Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lusitana schreef:Mensen die zeggen dat ze een serieuze klant zijn maar geen 20 euro willen betalen....Dat rijmt toch niet
Als je werkelijk een bepaald paard wilt, maakt zo´n luttel bedrag echt niks uit. De kans dat het paard niet bevalt bij het kijken is, als je genoeg voorwerk hebt gedaan, niet zo heel groot als je weet wat je zoekt.
Het gaat er niet om wat de redeneringen zijn. Iemand wil dat paard of niet.
Als iemand zich laat tegen houden voor 20 euro, dan wil die dat paard gewoon niet. Je kunt mij niet wijs maken dat het anders is.
Of je het nou in je tank gooit om wat verder te gaan dan normaal, of je geeft het aan iemand, het zijn onkosten in je zoektocht.
Als je geen twintig euro wil betalen om welke reden dan ook, dat is ook je goedrecht. Dan ga je toch gewoon bij andere paarden kijken? Hets echt niet de norm dat mensen geld vragen. Maar als ze dat wel doen, zullen ze wel hun redenen hebben.
Lusitana schreef:Mensen die zeggen dat ze een serieuze klant zijn maar geen 20 euro willen betalen....Dat rijmt toch niet
Als je werkelijk een bepaald paard wilt, maakt zo´n luttel bedrag echt niks uit. De kans dat het paard niet bevalt bij het kijken is, als je genoeg voorwerk hebt gedaan, niet zo heel groot als je weet wat je zoekt.
Als iemand zich laat tegen houden voor 20 euro, dan wil die dat paard gewoon niet. Je kunt mij niet wijs maken dat het anders is.
Of je het nou in je tank gooit om wat verder te gaan dan normaal, of je geeft het aan iemand, het zijn onkosten in je zoektocht.
Als je geen twintig euro wil betalen om welke reden dan ook, dat is ook je goedrecht. Dan ga je toch gewoon bij andere paarden kijken? Hets echt niet de norm dat mensen geld vragen. Maar als ze dat wel doen, zullen ze wel hun redenen hebben.
pien_2010 schreef:Dat lijkt mij heel naar Scrimpre dat heb ik nog nooit gehad. Het klopte altijd..
Lusitana schreef:Hallo, je gaat een PAARD kopen, geen balonnen. Als je geen geld hebt wat doe je dan op de markt voor paarden?
Maar daar gaat het helemaal niet om.
Het gaat niet over een beoordeling van mensen, maar van de PLANNEN, hoe serieus DIE zijn.
Je kunt mij niet vertellen dat als je werkelijk belangstelling hebt voor een bepaald paard, dat je echt op stal wilt hebben, je laat tegen houden door twee tientjes.
En even voor de duidelijkheid, ik ben er niet voor, maar ik kan het wel begrijpen.
Jessix schreef:Lusitana schreef:Hallo, je gaat een PAARD kopen, geen balonnen. Als je geen geld hebt wat doe je dan op de markt voor paarden?
Het gaat niet over een beoordeling van mensen, maar van de PLANNEN, hoe serieus DIE zijn.
Je kunt mij niet vertellen dat als je werkelijk belangstelling hebt voor een bepaald paard, dat je echt op stal wilt hebben, je laat tegen houden door twee tientjes.
En even voor de duidelijkheid, ik ben er niet voor, maar ik kan het wel begrijpen.
Misschien is jouw mening ook deels gevormd is doordat je zelf in de bemiddeling hebt gezeten/zit van paarden?
Ik heb dat ook wel gemerkt in Portugal dat je daar soms een hele dag met mensen optrekt als je grote stallen/fokkers gaat bezichtigen.
Ik weet van een aantal fokkers ook, dat ze soms te maken hebben met een soort toerisme. De mensen zijn helemaal niet van plan een paard te kopen, maar het is natuurlijk geweldig om die grote stallen, kuddes en hengsten te mogen bekijken en vaak ook nog rijden. De eigenaar, stalruiter en grooms zijn dan de hele dag druk met die mensen, vaak zit er nog een uitgebreide lunch bij ook. Daar kan ik me voorstellen dat ze geld vragen. Ik ken een persoon uit Nederland die op een gegeven moment geweigerd is bij twee grote fokkers omdat die daar voor de derde keer naar toe wilde en nog geen cent had uitgegeven en dat uit niets bleek dat het nog ging gebeuren.
Jessix schreef:Lusitana schreef:Hallo, je gaat een PAARD kopen, geen balonnen. Als je geen geld hebt wat doe je dan op de markt voor paarden?
Misschien is jouw mening ook deels gevormd is doordat je zelf in de bemiddeling hebt gezeten/zit van paarden?
Ik heb dat ook wel gemerkt in Portugal dat je daar soms een hele dag met mensen optrekt als je grote stallen/fokkers gaat bezichtigen.
Ik weet van een aantal fokkers ook, dat ze soms te maken hebben met een soort toerisme. De mensen zijn helemaal niet van plan een paard te kopen, maar het is natuurlijk geweldig om die grote stallen, kuddes en hengsten te mogen bekijken en vaak ook nog rijden. De eigenaar, stalruiter en grooms zijn dan de hele dag druk met die mensen, vaak zit er nog een uitgebreide lunch bij ook. Daar kan ik me voorstellen dat ze geld vragen. Ik ken een persoon uit Nederland die op een gegeven moment geweigerd is bij twee grote fokkers omdat die daar voor de derde keer naar toe wilde en nog geen cent had uitgegeven en dat uit niets bleek dat het nog ging gebeuren.
Elisa2 schreef:Iriscope schreef:No way dat ik ga betalen om een paard te mogen bezichtigen. Als je zulke plezier ritjes wilt voorkomen kun je ook zorgen dat je de achtergrond informatie goed checkt als verkoper zijnde. Of de bezichtiger enkel de 2e keer laten rijden.
Sorry, maar jij verkoopt je paard, ik ga niet voor dat soort problemen opdraaien
Tja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Sommige mensen hangen hele banketstaaf op (leugens) en als je ze alleen de 2e keer wilt laten rijden dan komen ze helemaal niet meer want dan ben je weer niet klant vriendelijk.
Sizzle schreef:Hmm, daar zit wel markt in. Nep advertentie, veel mensen laten rijden, jeej geld verdiend voor nieuwe hoefschoenen![]()
De geinteresseerden gewoon afbellen dat de keus op een ander gevallen is.
Vreemde trend. Ik snap het idee maar no-way dat ik daar aan mee zou doen. Daarnaast heb ik ook wel eens kopers zelf afgewezen omdat ze ongeschikt waren, moeten die ook betalen?
JeanneV schreef:Ik denk dat je al lang geen paarden hebt bezichtigt Lusitano.
Wat gebeurt er zoal:
Paard dat gerust 10 cm kleiner is
Paard dat een zichtbaar stalgebrek heeft wat niet vermeld werd
Een keuringsrapport dat na een testritje veel minder rooskleurig is dan werd vertelt
Een paard met dikke benen
Afwijkende been en hoefstanden en een eigenaar die zich van de domme houd
Paarden die niet braaf zijn en toch als braaf worden aangeboden
Paarden die niet helemaal regelmatig zijn worden voorgereden
Ondanks zorgvulig voorwerk zijn veel droomadvertenties geen droompaarden. Het is van de zotte om voor dat soort proefritjes te betalen. Verkopen vraagt een bepaalde effort van de verkoper en dat betekend dat je aan het werk bent totdat het paard is goedgekeurd, het geld op de rekening staat en het paard geleverd is.
De Albert Heijn en de Intratuin rekenen toch ook geen entreegeld?