Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

estell__

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:06

Dat is ook zo Shanna, ik heb dr toch maar geadverteerd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 21:31

1 van de 2 kijkers heeft al afgezegd, jammer want het klonk wel alsof het een goede match zou zijn! In elk geval fijn dat ze het optijd melden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 13:16

Ah dat is balen.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 21:24

@JusticeJ ja dat is moeilijk.. Weg is dan echt weg, en in het buitenland moet je ook maar kunnen aarden. Mooiste zou zijn als iemand hem tijdelijk over wil nemen, mja vindt dat maar eens..

@betadine goed leeermoment geweest dus

@antje_vip, sterkte wel fijn dat je ze nog op kan zoeken.

@Mer1980 en veerledec, ik zie een match. haha nee grapje

@different1 Als je er zelf niet meer op rijdt dan wist ik het wel. Dan kan ik gelukkig wel zo hard zijn en idd denken zoals jij al uitspreekt. Ik heb geen paard voor een ander, dus weg ermee..

@Sloffer, drastische keuze maar als je je den beter voelt en weer plezier terug krijgt dan weet je wel zeker dat je het juiste gedaan hebt.. Lang met de keuze geworsteld?

@Ketly, Pff wel spannend het keuringstraject. Wel fijn dat ze daar dan al stond en die mensen haar wilde hebben. Ben ook wel beniewd naar wat je gekocht hebt :D je klikt iig super enthousiast!! Das al top natuurlijk!

@estell_ Je neemt ook helemaal niets weer terug dan?

@shanna, jammer. Zagen ze er niet meer wat in. Als je het gevoel had dat het een goede match zou zijn is het wel heel jammer wanneer ze afzeggen..

-------------------------------------------------------------------------------

Ik heb min of meer besloten om de mijne toch te houden. Heb een weekje vrij gehad dus gewoon lekker mijn hoofd leeg kunnen maken. Heerlijk naar het paard geweest en gereden. Maar ook bij vriendinnen geweest, op hun paarden gezeten en een paard bij ons op stal voorgereden ivm verkoop. Toen kwam hij ook wel even bij me binnen dat je ook niet zomaar weer wat weer hebt. En ik misschien gewoon heel blij moet zijn met wat ik heb. Hij heeft misschien meer in zijn mars maar we hebben plezier samen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:59

Als je paard er gelukkig bij is en je inderdaad plezier hebt samen dan maakt het ook niet uit of ze meer in hun mars hebben toch? Een nieuw paard zoeken en vinden is inderdaad ook geen makkie, je weet wel wat je aan die van jou hebt.

Ik heb nu een reactie uit het buitenland ontvangen, klinkt ook niet verkeerd, zou hij een lekkere buitenrit-pony worden, maar ik weet niet of ik hem wel naar het buitenland wil verkopen.. ik zou wel op de hoogte gehouden worden, kopers zijn geëmigreerde nederlanders dus ook geen taalbarriere, maar voor een bezoekje moet ik wel gelijk een vakantie plannen.. En ik ga toch graag als ze verhuisd zijn en gesetteld zijn nog een keer kijken hoe ze terecht zijn gekomen..

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:03

Mijn paard is al onder voorbehoud verkocht. Er komt hier wel wat nieuws maar is nog even afwachten wat het wordt. Wat ik zoek is sowieso best lastig denk ik. Dus zal denk ik geen gemakkelijke zoektocht zijn.

Oh is wel spannend Shanna naar het buitenland verkopen. Maar aan de andere kant hoeft dat natuurlijk helemaal niet verkeerd te zijn en ook misschien juist wel heel erg leuk. Volgens mij heb je er zelf ook wel een goed gevoel over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:12

Ja het klinkt wel als een passend huisje voor onze pony, maar het is geen moeilijke pony dus veel huisjes klinken fijn voor hem (en lijken op die van ons). Eerst de kijkers van komende week maar even afwachten, die wonen maar een kwartiertje verderop dus het hele andere uiterste haha! Als dat niks wordt dan zijn er ook nog kijkers van een uurtje verderop, en als dat niks wordt kan ik altijd nog de buitenlandse kijkers laten komen (al hebben die mensen in Nederland zitten die weten wat ze zoeken dus de kopers zelf zal ik niet zien wat ik ook wel lastig vind). Ik heb eerder mensen van net over de grens afgewezen, maar dat was ook vooral door de taalbarrière. Als ik de taal niet spreek is op de hoogte blijven ook geen optie zegmaar..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:16

Wat zoek je dan estell?

Shanna, dan eerst die andere kijker(s) maar eens afwachten inderdaad. Het zou me persoonlijk niet zoveel uitmaken, na verkoop heb je toch geen zeggenschap meer en kan ie alsnog binnen drie maanden ineens in het buitenland staan. Maar intuïtie en gevoel zijn ook belangrijk, dus als het niet goed voelt voor jou, zou ik het niet doen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:20

Voor het samenwonen met mijn vriend had ik wat trainingspaarden naast mijn werk en kon ik veel uitgeven aan de paarden. Na onze verbouwing en met andere woon-, vakantie- en spaarplannen ben ik al een tijd geleden tot de conclusie gekomen dat het financieel niet haalbaar is om meerdere eigen paarden te hebben. Zeker niet zonder de inkomsten van de trainingspaarden, waarmee ik ben gestopt (tijdgebrek door meer uren op kantoor, al leveren die minder op).

Mijn pony was hier per ongeluk gekomen wegens ziekte van onze buurman. Zelf had ik die nooit aangekocht, want ze was te klein voor mij om op te rijden. Die heb ik vorig jaar verkocht en na een aantal maanden naar haar nieuwe plek gebracht. Nu mijn merrie nog...

Ik kan me er niet toe zetten. Het is een paard met een rare geschiedenis en ik ben heel dol op haar. Ik houd alleen mijn zelfgefokte ruin aan. Die blijft tot zijn dood. Hij is niet gezond en ik kan eigenlijk alleen dressuurmatig met hem rijden, dus ik ga mijn 'alleskunner' enorm missen. De corona-crisis was weer een perfect excuus om de verkoop nogmaals uit te stellen voor onbepaalde tijd. Op dit moment koers ik liever af op een persoonlijk faillissement. :+ Het is nog steeds de bedoeling om dit jaar te verkopen, mits ik de ideale match kan vinden, maar ik vraag me echt af wanneer (en of) ik me ertoe kan zetten om haar te koop aan te bieden.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:07

En viavia Lorette? Mensen die haar verleden al kennen? Dat zou het misschien makkelijker maken?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:17

Ik vind het niet erg om aan 'het grote publiek' aan te bieden. Dan heb ik een grotere vijver om uit te vissen voor een passende match. :) Via via maakt het voor mij in die zin niet gemakkelijker om te verkopen.

Ik heb paarden verkocht voor derden. Binnenkort komt er weer eentje van een kennis, terwijl ik eigenlijk was gestopt. Bij verkooppaarden hecht ik me eigenlijk al teveel. Het verkoopproces vind ik niet vervelend en ik vind het super leuk om te zien hoe goed ze terecht komen en hoe fijn het gaat met de nieuwe eigenaren. Bij eigen paarden heb ik dat ook wel, maar dan moet ik eerst over een enorme drempel heen. Vanaf het moment dat ik besluit om ze te verkopen kan ik ook niet meer fijn rijden. Dan voelt alles als een afscheid. Ik zou willen dat ik wat zakelijker en minder emotioneel was.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 12:31

Ik heb afstand gedaan van mijn paard dit jaar. Hij heeft het fijn bij zijn nieuwe baasjes. Als hun hem ooit weg willen dan neem ik hem terug.

Verkocht wegens tijdgebrek dus hier komt ook geen ander paard. Maar ik wil mn maatje wel terug als het moet zodat hij niet in verkeerde handen valt.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:04

Het siert je hoor Lorette, dat je zo denkt :D Vind ik juist sympathiek en zou mij juist overtuigen om een paard bij je te kopen. Hoe oud is je merrie? Ik weet nog iemand die een leuke brave merrie zoekt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:09

Ik meld me alvast maar moet wel ff doorlezen.

Ik heb een fantastisch paard zo lief, zo vrolijk daar zijn er maar paar van.
Alleen ik wil naar buiten de weg op en ik vertrouw haar niet zolang ze in de wei kan flippen uit niks en onder het zadel zomaar kan wegspringen.......
Ik en altijd op mijn hoede met rijden altijd als ik iets aan de weg zie denk ik als eerste wat doet mijn paard.
Bv rolstoel, of hardloper in rode vestje terwijl we de hele week gele hebben gezien.

Ik zou zo graag bos in willen.
Al laat ik haar mak maken door...bv Gert v Hof dan nog zou ik het niet vertrouwen.
Ik ben mama van 2 kleine kindjes en toen kind 1 werd geboren, werd ik bangerik

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 14:11

Ze is heel betrouwbaar, maar heel fanatiek (looplust), redelijk groot en gooit hoog op, dus zoekt diegene een paard voor de ultieme relax bosrit, dan zou ik uitkijken naar iets anders. Deze is meer voor de Max Verstappen in ruitervorm. Alleen met deze crash je nooit. :D Moeilijke combi, want de meest idiote dingen overleef je met dit paard en daarom zou ze ideaal zijn voor recreatieruiters, maar ik vrees dat die zich prettiger voelen bij een flegmatiek paard. Ik ben tot de verkoop ook altijd in de veronderstelling dat paard alleen bij mij past. Blijkt nooit waar te zijn, maar ik maak me altijd grote zorgen. :+

Begrijpelijk, Tita! Vooral met kinderen... Je verantwoordelijkheidsgevoel is heel belangrijk en dat past niet lekker bij zulke paarden.

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:05

veerledec schreef:
Wat zoek je dan estell?

Ik zoek een dressuur gefokte ruin (hengst die ruin kan worden), tot 6 jr vanaf 3, maar 4 heeft de voorkeur die tussen de 1.65 en 1.70 is en dan ook nog in het span van mijn man past en ook nog fijn te rijden is onder het zadel. En dat het liefst niet voor €20.000 :=

De zoektocht lijkt tot nu toe echt onmogelijk, maar goed eerst nog definitief horen of die van mij weg is.. als het goed is hoor ik dat vandaag nog.

Ah dat is wel fijn Shanna, dat het een makkelijke pony is! Dan vind die vast ook gauw een fijn nieuw huisje!

Lorette, herkenbaar je verhaal , ik vind het verkoopproces op zich ook niet erg maar alles voelt inderdaad als een afscheid en echt fijn rijden is niet prettig meer. Toch lijkt het nu wel echt de tijd te zijn om een paard te koop te zetten. Daarnaast ben ik er ook vaak van overtuigd dat ze het hier het allerbest hebben, wat natuurlijk lang niet altijd zo is haha.

Tita, lastige keus hè! Maar het is de goede keus voor jullie allebei. Dat denk ik echt. Ondanks dat je de toekomst samen vast heel anders had voorgesteld. Is ook een drempel waar je overheen moet.. verkopen is nooit leuk

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 15:54

Estell: Mijn ruin van 6 past wel in dat plaatje. Wel springgefokt, maar zeer lichtvoetig en chique uitstraling. Voor mij te kijkerig en sensibel. Ik wil hem liefst zo snel mogelijk weg. Ik heb het zo gehad met hem :=

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:27

betadine schreef:
Estell: Mijn ruin van 6 past wel in dat plaatje. Wel springgefokt, maar zeer lichtvoetig en chique uitstraling. Voor mij te kijkerig en sensibel. Ik wil hem liefst zo snel mogelijk weg. Ik heb het zo gehad met hem :=

Oh ik stuur je even een pb

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:42

Hebben jullie ook vooral honderden berichten met enkel vraagprijs? Of zelfs vp?
Word er een beetje zat van eerlijk gezegd, voor het juiste huis hoef ik niet perse de prijs die hij waard is maar jeetje dat er zo weinig normale berichten gestuurd worden schrik ik wel een beetje van.

_lorette_ hier ook het gevoel dat ik de enige ben die ze begrijpt en goed voor ze is nu de eerste aan het verkopen en dat gevoel is door al die loze reacties nog niet geslonken :o

Estell_ dat lijkt snel gegaan zo de verkoop fijn!

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:47

Luf_Midnight schreef:
Hebben jullie ook vooral honderden berichten met enkel vraagprijs? Of zelfs vp?
Word er een beetje zat van eerlijk gezegd, voor het juiste huis hoef ik niet perse de prijs die hij waard is maar jeetje dat er zo weinig normale berichten gestuurd worden schrik ik wel een beetje van.

_lorette_ hier ook het gevoel dat ik de enige ben die ze begrijpt en goed voor ze is nu de eerste aan het verkopen en dat gevoel is door al die loze reacties nog niet geslonken :o

Estell_ dat lijkt snel gegaan zo de verkoop fijn!

Normaliter heb ik ook altijd die berichten inderdaad. Om knettergek van te worden. Daarom deze keer gewoon de vraagprijs erbij gezet. Werkte een stuk beter.

Is zeker snel gegaan want ze is al weg. Donderdag op internet gezet, vrijdag kijkers en vandaag officieel verkocht. Had het eerlijk gezegd niet verwacht... maar goed, ook wel fijn. Woensdag wordt ze al opgehaald dan is het ook maar een afgesloten hoofdstuk. Morgen nog maar is een kort rondje op dr stappen denk ik als afscheid.

Het blijft dubbel, maar ze krijgt echt een mega fijn huisje volgens mij waar ze dr ei helemaal kwijt gaat kunnen!

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:49

Ja misschien dat dat ook wel verstandiger is, maar huis omdat er voor het juiste huis de prijs niet het probleem hoeft te zijn.
Maar ik wil met een te lage prijs ook niet enkel handelaars of andere louche personen aantrekken

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:55

Luf_Midnight schreef:
Ja misschien dat dat ook wel verstandiger is, maar huis omdat er voor het juiste huis de prijs niet het probleem hoeft te zijn.
Maar ik wil met een te lage prijs ook niet enkel handelaars of andere louche personen aantrekken

Misschien dan een idee om de vraagprijs erin te zetten en erbij te zetten ‘voor de juiste klik bespreekbaar’ oid?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:58

Ik heb in 2020 mijn valk hengst verkocht aan bokker Eva. Omdat hij bij mij een grasmaaier zal blijven. Hij hoefde niet persé weg, stond ook in de stille verkoop. Enkel voor e juiste eigenaar
Afbeelding
Hij heeft het super!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:19

En wel de vraagprijs (zeker de prijs die hij waard is) erbij zetten, en dan vermelden dat handelaren niet hoeven te reageren?

Ik reageer zelf ook niet op advertenties zonder vraagprijs, ik ga er dan altijd maar vanuit dat ze te duur zijn.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 21:31

Ik vraag gelijk de vraagprijs om teleurstellingen te voorkomen