daar op stal staan, maar wel hun zadels en hoofdstellen daar achterlaten in een niet afgesloten zadelkamer?

Pensionstal (waar mijn paard dus staat) die de rijbak ook verhuurt aan lessen die gegeven worden