Elisa2 schreef:Ik denk dat mensen niet alleen geleerd moet worden om met social media om te gaan. Maar ook met hoe discussieer ik op een respectvolle manier, heb ik alles eerst van alle kanten bekeken voordat ik een mening/ oordeel vorm? en waarom is het voor mij zo belangrijk om een mening oordeel te vormen?
Want vaak doen mensen dat juist om zaken in hokjes te plaatsen om het voor zichzelf overzichtelijk te houden. Terwijl veel juist niet in hokjes past...
Maar dat is wel anders sinds er social media is. Vroeger leerde je dat toch gewoon thuis en op school? Juist door het directe contact, dus directe confrontatie hadden mensen echt meer een rem.
Ik vind echt dat veel mensen veel teveel op internet zitten en er een hobby van lijken te maken om overal even te stangen. Niet alleen op bokt, dat niet eens zoveel. Maar lees een nieuwsbericht op fb en de reacties.......Veel zijn vaak echt niet normaal.
Het gevaar is wel dat mensen die manier van communiceren gaan meenemen naar het dagelijks leven.
Ik ben echt weleens wat hard en direct in het gewone leven, maar denk nog wel na over het effect.
Ik heb mn zoon ook opgevoed met als hij over iemand mopperde; Vraag je eens af waar het vandaan komt dat iemand zich zo gedraagt, dat iemand zulke dingen zegt etc.
Hij is helemaal niet actief met dingen plaatsen en reageert alleen in een paar what's app groepen. En dan nog...........Hij maakt lange dagen en loopt soms echt honderd berichten en reacties achter.
Eigenlijk is er dan ook niet veel over je te vinden. Zelfde als mensen die klagen over bepaalde foto's en filmpjes die gedeeld worden etc. Er bestaan geen naakt foto's en pikante filmpjes van mij, dus ze zijn ook niet te delen.
Ik gebruik ook geen assist, heb bluetooth nooit aan etc. Niet eens expres, maar heb het niet nodig.