Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kamsel schreef:Joman, wie kaatst kan de bal verwachten.. Incasseer het dan ook.
Ts, 500 sparen per jaar is niks als het om paarden gaat.
Hier heb ik jaren geluk gehad met 1x per jaar de dierenarts om te enten. Maar het kan ook anders, een ongelukje op de wei en je bent zo 500 euro en een jaar speciale ijzers verder.
Dan is het dus iets simpels, als het dan iets ernstigers of groter is..
Neem het voorbeeld van de bloedneus, dan duurt het nogal voordat je je potje weer aangevuld hebt. Betalingsregelingen zijn leuk, maar als je maar 500 per jaar extra kunt missen gaat geen kliniek akkoord..
SillyB schreef:tja het is er natuurlijk bokt voor om elkaar op te jutten dat we voor onze edele zielsverwanten alles uit de kast trekken om ze op 4 benen te houden.
Maar inderdaad er zijn ook genoeg mensen die paarden zakelijker zien en afscheid nemen zodra hij niet meer kan leveren waar hij voor aangeschaft is. Er zijn ook mensen die konijnen laten opereren voor 2000 euro en mensen die dat krankjorum vinden.
Ik vindt het best een goede aanvulling in dit topic dat buffer die je nodig hebt, ook afhankelijk is van hoe ver je zou wíllen kunnen gaan indien er kosten zijn. Want indien er kosten zijn, hoort daar (soms) ook een uitgebreidere revalidatie bij. Incl ongemakken voor het paard zelf
SillyB schreef:Er zijn ook mensen die konijnen laten opereren voor 2000 euro
Joman schreef:StalNollie schreef:En daarbij heel belangrijk ts wat wil je uitgeven. Ik heb echt een lijn bij mezelf wat ik uitgeef aan kosten da en daarbij prognose meer dan 2000 euro begin ik niet aan.
En de onkosten die hier genoemd worden zou ik me ook niet op vast hameren.
Waar ben je tevreden mee op mp en faceb shop je ook leuke spullen.
Dit vind ik zoiets raars. Als je paard een goede overlevingskans heeft, en dat kost meer dan 2000€, dan ben jij dus te pinnig om dat eraan uit te geven? 2000€ zit je zo aan. Triest om te lezen zoiets.
Joman schreef:Dit vind ik zoiets raars. Als je paard een goede overlevingskans heeft, en dat kost meer dan 2000€, dan ben jij dus te pinnig om dat eraan uit te geven? 2000€ zit je zo aan. Triest om te lezen zoiets.
Hubbels schreef:zo onrealistisch zijn mijn bedragen niet hoor!
maand of 3 geleden kreeg mijn paard een slokdarm verstopping,op zaterdagavond, zul je altijd zien.
Hij is er gelukkig helemaal goed gekomen, maar ketsjing 695,00!
Pally schreef:Ik heb niet echt een buffer. Paard is inmiddels 15 en ben ook nog nooit een buffer nodig gehad. Hij gaat 2x per jaar voor zijn gebit naar de kliniek, regelmatig komt de fysio en laatst de ostheopaat. Maar al die kosten betaal ik van mijn gewone rekening. Ik heb echt niet een speciaal potje ofzo.
Sizzle schreef:Het is altijd makkelijk om te zeggen: als het xxx kost doe ik het niet.
Echter is dat niet zo makkelijk meer als het paard bijv alleen maar geopereerd moet worden om voor goed herstel te zorgen (dus 100% herstel minus standaard OP risico). Zo heeft mijn vorige paard op de wei haar oogkas gebroken (uiteraard op zondag avond), niet echt reuze spannend, maar de splinters moesten er wel uit en ik wilde ook de hals op de foto omdat ze over de kop gegaan was. Dat way toch weer zo even bijna 2000 euro, katjing
Brainless schreef:Hubbels schreef:zo onrealistisch zijn mijn bedragen niet hoor!
maand of 3 geleden kreeg mijn paard een slokdarm verstopping,op zaterdagavond, zul je altijd zien.
Hij is er gelukkig helemaal goed gekomen, maar ketsjing 695,00!
Wat? Dat vind ik een boel geld.
Pony koliek donderdagnacht.. kosten 200E
Paard slokdarmverstopping op zondag.. 185E (op de kliniek).