Verzamelde galop ipv draf

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JeanneV

Re: Verzamelde galop ipv draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:22

Pijn, dierenarts, bij de basis beginnen, vast en zeker een fysio of een ostheopaat nodig, opnieuw beginnen. Wel mooi om te lezen wat voor wijsheden op iemand worden afgevuurd nadat er een basisprobleem word beschreven.

Het antwoord is simpel. Vraag een beetje stelling en druk de achterhand naar buiten als je naar galop gaat in plaats van naar draf. na 3 keer corrigeren is het minder. Is een veel voorkomend probleem bij paraden die hebben geroken aan verzameling en niet aan het been zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:46

Laat een ervaren iemand of je instructrice er mee rijden en kijken wat die ervan zegt. Het kan zijn dat hij galoppeert omdat dit vaak minder pijnlijk is dan draven. Ook omdat je aangeeft dat hij iets onregelmatig was. Ik zou dit eerst uitgezocht willen hebben. Als hij helemaal rad is op de buigproeven dan kan het rijtechnisch zijn. Dan is het een onttrekken aan een bepaalde geslotenheid of aan de hulpen. Een ervaren iemand zou dit moeten kunnen voelen en inschatten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 19:47

Ik ben eigenlijk wel super benieuwd naar een filmpje, anders valt er weinig zinnigs te zeggen. Hoewel mijn eerdere vraag niet beantwoord is.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 20:57

Gefeliciteerd met je 1e eigen paardje.
Hoe is de opbouw van jou week. Ik zag dat hij 6 dagen werkt en de woensdag vrij is.
Is dit niet wat veel en zou hij wat meer verzuurd kunnen zijn waardoor hij aangaloppeert.
Die van mij vind draven ook lastig vooral als hij op achter moet en groter draven moet. Dan wil hij ook aanspringen in galop. Zeker als hij wat spierpijn heeft misschien compenseert hij nu wat teveel waardoor hij ook wat onregelmatig was. Ik zou hem een extra vrije dag geven en na een lesdag longeren lang en laag. Op internet kun je goede uitleg vinden over opbouw training en wat dit doet met spieren n spiercellen. Succes hopelijk valt het allemaal mee.